2.648 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hjælp til vores kommende havanais Hjælp til vores kommende havanais

Vi få vores kommende halv havanais og halv bomuldshund i starten af November måned. Så vil jeg høre om nogle kan anbefale en startspakke til vores kommende hvalpe lucky.

Jeg synes at der er så mange børste og kamme at vælge imellem så om nogle kun anbefale nogle bestemt produkter eller hjemmeside hvor man kan finde diverse produkter til dem til en rimelig pris og god kvalitet. Børster, kamme, shampoo, balsam osv.

Det vil være en kanont hjælpe, jeg er vant til store hunde der ikke kræver disse pelspleje men min mand er allergisk men reagere heldigvis ikke til Lucky så nu skal jeg have tingene på plads til at han flytter hjem til os.

Så hvis i har nogle gode råd, tips eller anbefaling så lad mig egentlige høre fra jer, det vil jeg virkelig sætte pris på.

Billedet på min profil er lucky som 3 uger gammel smiley Synes at han er så kær

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til vores kommende havanais
  • #1   26. sep 2011 Hej Louise

Tak for det, er dejligt at der er nogle der kan hjælpe de uerfaren i disse områder smiley Vi få Lucky her i starten af November så er han ca 8-9 uger gammel.

Skal jeg så ikke også bruge nogle vinterdækken til ham??? altså her til vinter, tænkte på at han er så lille der og måske kommer til at fryse, og hvor i dælen kan man skaffe dem i så små str.?

joan

• #2   26. sep 2011 Hej Louise

Tusind tak for hjælp, det vil da være dejligt hvis der er nogle rådgiver der kan træde lidt frem med gode råd smiley

Eller der er måske nogle der har en hvalpe vinterdækken som ikke bliver brugt mere....

• #3   26. sep 2011 har et par dækkener liggende, men er ret sikker på de er alt alt for store

med hensyn til børster/kamme ville jeg også prøve at ta en snak med dem der forhandler dem - ved f.eks. at Østrand er rigtige gode til et vejlede (www.østrand.dk)

• #4   26. sep 2011 www.cotonshoppen.dk
    www.pitstoppets.dk

Du får nok brug for en heldragt til vinter - ellers sidder sneen fast i pelsen og det bliver nogle meget korte ture smiley

• #5   26. sep 2011 Hej Ginne

den startspakke fra cotonshoppen er den god? ser ud til at have alt det jeg skal bruge og pitshoppets, er der noget derinde som er gode?

• #6   26. sep 2011 Jeg vil bestemt ikke anbefale dig at vaske med KW da det ikke dur til cotonpels.. I hvert fald efter min erfaring. Jeg ville vælge at vaske med petsilk fra Pitstoppet.. Og så finde en god kam med lange tænder så du kan komme i bund.. smiley

Dækken er smag og behag men som Ginne skriver hænger der meget nemt sne fast i pelsen..

• #7   26. sep 2011 KW - duer heller ikke til havanesere (og med jeres allergi i huset, gør KW's overdrevne brug af stærkt duftende parfumer det nok ikke bedre, hverken for hunde eller mennesker)

Jeg vil også anbefale pitstops produkter. Enten petsilk eller Chris Christensens specielt til langpelsede hunde. Tag en snak med pitstop, de kender utrolig meget til deres produkter og er multi flinke med gode råd.

• #8   26. sep 2011 Økoshampooerne hedder B&B.. Ved ikke hvordan de dur.. smiley

Mascha B: Det kan godt være KW virker for nogle men jeg synes ikke det er godt nok til mine cotoner.. Jeg synes de bliver tørre og triste i pelsen og det dur jo ikke når man går på udstillinger.. Desuden synes jeg at de er svære at redde ud når de er vasket i KW..
    Hvis du har gjort det i en periode og hvis ikke du gør det mere, har du vel heller ikke været tilfreds.. smiley

• #9   26. sep 2011 Jeg bruger helst #1 all systems eller CC. Det er de shampooer jeg synes jeg arbejder bedst med og hvor jeg synes resultatet er bedst.
    Jeg kunne finde på at prøve EZ-groom næste gang.. Har aldrig prøvet Petsilk - men kun hørt godt om det!
    Har lige prøvet B&B - og jo den var fin til hverdagsvask, men gjorde pelsen tør og havde bestemt ingen effekt på hvidniveauet af pelsen. Og så kan jeg ikke klare duften af balsammen... Men det er jo en smags sag.. Jeg var ellers SÅ hooked på de produkter.. smiley
    KW har jeg haft en kort overgang og kun indtil jeg fik købt ny af det jeg kan lide.. Jeg synes heller ikke resultatet var overvældende..
    Men hunde og mennesker er forskellige smiley

Jeg kender ikke startpakken fra shoppen - men vil bestemt tro den er fin! HEnde som har shoppen har selv cotoner, så der må man jo gå ud fra de ting er nøje udvalgt! Jeg laver startpakke fra pitstop til mine hvalpekøbere. CC shampoo og balsam (day to day, ad jeg foretrækker den til hvalpe), de kamme jeg selv bruger, og et par karter. Men om det er helt de samme coton og havaneis folkene bruger ved jeg ikke...

Jeg ville vælge en CC buttercomb og ansigts kam - det er mit primære værktøj. så har jeg en les pooch karte (hård pro) til filtre jeg bruger "plet vis" og har en t-karte fra CC til den hurtige gennembørstning. Der til er en penn til ørene uundværrlig (jeg er gladest for den lige), en potesaks med sikkerhedsdut i spidsen til poter og øjenområdet, og negleklipper.
    Skulle jeg inverstere i nyt blev det en kombibørste med vildsvinehår og nylon eller en børste med træspidser - dem taler folk også rosende om smiley
    Men igen - dette er jo en anden race bolognesen.. Så jeg synes du skal høre lidt mere på hvad de andre med dine racer bruger eller spørg opdrætteren smiley

• #10   26. sep 2011 joan J - Af de redskaber Ginne nævner er der kun en jeg ikke kender til havanesere: Less pooch karte (hård pro) Ellers bruger jeg stort set det hele også kombi børsten og den med træspidser.
    Jeg har den der penn til ørerne men bruger den aldrig. Plukker ørehår med fingrene uden problemer.

Du kan også søge medlemskab af denne gruppe. Der er masser af tips og gode ideer:

http://hundegalleri.dk/grp_vis.aspx?GroupID=3637

Pøj pøj med den lille ny

• #11   26. sep 2011 Terese> ville du vælge træbørsten eller kombibørsten som næste inverstering? smiley

• #12   26. sep 2011 Ginne - Jeg har begge dele allerede. Kombi'en er efter min mening uundværdlig både i ft udredning i starten og til finish ved feks udstilling. Træbørsten er ok, men faktisk er jeg blevet helt vild med CC butterkammen, så træbørsten ikke er nødvendig mere....

Bryder sammen og tilstår jeg har været/er mega kunde hos diverse hundebutikker. Men er heldigvis ved at finde mine "ben" og ikke længere falder for så meget nyt.

Kombibørster - jeg har både en RR-model (Mason Pearson) og den billigere Yento (begge fra PitStop) Yento har større afstand mellem hårene end Pearsons. Så den dyre bruges til udstilling og den anden til daglig.

Nu har du jo bolo'er og mig bekendt skal deres krøller ikke redes ud, men bevares og der tror jeg træbørsten vil være bedre smiley

• #13   26. sep 2011 Mascha B: Jeg bruger petsilk imellem udstillingerne. Det synes jeg fungere rigtig fint..

• T. S
    T. S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 73
    #14   26. sep 2011 Hej Joan.
    Jeg var også helt blank med min lille Stella.
    Men jeg blev anbefalet en kam og en karte til start, og det fungerer rigtigt godt til en start. Kammen er en kombi med små og store mellemrum. Den ende med de store mellemrum bruger jeg til start når jeg børster, og bruger derefter den anden ende med de små, når hun er næsten udredt. De små også gode til at tage øjensnask. Stella laver nogle sorte klatter, der er lige til at rede af.
    Karten bruger jeg mest når hun skal se lidt fluffy ud, og så bruger jeg den når hun har været i bad, mens hun bliver føntørret.

Held og lykke med den lille hvalp. Det er nu helt hyggeligt at have hund med pels nu man altid har haft korthåede hunde, og en lettelse at slippe for alle de hundehår på gulvet!

• #15   27. sep 2011 Tusind tak for alle det gode råd, det er dejligt at høre at der er så mange der er villig til at hjælpe os uerfraen indenfor langhåret hund smiley

Er der nogle evt. der kan smide en link på det diverse ting jeg skal bruge i hvert fald lige her i starten. kombi kammen og karte osv. eller er denne startspakke lige præcis det jeg skal bruge smiley

http://cotonshoppen.dk/startpakke-80/cotonshoppens-startpakke-782.html

hilsen joan

• #16   27. sep 2011 Hej Joan.
    Jeg kan se at du bor i Nordsjælland, så kan du evt slå et smut forbi Pit Stop Pets i Hillerød. Du kan se deres åbningstider og adr på dette link:
    http://www.pets.dk/shop/frontpage.html

Den shampoo jeg bruger er Chris Christensen - Spectrum Ten. Det fåes også som start kit (den med de grønne labels)

http://www.pets.dk/shop/chris-christensen-103c1.html

Butterkam med to str tænder

Chris Christensen - Butter Comb 003 (Smør kam 003) - Den fåes også i forskellige farver for 100 kr mere smiley

Karte - denne har jeg valgt fordi CC's karter har afrundede spidser i modsætning til andre der er skåret lige over og dermed slider mere på pelsen.

Chris Christensen - Mark I (Karte - lille)

Børsterne er for mit vedkomne begge pocket modeller.
    RR-modellen er Mason Pearsons til udstilling
    Daglig/hverdags børste er Yento

http://www.pets.dk/shop/boerster-22c1.html

Tror jeg så har husket det meste. Prisen i alt er betydelig dyrere end coton shoppens startpakke. Rent faktisk synes jeg at det er et godt alternativ til en lang pelset hund, som ikke er til udstilling. coton shoppens altså....

Kommentér på:
Hjælp til vores kommende havanais

Annonce