1.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Irriteret slimhinder (tarm) Irriteret slimhinder (tarm)

Samson er blevet behandlet for orm to gange. Både med Milbemax og dernæst Panacur. Afføringsprøven viste i sidste uge ingen orm. Ingen hvide, slimede tråde i afføringen. Indtil i eftermiddag.

Tog et billede og ringede til dyrlægen. Dum som jeg var, fik jeg smidt posen med afføringen ud - "dum" vane.

Dyrlægen har ikke tid til konsultation men vil gerne se billedet. Tager ned og viser det og hun siger, at det slet ikke er orm men slimhinde. Hun mener, at hans slimhinder i tarmen er irriterede og derfra bliver noget udstødt. Der er ikke blod i afføringen og den er ikke tynd. Ganske normal bortset fra de her slimtråde.

Kuren er zoolac tre gange i døgnet og lidt yoghurt. Jeg har valgt at sætte ham på skånekost derudover.

Dyrlægen siger, at jeg skal give det en uge. Men jeg synes, at han virker mere træt og ugidelig end han plejer - og han holder en del flere pauser på turene og har også fået en del flere reverse sneezing anfald. Men han er jo også forkølet så det kan forklare en del også.

Er der nogen, der har erfaringer med irriterede slimhinder ? dyrlægen sagde at det ikke var betændelse i tarmen og det virkede på mig, som om hun synes jeg gjorde et for stort nummer ud af det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irriteret slimhinder (tarm)
  • #1   30. sep 2011 hmm ville bare lige sige at der er et boom med giardia pasitter i omløb, calle har lige været syg med det.
    ville se weekenden igennem på skånekost og ringe mandag til dyrlægen og aftale at du kommer med en afføringsprøve, hvis det forsætter sådan med slim.

• #2   30. sep 2011 hvilke symptomer havde calle?

Jeg ringer til dyrlægen mandag uanset hvad, har jeg sådan besluttet mig for. Hun havde ikke tid til konsultation så det blev lige hurtigt mens en ny patient ventede, så jeg fik ikke stillet alle spørgsmålene og jeg bryder mig ikke om at han virker så træt. Til trods for at appetitten og tørsten ikke fejler noget.

• #3   30. sep 2011 Ah har lige læst om Giardia. Samson har på intet tidspunkt haft diarre eller blod i afføringen, så jeg tror ikke, at det er dét. Det er kun de her slimtråde (har stået på i 2 måneder) og som gik væk et par dage efter hver ormekur. Det er først her den sidste uge at han har virket sløv - men han er også forkølet så en lettere/dårlig søvn KAN også forklare det.

Uanset hvad, så skal jeg have ringet til dyrlægen mandag.

• #4   1. okt 2011 Min Alva havde en irriteret slimhinde i tarmen efter en operation for et par måneder siden. Der snakkede vi blodig afføring, men almindelig tykkelse. Min dyrlæge sagde bare skånekost og se det an, om det blev bedre.
    Det blev det så også :o)

• #5   1. okt 2011 han havde slim i afføring og stille rolig blev det til mere flydende diare og så blev ildelugtende og han havde forinden fået ormekure.
    man kan teste det ved at tag afføringsprøve og ens dyrlæge sender den afsted til tyskland på et lab

• #6   7. okt 2011 vil lige smide et link

(link fjernet)

du skal måske kontakte en dyrlæge som har speciale i allergi eller tarmsygdomme

Kommentér på:
Irriteret slimhinder (tarm)

Annonce