{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Nær død pga SYG cykelist!!! {{forumTopicSubject}}

pigerne og jeg var ude og gå vores daglige lange rute, i skønne grønne omgivelser på en meget rolig afsides lille grussti. her bliver luftet mange hunde pga de skønne høje græsmarker, vandhul og tilhørende borde og bænke. der er utrolig mange det bluger denne rute til at løbe og gå tur med barnevogn osv. og så cykler folk også oppe fra deres små rækkehuse og ned på stien hvilket er helt okay, vi alle skal jo kunne være der.

MEN idag går vi som sagt tur som vi altid gør, pigerne får altid lov at løbe løs, fordi vejen simpelthen er så lang at man kan se om der kommer nogen andre på stien. mine piger sider lige så fint og venter på mig i hver sin side af stien i rabatten, og nyder det skønne vejr. jeg husker altid og kigge mig ofte tilbage, da der jo sagtens kan komme folk bagfra også. så jeg kan være klar til at tage pigerne i snor hvis der fx kommer folk med andre hunde eller børn og lignene af respekt selvfølgelig.
Jeg kigger mig så tilbage og frem, der er INGEN på hele vejen, 10 sek efter kigger jeg så igen og pigerne sidder stadig lige så fint og venter. så kommer der en kvinde rasende ned af vejen lige mod os, hun bremser på ingen måde ned, eller ringer med klokken så jeg vidste at hun kom. så jeg går lidt i panik fordi jeg ved at pigerne IKKE bliver siddende lige så snart cyklen raser forbi dem, så jeg løber hen til dem og kalder på dem, men cyklen bremser stadig ikke selvom hun tydeligt kan både se og høre at jeg løber mod mine hunde. . så hun køre sygt stærkt lige forbi mig lige mod pigerne, mika sidder et par meter længere oppe af vejen. og cyklen kommer så mellem kaya og mig i samme tempo, kaya løber lige ud i hendes dæk for at komme hen til mig, og kvinden forsøger at undgå og ramme hende, men får kørt hendes bagpote over, kaya hyler højt, det samme gør jeg selvfølgelig, og så cykler hun videre mod mika som også løber ud på stien og er ved at ramme cyklen, men kvinden når lige at rette op og rammer ikke mika. jeg tager kaya op og råber til kvinden at der ikke skete noget. men om kvinden overhovedet er stoppet op!!! nej hun er helt nede i den anden ende af vejen!!

Hvad sker der for folk nu om dage!!! jeg er simpelthen så PISSE rasende. hun var 1,5 ca for at køre kayas hoved over. hun havde 100% været død hvis cyklen ramte!!
¨jeg ved godt at jeg skulle tage mine piger i snor, men jeg havde ingen jordisk chance for at gøre det, når kvinden kørte så stærkt. det lignede at hun kørte mindst 25-30km/t ned af bakke.

hvorfor tænker folk sig ikke om? ALLE andre jeg har mødt i den måned jeg har boet her har sænket farten!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nær død pga SYG cykelist!!!
  • #2   29. sep 2011 Ubehagelig oplevelse..
    for mig at se fejler I begge to..

Du burde have haft dine hunde i snor når du ikke har 100 % kontrol over dem ( hvem har det?)
    Hun burde have sagtnet farten OG have stoppet op fordi hun rent faktisk rammer din hund

• #3   29. sep 2011 på den ene side kan man sige: det er din egen fejl, fordi du ikke har dine piger i snor hele tiden. Specielt hvis der står at du skal have dem i snor.
    MEN, jeg vil på den anden side sige at hun i det mindste godt kunne have stoppet op for at høre om hunden var kommet mere til skade, eller lige sige undskyld.

Det lyder ikke helt normalt at man bare kører videre, kvinden må have haft noget andet i tankerne

• #5   29. sep 2011 Hun kunne jo også have en aftale og være sent på den. Når du nu ved at hundene kan finde på den slags forstår jeg ikke at du slipper dem i sådanne omgivelser.

Når jeg kommer cyklende og folk ikke har snor på deres hund, så går jeg ud fra at de har styr på dem, og at jeg sikkert kan fortsætte min færd. Dette gælder også hvis jeg kommer gående eller andet, har jeg ikke min hund med, er det fordi jeg skal frem eller tilbage fra noget, og har ingen interesse i at skal snakke med fremmede hunde.

• #6   29. sep 2011 jeg ved godt jeg burde have mine piger i snor. hvilket jeg 100% ville have gjort hvis hun havde sænket farten på lang afstand. for alle går med sine hunde løs her, jeg mener overhoved ikke at jeg har ret i hvad jeg gør, men jeg mener at hun er lige så god om det som jeg.

men ja hvem har styr på sine hunde når der kommer en syg kvinde styrtende på cykel 30 cm ved siden af hunden? jeg vil vove og påstå at alle hunde ville ha reageret .

• #7   29. sep 2011 Og derfor bør alle hunde være i snor....

• #8   29. sep 2011 Nej, ikke alle hunde ville have reageret..

• #10   29. sep 2011 Zantos ville reagere.. Så han er altid i snor

• #12   29. sep 2011 2,5 meter de går altid super pænt nær mig.

og i en hver anden situation havde jeg kunne nå og få sele på dem, for de ved de skal sidde stille når jeg fx siger kaya her. men pigerne sad på hver sin side af grusstien, så jeg kunne på ingen måde nå at få selen på lige meget hvor meget jeg havde skyndt mig.
    men virkelig ikke engang jeg kan køre så stærke som hun gjorde.

men ja det er stadig ikke nogen undskyldning. jeg ville til hver en tid hvertfald bare sænke farten hvis jeg kørte mellem løse hunde.

• #13   29. sep 2011 Vær glad for at hun bare kørte videre.
    Vaks gik fri, da han var like.. LILLE BITTE hvalp, fordi jeg ville lære ham det (Ja, jeg var en dum teenager, det er ikke den rigtige måde, self xD), og så kommer den her dame løbende. Vaks løber så efter hende, fordi det er jo nærmest leg for sådan en lille vovse.
    - Damens mand cykler bagved, og kvinden sparker bagud, råber møghund og løber videre, hvorefter manden kommer med sin cykel, og prøver at hamre forhjulet ned over min lille hvalp o.o
    Jeg blev sur, men nåede ikke at reagere andet end at råbe, at de skulle lade min hund være.. Han ramte heldigvis ikke, men kæft han havde fået en skideballe, hvis jeg havde vidst bedre dengang!

- Vaks kan stadig ikke lide cykler, løbere eller det par o.o Nu er forskellen bare, at manden også løber (y).

• #14   29. sep 2011 Så du skulle først have bakset en sele på...?
    På 2 hunde ....

der skal dælme ikke ske ret meget før man ikke har en chance for at nå det

• #15   29. sep 2011 jaaa den er vist for egen regning----

• #17   29. sep 2011 MGMGB

jeg ligger lige præcis IKKE skylden på cyklisten, jeg siger jeg selv var lige så meget uden om det. MEN når man er ude i naturen, og især et sted hvor man ved der tit er løse hunde pga stien ligger i et luftnings område så havde jeg sænket farten. jeg er skide ligeglad med at hun ikke hoppede af cyklen, men bare at hun ikke sænkede farten. der er også små børn som render rundt og lejer på den sti osv. det kunne lige så godt ha været et barn hun kørte ind i. og hun kunne da i det mindste ha ringet med klokken som alle andre normale mennesker ville gøre når man raser afsted på en lille sti med andre folk tilstede.

• #18   29. sep 2011 og forresten hvis du var en ordentlig cykellist som ikke kun tænkte på dig selv, så havde du sænket farten. man opføre sig simpelthen ikke som om det er et racerløb man deltager i på den rute . uanset om man så har børn, hund cykel eller andet med sig. så tager man hensyn til sine med mennesker!

• #20   29. sep 2011 fordi hun tydeligvis ikke tænker på at der er andre mennesker i verden end hende selv. hvor egoistisk har man lov at være.

• #21   29. sep 2011 Måske var hun syg af angst fordi børnehaven har ringet at hendes lille pige er kommet på skadestuen med kraniebrud.... Og derfor kører hun stærkt på cykel så hun hurtigt kan komme ind til sygehuset

• #22   29. sep 2011 jeg føler faktisk at jeg respektere andre. jeg tager ALTID mine hunde i snor når der er andre i nærheden. og jo jeg kan godt styre mine hunde, de ved når de ikke skal gå videre osv, men de blev virkelig bange. og nej det er ikke en undskyldning at de ikke var i snor. men det siger jeg heller ikke. jeg siger bare at hvis ALLE tænkte på andre end sig selv når de bevæger sig unden for deres hoveddør så kunne man undgå meget

• #23   29. sep 2011 hmm hunde må slet ikke være uden snor "Ude i naturen" eller i de danske skove for den sags skyld med mindre det er en hunde skov.

(link fjernet)

Bøderne har vist nok også fået et hak op.

• #25   29. sep 2011 Jeg vil også sige - det er dit ansvar at have dine hunde i snor ! ikke hendes ansvar at holde styr på dine hunde ?

• #26   29. sep 2011 så er den cykellist sku for dum, for vejen er ca 1 meter bred. selv en baby kunne nå hende

• #29   29. sep 2011 Enig med MGMGB ! Jeg har altid Zoe i snor , med mindre der er indhegnet eller jeg kan se fanden langt hvem / hvad der kommer...

• #30   29. sep 2011 "Snoren er ikke livslinen !! " - well egentlig jo... for en hund der løber ud i trafikken, ud foran en cykel der vælter eller lign - Så er det FAMNE nogen gange liv eller død om der er snor på ens hund.

• #31   29. sep 2011 jeg synes faktisk ikke rigtigt der er SÅ mange igen der er oppe og ringe her.. Synes denne tråd forløber stille og roligt.. Stort set...

• #32   29. sep 2011 Jeg har øjne i nakken når jeg står MIDT på en kæmpe mark og kan se 3 km til hver side - og nej , min hund kommer ikke løs rundt om farum sø - fordi :

1 - det er ikke lovligt
    2 - der er mange cyklister som jeg skal respektere - ligesom de skal respektere mig. ( men det er svært hvis jeg ikke har min hund i snor og den løber ud foran dem / efter dem )

Så jeg behøver ikke øjne i nakken, kun sund fornuft smiley

• #33   29. sep 2011 Det kan godt være det er i overkanten at kalde hende syg, og det kan godt være at hun ikke så mine hunde, det er også helt okay, for de er små, men hun så mig, det er helt 100, men hun ringede ikke med klokken eller noget.

Jeg mener ikke at det er 100% min skyld, men jeg mener heller ikke dete r 100% hendes skyld, jeg mener at denne situation kunne være undgået hvis ALLE tænkte lidt på hinanden. og ikke kun på sig selv. det er fact at folk går med løse hunde, og det er fact at folk køre råddent på sin cykel med mucik i ørene osv. og nu hvor det er det, så synes jeg godt man kunne tage hensyn til hinanden.

var så sent som idag ude og cykle, der er cykelsti på begge sider af vejen, MEN alligevel mødte jeg 3 cykelister i MIN vejbane og IKKE i deres egen, jeg måtte trække ind til siden så de kunne komme forbi. det er simpelthen for galt.!!

og nej det har absolut intet med denne tråd at gøre det viser bare hvordan virkeligheden er. og ja det kunne godt være hendes datter ved ved at dø, eller at hun var glad pga lønforhøjelse eller andet. men det retfærdiggør ikke at man kører SÅ PISSE STÆRKT i et område med børn og dyr. DET ER BARE MIN MENING. og ja jeg har styr på mine hunde! de blev bare bange i det her tilfælde fordi cyklen kom så tæt på.

jeg kunne aldrig finde på at gå andre steder med mine piger løs, for det ville de ikke kunne. men her hvor man tilfældigvis godt må gå med sine hunde, nej der har de ikke sele på.

• #34   29. sep 2011 nu skal alt ikke tages som om folk bliver høvlet ned ....

Det findes skam Teitur smiley ive got it smiley - og det er da ærgeligt for jer i ikke har sådanne steder, men det er måske også ligemeget når i er villige til at evt, ofre jeres hundes liv eller andres ?

og igen snakker jeg om hunde der løber ud foran trafik / cykler ...

JEG skal dælme ikke være medvirkende til at min hund vælter en cykellist der derefter får kraniebrud, åbent benbrud eller lign :S smiley

• #35   29. sep 2011 roolig nu smiley smiley

Jeg siger ikke at de er - men jeg siger at det KAN ske, for det kan det !

• #36   29. sep 2011 jo det er der faktisk, jeg tror ikke rigtig at folk forstår hvor søren det var hun cyklede. det var ikke bare på en almindelig vej eller sti til cykellister. nej det var en lille sti der fungere som PRIVAT VEJ agtigt . hvor du ikke kører med hovedet under armen. og så lige for at give den et knald oven i hatten, så ligger der en sti 150 meter fra den anden sti, og DEN er faktisk beregnet til at cykle på, der er det fineste skilt hvor der står at cyklerne skal cykle DER, og ikke andre steder. at cykelisterne så vælger at cykle på den anden vej også fordi den er hurtigere er fint for mig, men sørme da ikke i det tempo når der både er dyr og børn!

• #37   29. sep 2011 jeg giver op ...

JEG syntes det er dybt uansvarligt... så er det sagt.

• #39   29. sep 2011 Kunne det tænkes, at damen på cyklen måske er hunderæd for hunde, og undgik med vilje at ringe med sin ringeklokke, for ikke at tiltrække sig opmærksom for dine hunde...

• #40   29. sep 2011 Jeg vil mene, at det er din egen fejl. Jeg synes selv det er skide irriterende, når man cykler på diverse stisystemer, og så skal passe på folk og deres løse hunde/hunde i flexiliner, som de overhovedet ikke har styr på.

Det er ikke længe siden, at jeg var tæt ved at køre en lille skødehund ned, fordi ejeren stod med ryggen til, uden noget begreb om hvad hans hund rendte og lavede i flexilinen bag ham. Jeg var nødt til at køre ud i rabatten, hvor jeg nær var væltet på grund af terrænnet, for at undgå hans hund, som rendte lige ind foran dækket.

• #42   29. sep 2011 Synes det er din egen skyld. Jeg hader når folk går med løse hunde uden 100% kontrol, og man så skal cykle forhindringsbane for alle de løse hunde der nu engang er. Silje er ikke løs. Aldrig. Men jeg overvejer at købe 2 x 25 meters tøjsnore og binde dem sammen, også ud på en mark med hende, væk fra vej og mennesker. Så har jeg en chance for at fange hende, hvis hun ikke skulle lystre.

• #43   30. sep 2011 Det er da 100% din egen skyld - når du ikke har styr på dine "piger" så har du dem i snor. Længere er den ikke !

Og nej, min ene hund havde IKKE reageret fordi der kom en cykel drønende på den måde - ligesom han heller ikke reagerer når der kommer en kat løbende over vejen, en anden hund imod os, et barn der spiller fodbold osv .. så derfor er han løs.
    Det gør den anden til gengæld - ikke altid men det kan ske - og så er han i snor.

Hvor svært kan det være ???

Kommentér på:
Nær død pga SYG cykelist!!!

Annonce