1.376 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 56 Svar

egoistisk hundeejer! egoistisk hundeejer!

Arh, har lige brug for at komme med et surt opstød!
Jeg var igår hjemme hos min kærestes onkel .. Han har en Berner Sennen på 10, sol nok har det skidt! Den har stort set ikke noget bagparti, den slæber bagpoterne hen ad jorden når den prøver at gå .. Jeg spurgte så Onkel hvad der foregik, hans svar var at hunden er på smertestillende og så længe den virker interesseret og ikke ligger og hyler er der ingen grund til at lave om på det.
På vej hjem konfronterede jeg min kæreste med at det syns jeg godt nok er synd for hunden og at det er total egoistisk af onkel ikke at aflive den! Min kæreste blev selvfølgelig stik tisset, for i hans verden er hans onkel den bedste til alt ..

Er det mig der er helt vanvittig? Jeg vil sgu næsten ty til at kalde det mishandling at holde den gamle syge hund i live!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  egoistisk hundeejer!
  • #2   2. okt 2011 Ville helt klart aflive hunden, og manden (din kærestes onkel) med nu jeg var i gang. Mage til dumt svin skal man lede længe efter!

Kunne man spørge hunden har det sikkert ondt, og det der er da ikke værdigt på nogen måde. Gad vide om han selv ville gå sådan rundt?!

• #3   2. okt 2011 Filtermokke: der var ikke grund til at skabe dårlig stemning ved muddagsbordet, sådan er jeg ikke opdrager. Og er sikker på onkel forstod hvad jeg mente blot ved mit spørgsmål.

Natascha: det syns jeg er en MEGET grim udtalelse! Han er bare uviden, og egoistisk! Han elsker den hund, og er derfor blind for hundens bedste ..

• #4   2. okt 2011 Havde nu også snakket med onklen og ikke kæresten :o) Men havde nok hørt min kæreste ad først, da der jo kunne stikke mere under.
    Men gud hvor er det dog åndssvagt!

• #5   2. okt 2011 Hvis hunden er på smertestillende, så er der vel en dyrlæge med indenover ?

Mon ikke det er denne der skal fortælle hvornår tid er tid, hvis ejer ikke selv formår det...

• #6   2. okt 2011 Charlotte B Som du skrev det lød han som et dumt svin, derfor reagere jeg som jeg gør.

Winnie N nej det tror jeg heller ikke, særligt hvis man oss afliver manden. Så er der jo ingen til at invitere ;D

• #7   2. okt 2011 Winnie: jeg spurgte onklen netop for at konfrontere ham, men han lukkede mig rimelig hurtigt af! Jeg søger absolut ingen billige point eller lign, blot et surt opstød hvilket jeg starter med at skrive! Jeg vil ikke gøre mig bedre end nogen andre, jeg syns blot det er frustrerende!

René: det går jeg udfra ..

Miss: jeg har ikke tænkt mig at melde nogen, igen var det blot et surt opstød.

• #8   2. okt 2011 Er man villig til at melde alt og alle på baggrund af et indlæg herinde ?

Smertestillende udleveres jo ikke uden dyrlægen har set hunden.

• #9   2. okt 2011 Er der ikke altid 2 sider af en historie ?

Hvis nogen skal meldes, så skal det da være trådstarter selv.

I bund og grund kunne jeg oprette et indlæg, fordi jeg var sur på en nabo og så få dig til at anmelde ham...det holder sgu ikke helt !

• #10   2. okt 2011 Om det gør dig til en dårlig person....det må du jo selv afgøre....

Smertestillende kræver at dyrlægen ser hunden, hvorfor skal du så anmelde ejer ?

Skal nogen anmelde, så skal det da være trådstarter selv, har man ikke "nosser" til det, men skal have fremmede mennesker til det via et forum, så kan jeg kun ryste på hovedet...

• #11   2. okt 2011 René: hvorfor i al verden bør jeg anmeldes?!

Miss: Som René skriver er der dyrlæge ind over for ellers kunne hunden ikke få smertestillende. Der skal ikke anmeldes noget som helst, jeg prøvede blot at ytre min frustration da jeg ikke synes det er rart at se en hund sådan! Er sikker på dyrlægen er med inde over og vejleder onkel til at træffe det bedste valg, men han er blind i den kærlighed til den stakkels hund, og trækker det ud fordi han .. Ja elsker hunden ..

Bedste: Tak for din forståelse!!

• #12   2. okt 2011 Charlotte, det bør være dig der anmelder, det var sådan ment

• #13   2. okt 2011 Hvis der altså skal anmeldes noget

• #14   2. okt 2011 René: Sorry, misforstod det du skrev tidligere smiley jer mener ikke han skal anmeldes ..

• #15   2. okt 2011 Winnie: har intet imod at hænge ham ud, for jeg snes han handler dybt forkert på trods af det er i hans bedste mening! Det m der ikke herskes tvivl om!

• #16   2. okt 2011 Jeg er blot fuldstændig enig med Renè. Der er to sider af samme historie.

Jeg kan godt forstå, at TS synes det er synd for hunden, men hvis den er tilset af en dyrlæge og får smertestillende, så må man gå ud fra, at der er styr på det. Samtidig kan jeg sagtens sætte mig ind i Onklens tankegang....man holder ved, så længe der er håb....måske nogle gange lidt for længe. Men sådan er det jo, når man holder af sine hunde;-)

Og MissX: Altså du bliver jo bare vild og voldsom ligeså snart der er nogen, der ikke gør helt som du synes i forhold til en hunds ve og vel og vil anmelde alt og alle. Tag nu lige en slapper.....man anmelder vel ikke nogen, før der er fuldt belæg for at gøre det. I dette tilfælde er det jo ikke ondskab der er tale om, men ren og skær uvidenhed og måske sorg over at skulle miste sin bedste ven. Og er der nogen, der skal anmelde, så må det vel være TS selv.......

• #17   2. okt 2011 Hvis hunden får piller, så er dyrlægen med ind over, og mon ikke den stakkels Onkel handler derefter.
    jeg tror i forvejen han godt ved det snart får en ende, og har egentlig ikke bruge for at blive skubbet til.

Hvem skal vurdere om hunden lider, dig eller Dyrlægen eller ejeren??

Jeg var blevet rasende hvis nogen blandede sig i vores hund, det skal vi og min Dyrlæge nok selv vurdere.

Man hænger ikke folk ud i fora blot fordi man er uenig, her er nok ikke tale om Dyrplageri, hvis Onklen giver piller, så har han handlet som han burde og opsøgt Dyrlægen.

• #18   2. okt 2011 Hehe Anne.
    Du kom lige først hihi

• #19   2. okt 2011 To sjæle, en tanke;-D

• #20   2. okt 2011 Flindt: Det kan jo ske onklen lyver synes det lyder underligt at en dyrlæge lader en hund i den stand leve! Jeg havde anmeldt med det samme! Og kunne kæresten ikke forstå det ja så ville jeg sku smide ham ud!

• #21   2. okt 2011 Trine.
    Han kan ikke lyve om hundens tilstand hvis den får piller, og bare det at skrive han kyver får det til at løbe mig koldt ned af ryggen.

hvordan kan man bare sådan lige tillægge folk sådan en egenskab

• #22   2. okt 2011 Flindt: Hvordan kan man være sikker på den får piller? Jeg stoler ikke på folk der bare lige lukker af med at den får piller. Jeg har mødt for mange mennesker der har trukket den for langt og ikke vil indse det. Og folk ja de lyver sku så det basker! Når hundens tilstand er så grim ville jeg sku ikke bare glemme det fordi der bliver sagt den får piller. Derudover er det sku ikke et værdigt hundeliv piller eller ej!

• #23   2. okt 2011 Trine.
    Er du bedre til at vurdere det i forhold til en dyrlæge, næppe.

Jeg er måløs, du bliver ved med at skrive folk lyver, et ordsprog siger: det man siger er man selv, men vil du have det hængende på dig..Nej vel..

Mine Westie får piller, hver eneste dag, jeg ville blive rigtig gal hvis nogen fortalte mig jeg løj om dette.

jeg kan slet ikke have sådan en debat!!!!

• #24   2. okt 2011 som trine skriver . Hvordan kan en dyrelæge lade hunden gå sådan .
    hvis den hiver bagpoterne efter sig må der ji være en grund samt den har smerter ved at gå sådan . det vil sige at hunden får smertestillende piller så det ike gør ondt på hunden at gå sådan ??
    for vil hunden komme til at gå normal igen eller ??
    skal den bare forsætte på det smertestillende medicin så den kan holde ud at gå på den måde den går på ??

• #25   2. okt 2011 Flindt: Nej men jeg tvivler på hunden har været ved dyrlæge eller så er det en dusk dyrlæge der taler folk efter munden og lader folks dyr lide fordi folk ikke er klar til at sige forhold. Det er noget så egoistisk. Det ikke sikkert de lyver men jeg er hvertfald kritisk og det bør man sku også være når man ser hunde i den tilstand! Du synes måske det er okay at lade en hund rende sådan rundt? Er det et godt hundeliv synes du?

• #26   2. okt 2011 Hunden har helt sikkert været til dyrlæge! Det lyver han ikke om. Og han er klar over at hunden skal aflives, men han trækker tiden så længe som muligt. Han er ikke et dårligt menneske, men som tidligere skrevet, blind af følelserne for denne hund. Den er hans baby ..

Jeg føler lidt mit indlæg er blevet misforstået, jeg ville egentlig bare ud med min frustration, og følelsen af at onklen bør gøre en ende på hundens lidelser nu ..

• #27   2. okt 2011 Ja det blev misforstået, fordi du har skrevet det som om han er en idiot. Du har jeg ikke skrevet han er blændet af følelser, eller han ikk er et dårligt menneske.

Du skriver som var han mishandler, at folk misforstår dit indlæg er ikke mærkeligt.

• #28   2. okt 2011 Det er i mine øjne lige gyldigt at han er et godt menneske, og at følelser er med inde over - det er ikke en måde at behandle dyr på ..
    At du Natascha mener han lyder som en idiot, kan jeg ikke blande mig i. Jeg har på intet tidspunkt beskrevet ham som andet end egoist - det var bare ikke min hensigt at det skulle tolkes sådan, men mere bare frustrationen i at de generalt findes mange egoistiske hunde ejere.

• #29   2. okt 2011 Jeg har også mistforstået din indlæg fuldstændigt. Det er så trist når folk ikke kan sige farvel fordi de elsker dyret og samtidigt byder de det et uværdigt liv den sidste tid. Øv hader den slags

• #30   3. okt 2011 Hvem er egoisten..Den der blander sig fordi de mener at vide bedre, eller den der trods alt har kontakt til dyrlægen.

Blot en tanke

• #32   3. okt 2011 De tjener jo ikke penge på en død hund ?

Hvis det er den "tillid" man har til sin dyrlæge, så bør man da omgående skifte !

Synes det er trist at dyrlægerne ofte får "skudt" en masse i skoene af brugere herinde....

• #35   3. okt 2011 Har da læst hvad du skrev, ellers kunne jeg jo ikke kommentere som jeg gjorde.......

• #37   3. okt 2011 Nej så hellere en "garanti" fra hg´s brugere, som end ikke har set hunden.....

• #39   3. okt 2011 Jeg holder nu fast i at dyrlægen er langt dygtigere end HGs brugere som ikke kender hunden, de får en 2 håndsberetning og jeg synes man skal passe på med at lægge for meget i disse ting, som jeg lige har skrevet i en anden tråd, en ting er jo hvad TS ser og hvad hun føler , tror og tænker, en anden er dyrlægen, ejeren og fakta.

Man kan hurtigt danne sine meninger efter ens egen overbevisning og så er man ikke til at rykke derfra.

Jeg synes måske også nok at i den slags sager skal man forholde sig til sin egen hund i et indlæg, ikke andres.

• #40   3. okt 2011 Mor til tøserne.

I dit lange indlæg beskriver du din hund og dens knude, hvis jeg læser det korrekt havde han ikke fortiet noget i fik jo afvide den havde maks et ½ år, så skal i som hundeejere vurdere om hunden havde det godt

• #41   3. okt 2011 Der var flere herinde der ikke mente Fie skulle leve på fast smertestillende, jeg tog beslutningen i samråd med de dyrlæger der kendte hende, om at det kunne hun klare uden de store problemer.

Hun fik mange "ekstra" år på grund af en pille dagligt, folk herinde der aldrig havde set hende, mente at man ikke kunne give en hund fast smertestillende og hjun derfor hellere skulle aflives.

Støtter mig langt hellere op af folk der kendte Fie og mine dyrlæger har ikke den indstilling med "en død hund giver ingen penge", for så havde de opkrævet langt mere end de gjorde, samt de havde gået mod min beslutning at om aflive hende ( som ikke var på grund af det hun fik smertestillende for )

• #42   3. okt 2011 Han fortalte jo selv at aflivning var det eneste løsning, da hunden er gammel og slidt, og nu fyldt ned smerter, men at det jo kan vente til hunden hyler og ikke længere er interesseret i hvad der sker omkring den.
    Jeg danner min mening udfra hvad han fortæller mig, og ikke hvad jeg ser. Spurgte ham jo netop ;D

Jeg mener bare at rigtig mange mennesker trækker det for langt ud, for deres egen skyld, og ikke for hundens ..

• #43   3. okt 2011 Rene.
    jeg er fuldkommen enig med dig, det er ejeren og dyrlægen der skal tage denne beslutning, Ingen andre.

Vores lever også på en pille dagligt, den dag han ophører med at vise interesse så gør vi naturligvis det nødvendige, ikke et sekund før.

Charlotte.
    ja hunden er gammel og slidt, men hvis den stadig viser intreresse for livet på mange områder, er det nok grunden til mandens valg, han kender dog sin hund efter så mange år.

Miss X det synes jeg slet ikke du kan udtale dig om!!!

• #44   3. okt 2011 Kennel Flindt: Så det at hunden ligger og løfter hovedet når der sker noget, er det spændende nok slæber den bagpoterne efter sig er nok til at lade den lide de sidste måneder? Der er jeg godt nok uenig. Selvfølgelig skal han selv træffe beslutningen med hans dyrlæge, no doubt, men jeg er godt nok uenig i beslutningen. Og det har man vel lov til at være.

Hvis jeg som 70 -årig (10 menneske år x 7) ender sådan hopper jeg sgu nok ud fra en bro ..

• #45   3. okt 2011 Charlotte.
    ja det siger de fleste mennesker de gør, men da jeg desværre har mistet mange så ved jeg at de fleste hænger ved livet til sidste minut, jeg tror ikke det er anderledes for dyr, det med de selv siger til er vist noget vi mennesker tilægger dem for at dumle det at vi er dommere,.

Jeg er med på det er din vurdering, men synes det er synd du udlægger det i en tråd, du kender ikke hunden til dagligt og hvis du besøgte os ville vores syge hund også trække sig og se vældig dårlig ud.
    Han hader nu blot fremmede og så ligner han en gammel hund trods sine kun 4 år. Hna er voldsomt overvægtig pga medicin, men jeg kan betro dig det ikke hæmmer ham i sin glæde over sine daglige gåture, godbidder nus og lign, men selvfølgelig kan han have ondt ligesom os mennesker, men jeg vil nødig aflives fordi jeg er lidt stiv når jeg har ligget!!

Så jeg tror man skal lade folk om at vurdere deres egne dyr.

• #46   3. okt 2011 Miss X.
    Sommetider kan det bestemt være en ulempe vi mennesker kan tage en sådan beslutning, det er ikke altid den bruges i den bedste mening...

• #47   3. okt 2011 16½ år, så kan man vist ikke klemme mere ud der for at være lidt nøgteren.
    Det var dit valg, det er fint nok, det der sker her at at andre mener de kan sætte diagnose på folks hunde og det er slet ikke ok.
    Du tog din beslutning og vi andre tager vores.

• #48   3. okt 2011 Miss X
    Det mener jeg faktisk de fleste af os er født med.

Og du er ikke en engel i forhold til andre der tager andre valg, du kan være det i dit eget univers hvilket vel også er hele pointen.

Vi gør alle det der er bedst for lige præcis vores dyr, for det er nu engang sådan at ejeren ofte kender deres dyr bedst.

• #49   3. okt 2011 jeg ville nok også mene at hvis det var min hund der slæpte bagbenene efter sig og fyldt med smerte stillende piller og der ikke er nogen chancer for at hunden vil kunne støtte på benene igen . ja så ville jeg aflive hunden ...

• #50   3. okt 2011 Flindt: Hvad har det at blande sig med egoisme at gøre? hehe. det jo kun fordi vi holder af dyrene. Og selvom dyrlægen er med inde over og hunden ikke har smerter så er det da egoistisk at holde en hund i live der ikke kan gå det så bare min mening du synes måske det er et godt hundeliv ikke at kunne gå?

• #51   3. okt 2011 ja Bonnie og det er dit valg, men i denne debat så er det slet ikke TS der ejer hunden, og ingen af os har set den, desuden mener jeg ikke det ville gøre nogen forskel, da det igen er op til ejer og Dyrlægen af vurdere..
    Nu har jeg vist gentaget mig selv nok:o)

• #52   3. okt 2011 Trine mon ikke den kan gå, der står ingen steder den var sengeliggende, lad nu være med at overdramatisere tingene.
    Så stor en hund skal jo ud, jeg tror ikke den ligger med ble.

• #53   3. okt 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu :

mon ikke du skulle læse ts indlæg igen ...

lige et kopi fra noget af ts indlæg ...

Den har stort set ikke noget bagparti, den slæber bagpoterne hen ad jorden når den prøver at gå .. Jeg spurgte så Onkel hvad der foregik, hans svar var at hunden er på smertestillende og så længe den virker interesseret og ikke ligger og hyler er der ingen grund til at lave om på det.

så jow den burdes aflives .
    og ja jeg ved det ikke er ts hund .
    og ja jeg er enig med ts ejeren er egoistisk.

• #54   3. okt 2011 Miss X: Nu kan man jo godt give sin hund et værdigt liv og afslutning, selvom man ikke er enig med dig og gør alt på samme måde som du gør og vil gøre;-)

• #55   3. okt 2011 Anne C

synes du det er værdig for en hund at slæbe bagpotterne afsted .
    tror du hunden føler sig værdig ??
    jeg tror hunden er flov over det og har det mega dårligt med det ..

• #56   3. okt 2011 Præcis Anne for man kender sin hund bedst.

Bonnie: Igen igen det er IKKE TS hund og derfor mener jeg ikke det bør være en optimal vurdering.

• #57   3. okt 2011 Flov, er det ikke et menneskelig træk?

• #58   3. okt 2011 Kennel Flindt's Shih Tzu :

læser du i det hele taget hva der bliver skrevet ???

jeg skriver ja jeg ved godt det ikke er ts hund.
    men derfor er det da ike værdig for hunden at slæbe bagpotteren efter sig .

nej men jeg fortæller dig hva jeg mener og hva jeg ville have gjort i dette tilfælde og hvis det var min hund..
    og det var aflivning .
    men er da glad for at høre at du ved om hunden er flov over det eller ej...

• #59   3. okt 2011 Nu er der jo ikke nogle andre brugere herinde, der har set hunden, så jeg mener faktisk, at det er svært at komme med en fuldstændig objektiv og brugbar vurdering af sagen. Jeg er enig i, at hvis det virkelig står så grelt til, at den sidder på numsen og slæber den efter sig og overhovedet ikke kan støtte på benene-overhovedet, så skal den uden tvivl aflives. Så kan den jo ikke engang gøre sig ren uden hjælp, og det mener jeg ikke er naturligt for en hund. I naturen ville et sådan individ forlades af flokken og lægge sig til at dø.

Men når det så er sagt, så mener jeg også, at man som ejer af en hund kender den bedst....det er nu engang kun Onkel Ego, der kan vurdere det;-)

• #60   3. okt 2011 At man selv kender ens hund bedst er ikke ensbetydende med at man ved hvad der er bedst folk bliver ofte blinde af kærlighed til deres dyr og ender med at være egoistiske for at få lidt mere tid med deres dyr. Enhver der har hund burde sku da vide det ikke er optimalt for en hund at slæbe sine ben efter sig! Det sku da ikke okay!

• #61   4. okt 2011 Kennel Flindt: jeg nævner lige IGEN at jeg vurdere hunden udfra ejeres udsagn! Hunden kommer ikke ud og gå nej, men slæber bagbenene til det nærmeste græs og forsørger der. De har et kæmpe stykke indhegnet land, så heller ej deres unge GR kommer ud, da den har masser af plads at dufte, og løbe og lege på. Jeg vurdere på intet tidspunkt hundens tilstand, jeg konstatere bly at JEG SYNES at det er egoistisk!

Anne: mens jeg har været der er den blevet rengjort af den yngre GR ..

• #62   4. okt 2011 Charlotte: Ja, det er jo godt nok ret så trist, at den yngre rengør den ældre....:-(

Kommentér på:
egoistisk hundeejer!

Annonce