{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Nu må jeg bare vide det! - Bullterrier ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen faldet PLADASK for Bullterrier..
der ansigt og krop er bare sååååå NUTTET!! :D,
min kæreste kan ikke fatte jeg syntes de charmerende med det hoved :D.

men jeg vil så høre jer der har forstand på de hunde,..
-Hvad de kræver,? om de faktisk er en familie hund?, osv

håber at høre noget fra jer. smiley
Goood søndag aften til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu må jeg bare vide det! - Bullterrier ?
  • #1   2. okt 2011 Selvfølgelig er de en familiehund - og en fantastisk en af slagsen! smiley

    Men det er bestemt ikke en hund for alle. De kræver erfaring og oceaner af tålmodighed. De er svære at træne og de modnes meget langsomt mentalt. Det er først her efter to års alderen at vores er faldet bare nogenlunde til ro - men jeg forventer, at det ikke er helt overstået før vi når treårs-alderen.
    De jeg kender, som er hundemennesker, men som ikke selv har bullterrier, synes de kan være noget ekstreme at have med at gøre, fordi de netop modnes så langsomt og er i alt - og jeg mener alt!

    Når Lulu er blevet passet bliver folk næsten lettede, når hun skal hentes igen, fordi det kan være noget af en opgave at holde en buller underholdt i længere tid af gangen.

    Der er stor forskel på individerne, hvad angår hvad de kræver.
    Lulu kræver en god portion motion hver dag - og ikke mindst hjernegymnastik. Vi kan snildt være i skoven i fire timer, men hun er klar igen, så snart vi er kommet hjem.



  • #2   2. okt 2011 De er rigtige gode familiehunde.. men de kan være voldsomme... og når de først får et bullerflip, så skal man ikke stå i vejen.
    Det er en skøn race, men ikke en race for alle. Man skal være opmærksom på, at der er nogle racerelaterede sygdomme man skal være opmærksomme på, der er egetkønsaggressivitet, der er mange folk, som synes det er en grim race, og det fortæller de gerne en. Man skal efter min mening købe med stamtavle.
    De er ikke nemme at opdrage... de er oftes først voksne når de er omkring de 2 1/2-3 år gamle, så det kan være en lang "hvalpe/teenagetid".

    Men ja en dejlig dejlig race for de rette mennesker.


  • #3   2. okt 2011 Ang. aktivitetsniveau, så var Elmo altid klar på tur.. og gerne lange ture, men flere dage med korte ture var han også tilfreds med, da han var over de 2 år.. så længe jeg var sammen med ham hele dagen, så tror det er meget forskelligt fra hund til hund.

  • #4   2. okt 2011 Du ska bare lade din kæreste møde en IRL, så ska han også nok falde for racen ;O)))

    Min kæreste kaldte det for en misfoster-hund.. Men efter mødet med Elmo var han solgt; han elsker Hazel og er vild med racen (dette dog mini-bullere) :O))

    Jeg ville ikke anbefale racen til første-gangs-hundeejere som jeg ikke i forvejen kender; det er verdens bedste race for kendere, men de er specielle på en måde der næsten er umulig at beskrive med ord :O) De skal have en konsekvent opdragelse som samtidig er fuld er kærlighed.. Det er en udpræget familiehund, så man skal have tid til den - det vil være synd både at være væk om dagen, mens man er på arbejde for også at være væk om aftenen.. De er meget opmærksomhedskrævende :O) Derudover ska man vide hvordan man tackler deres lave stress-tærskel (de har tendens til hale-jageri og andre overspringshandlinger.. Ikke at forveksle med ikke at være balastbare; de er nervefaste og tager nye udfordringer/oplevelser med ophøjet ro).. Især hannerne ka godt have tendens til eget-køns-aggression, og det bør man selvfølgelig være indstillet på før man anskaffer en..

    Hvis I bor i nærheden og gerne vil hilse på én (omend hun er en mini), så er I meget velkomne hos os smiley


  • #5   2. okt 2011 Danielle -: okay godt :D,
    -vores dansk svensk gårdund er også fuldstændig udstyrlig, og modnes meget langsomt, ved godt det ikke er det samme smiley

    men de var heller ikke nu jeg tænkt at anskaffe mig en, fordi de er da ret dyre? og som du skriver at det kræver en hvis erfaring :), så vil self går mere ind i racen, hvis jeg skal ha en, en dag smiley men de er bare såååå charmerende smiley


  • #6   2. okt 2011 louise & Elmo .:; haha jeg elsker din vovse, når den får bullerflip :D!
    hvad er det for nogle sygedomme de kan få?

    okay, så kan godt se jeg skal have meget tid, for at have sådan en hund smiley

    *Michélle aka Fie * : hehe okay, så vil jeg lade min kæreste gør det :D,
    - som jeg skrev længere oppe, der vil nok gå nogle år før jeg køber en, og vil sætte mig ind i racen smiley '
    hold da op, der er mange ting jeg slet ikke var klar over med den hunde race! smiley

    men mange tak :D, det vil jeg da lige tænke over smiley




  • #7   2. okt 2011 Jeg synes så ik de er svære at træne eller opdrage - Hazel er i mine øjne en nem hund... Men jeg har også vidst præcis hva jeg gik ind til - har levet med racen før :O))

    Ingen tvivl om at hun er sværere at træne end vores malinois - alt andet ville også være mærkeligt ;O)) Men hun ka godt lide at samarbejde og lære nyt - jeg træner lydighed på hygge-niveau (til husbehov + lidt ekstra) også træner vi kaninslæb (spor)...
    Hun har været relativ nem at opdrage - hun er moars lille prinsesse :O)
    Desværre gider hun ik lange gåture - eller jo, engang imellem hvis vi køre nye steder hen, men aldrig her hvor vi bor ;O))

    Jeg går hjemme så er jo selvfølgelig meget sammen med hundene - har vi en dag eller to hvor vi er på farten, så ka jeg mærke det på Hazel.. Så begynder hun at klovne ekstra meget, løbe efter sin hale og nappe mig for opmærksomhed..

    Generelt tror jeg Hazel er roligere end gennemsnittet af mini-bullere - jeg kalder hende nogle gange for min gamle dame trods hun kun er 1 år ;O)) Hun er en rigtig hygge-fis - men går selvfølgelig i buller-mode engang imellem og løber rundt som kun de ka ;O))


  • #8   2. okt 2011 Michelle: Jeg synes jo heller ikke Lulu er svær at træne overhovedet, men de mennesker jeg kender, der ikke kender til racen (og hvordan den motiveres) synes den er komplet umulig *G*

  • #9   2. okt 2011 *Michélle aka Fie * :, okay så kan godt se, jeg skal vente, til jeg veed hvad jeg går ind til :D.
    - men jeg plejer heller ikke og ha problemer med at opdrage på hunde,
    okay,, hehe det typisk, de for åbenbart nok at de gamle steder smiley

    så de er meget opmærksomhed krævene, smiley
    men dejligt at hun er sådan en hygge fis ;), det altid rart smiley


  • #10   2. okt 2011 Danielle - det tror jeg gerne :O)) Vores familier synes Hazel er rigtig dejlig, men ville ik overlade hende til dem, da jeg ved de ville få et kulturchok ;O)))
    Det var sgu nemmere at finde pasning til de franske buller-prinsesser ;O)


  • #11   2. okt 2011 Min familie er også pjattede med Lulu, men når de har haft hende i en halv dag, er de også meget klar til at aflevere hende tilbage igen ;O)

  • #12   2. okt 2011 Jeg syntes også Elmo var nem.... men ved fra hundepasserne, at det var han ikke.... let til stress... halejagteri.... og hjemme var han helt rolig.. nye steder puhhhh. Oftes kom han i snor, når vi var nogle steder på besøg, da han ikke bare lagde sig og slappede af.

    En race, som både Michelle, Danielle og jeg elsker... men den er altså en krævende race sammenlignet med mange andre racer, så jeg vil sige, at det kræver at man brænder for racen.

    Sygdomme er hudproblemer, hjerteproblemer, nyreproblemer... og ja minien døjer med PLL som er en øjensygdom.


  • #13   2. okt 2011 Åh ja, den med snor fremmede steder har vi også brugt rigtigt meget.
    Det er ikke altid folk helt kan forstå, at hun ikke bare kan slappe af af sig selv, når der er så meget nyt omkring hende.


  • #14   2. okt 2011 og ja må give de andre ret med hundepassere... min familie fik aldrig lov til at passe Elmo.. havde derimod 3-4 faste som havde ham, når jeg skulle noget, og de kendte til hans gode og dårlige sider og accepterede disse. Der var en del krav og regler fra min side, når man havde Elmo, og det ville helt sikkert være nemmere at finde en hundepasser til en anden race. Mine søstre har små børn og slet slet ikke overskud til at have bandit som Elmo var smiley

  • #15   2. okt 2011 Inger skriver det så rigtigt på minibull-siden; (link fjernet)

    "en hund for entusiaster"
    "Man ska vide at værdsætte dens særpræg, og fremfor alt foretrække det fremfor andre racers"
    "det er en livsstil"

    Man ska KUN vælge en bull terrier fordi man simpelthen ikke ka lade være ;O)) Det er lidt som at have brugshund - nemlig en livsstil.. Bullerfolk er sgu lidt specielle ;O))

    Min svigermor og hendes kæreste forstår ik hvorfor vi ik har hundene med på besøg - jeg ville sidde på nåle, fordi de to teorister ville fare rundt og rigtig hygge sig... De er med hvis vi besøger dem i sommerhuset, hvor hundene ka hygge i haven - også ka de blive lagt i bilen når de trænger til en pause - for den ka de jo ik altid selv finde ud af at tage ;O))

    Line - du ska ik nædvendigvis lade dig skræmme :O)) Det er en fantastisk race som ligger mit hjerte meget nært - har ønsket mig en lige siden minde forældre for 10 år siden havde to :O) Men hellere være ærlig og fortælle om både gode og dårlige sider, end du ender med at købe én under forkerte forudsætninger :O)


  • #16   2. okt 2011 Michelle.. hahaha.. netop den der med, at man ikke har taget sin hund med kan jeg også genkende... man gad ikke altid have hund med, da man ikke får fred smiley

    Og jeg vil faktisk gerne skræmme folk lidt.. da man ofte ikke kan forestille sig, hvor meget arbejde en buller er... så hellere skræmme lidt, så folk tænker sig om en ekstra gang smiley


  • #17   2. okt 2011 Louise - det er også rigtigt.. Hellere skræmme lidt, end at se en buller til omplacering, fordi vi kun har fortalt hvor dejlige de er :O))

    Alle racer er dejlige hos de rette familier - vi tre tosser elsker jo bullerne, mens de fleste synes de er en kæmpe mundfuld, og som Danielle skriver, så er de lettede når man henter kræet efter blot en halv dag ;O))


Kommentér på:
Nu må jeg bare vide det! - Bullterrier ?

Annonce