{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Pemmikan til ''sofahunde''? {{forumTopicSubject}}

Lulu har så svært ved at tage på, og har tabt sig 1,5 kg siden hun blev steriliseret - og det hjælper ikke at sætte fodermængden op + hun får i forvejen det WBfoder med mest fedt i.

Jeg så jo gerne, at hun tog lidt på igen, da man efterhånden kan se knoglekonturer af både rygsøje og ribben når hun sidder ned (og det er altså ikke så ''fedt'', når man har valgt en bred race ;O) ) men det er jo ikke livsvigtigt - hellere lidt for tynd, end lidt for tyk..

Jeg har hørt om pemmikan, men er det ikke ''overkill'' til en normal sofahund, som hverken bruges til jagt eller svær fysisk træning?

Ellers vil jeg gerne begynde at svømme med hende, men jeg tør skisme ikke, for sæt nu kg'ene rasler hurtigere af hende, efter den ekstra fysiske udfoldelse? Hun er i forvejen ganske aktiv i hverdagen, så det burde ikke være på grund af manglende muskelmasse at hun ser så skravlet ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pemmikan til ''sofahunde''?
  • #1   29. sep 2011 Hvis hun taber sig, og der reelt ikke er mere fedt at tage af, så vil det jo begynde at tære på muskelmassen, aktiv eller ej...

    Jeg tænkte om Oksefedt kunne være en mulighed at give for en periode..

    Ellers er Enegy oil fra VetCur godt til hunde der skal tage på, og det understøtter også musklerne..


  • #2   29. sep 2011 Ps
    Vi bruger selv pemmikan når vi udstiller.. Men aldrig brugt det som opfedning, ved det kan give dårlig mave i for stor mængde...


  • #3   29. sep 2011 Jeg tror nu ikke, at hun er der, hvor der tæres på muskelmasse - men hun skal ikke tabe sig meget, før der ikke er mere fedt tilbage (hendes fedt sætter sig mærkeligt. Hun er rimeligt polstret på brystkassen, mens der nærmest ikke er noget omkring ribben og talje), hvilket også er årsagen til, at jeg ikke tør begynde svømning med hende.
    Som hun er nu, er hun tynd - men ikke i den grad hvor hun mister muskelmasse, og jeg ville være nervøs for, at den ekstra aktivitet ville skubbe hende hen hvor det ikke længere er fedt hun tærer på.

    Det lyder umiddelbart godt med dine forslag. Jeg takker i hvert fald ;O)!


  • #5   29. sep 2011 Ja, jeg ville nok også vente til hun har taget på igen, så hun har noget at opbygge muskler med... Men har du overvejet i foderskift, kan være hun simpelthen ikke længere funger på det hun har fået hidtil, det skete for vores hanhund, og alt gik tilbage til normalen ved foderskift.. snakkede med producenten, og de sagde det faktisk ikke var unormalt, efter mange år med samme foder... Kan ikke huske den kloge beretning om det:o))

  • #6   29. sep 2011
    Vi har for nyligt prøvet TOTW, for at se om det kunne erstatte WB, da det var lettere at få fat på, men vægten ændrede sig ikke - tilgengæld begyndte hun at fælde mere, og maven var ikke ligeså god, så vi røg tilbage på WB. Hun har aldrig fungeret bedre på andet foder (når man altså ser bort fra, at hun er svær at holde huld på).
    Vi har også prøvet Real Nature og Olivers før i tiden, men vægtmæssigt har det været det samme.

    Det er ikke fordi hun taber sig drastisk. Hun har tabt sig ca 1,5 kg siden marts, og det er jo ikke noget alarmerende overhovedet - jeg er bare nået dertil, hvor jeg helst ikke ser hende tabe sig mere, da der også gerne ''må være lidt hund tilbage'' + at jeg gerne vil at hun begynder til hundesvømning;O)


  • #7   29. sep 2011 Har du prøvet med foder til højaktive hunde? Det kan nogle gange gøre en forskel.

  • #8   29. sep 2011 Prøv at ringe til Rebecca ved VetCur, hun kan råde dig til hvordan og hvorledes, hvis du skal starte op på olie, om du skal vente lidt med svømningen eller du kan gå igang når du starter.. Og i det hele taget ved hun bare en masse ting om hvordan hundene funger.. Det fede ved dem er at de ikke prøver at prakke deres foder på en, de lytter til dig og det du gør, og kommer så med deres input, hvad man evt kan gøre anderledes, og det indebærer som sagt ikke nødvendigvis nogle af deres produkter...

  • #9   29. sep 2011 M.I

    Jeg har overvejet det, men jeg har ikke haft held til at finde et der er kornfrit. Hun har sart hud, så jeg er lidt pernitten med hvad der ryger indenbords smiley - men det kan meget vel være, at jeg ikke har været helhjertet nok, når jeg har ledt.


  • #11   29. sep 2011 Kingsmoore har lavet pure som er kornfrit

  • #13   29. sep 2011 M&R
    Guuud, det er først nu det er gået op for mig, at de er danske! Super god ide! smiley

    Krumme:
    Jeg tør ikke med RC, da hun plejer at slå ud og blive fedtet når hun får korn. Jeg er ellers super imponeret over hvad jeg har hørt når det gælder netop den variant og så vægtøgning smiley

    Louise:
    Jeg tror der er for lidt fedt i Pure til at kunne holde huld på hende smiley


  • #14   29. sep 2011 Kingsmoor sport er uden korn:

    (link fjernet)

    Har lige skiftet Ghini over på det for et par uger siden, istedet for RC 4800, som hun ikke gad spise mere og hun er meget begejstret for det.

    Alfa får RC 4800 og en periode fik hun det sammen med pemmikan for at få mere sul på kroppen.
    Hun fik wolfsblut i en periode og der tabte hun både vægt og muskelmasse.
    Hun fik 500 g om dagen, men tabte sig alligevel og blev sløv og inaktiv.


  • #15   29. sep 2011 Leverpostej feder. Utrolig meget endda! Du kunne købe et marvben og proppe leverpostej i. Det feder som sagt meget, så det burde hjælpe. smiley

Kommentér på:
Pemmikan til ''sofahunde''?

Annonce