Bertil er urolig ........... {{forumTopicSubject}}
Omkring kl. 18 begynder Bertil , at blive urolig.....
Han vandre hvileløst rundt , frem nog tilbage af den lange gang , forbi hoveddøren , standser , kigger , venter , frem og tilbage , igen og igen.....
Dagen har ellers vcæret helt normal , først nede hos Fru Nielsen og hygge , jeg henter ham ved vanlig tid , hjem og putte med mig og vågne langsomt med masser af kærlighed imellem os.
Okay tænker jeg , den lille fyr vil gerne ud i utide , så på med selen og ned i det gode vejr.
Dejlig tur med masser af snuseri , lidt lydløst træning som vi bare er blevet så gode til , afmærkning af stederme og så hjem igen.
På med kaffen og ind på kontoret hvor jeg troede Bertil nu var klar til at lægge sig på sin ynglingsplads , puden på skrivebordet......
Men nej , han kunne ikk falde til ro......
Der er nu gået det bedste af en time med denne urolighed og jeg kan ikke finde ud af hvad det er....
Som sidste forsøg går jeg ned til Fru Nielsen , da jeg tænker han måske gerne vil være sammen med hende.
Hun åbner døren fuldstændig rundtosset og meget bange med ordene ;
- godt du kommer , jeg har det rigtig skidt ..... , jeg har lige været besvimet og vågnet op på gulvet liggende på alle 4
Jeg observere hendes farver , hud og åndedræt og kan ikke se noget foruroligende og for derfor hende til at gå ind i stuen og sætte sig.
Hun fortæller så , at hun havde siddet på sofaen , solen skinnede ind af vinduet og hun ville derfor rejse sig og trække for , da hun sad og så tv. Men i det hun drejer kroppen , tager fra på armlænet jager der er stor smerte igennem hendes højre ben og denne smerte for hende så til at besvime....
Hun vågner efter nogen tid ( hun ved ikke hvor længe ) , bliver bange og tænker straks ;
. åhhh nej , nu skal jeg nok indlægges igen......
Derfor vælger den gamle kone at ......
- GÅ I BAD !!!!
For hvem måtte komme og hvem skulle se hendes daggamle undertøj og det ønskede hun under ingen omstændigheder......
Da jeg kommer med Bertil er hun derfor lige netop kommet ud af badet , men stadig chokeret over hændelsen inde i stuen.
Vi for snakket tingene igennem og jeg for hende beroliget med at det højst sandsynligt er smerterne der har fået hende til at besvime , da hun har pæne farver , normal hud , ingen sved , trækker vejret ubesværet og kun lette smerter i benets muskler nu.
Hun ønskede ikke læge eller at jeg skulle kontakte hendes familie eller noget.
Hun lovede mig , at hun ikke længere vil låse den øverste lås , men fremover kun den lås som jeg også har nøgle til , at ringe til mig hvis der var det mindste fremover ( jeg kan jo være hos hende i løbet af 30 sek. ) og hun viste mig bogen med hendes families og læges telefonnummer i , med krydser ved dem jeg må ringe til.
Hun virkede ok , da jeg gik fra hende og jeg lod Bertil blive hos hende.
Jeg har så " telepateret " til Bertil om , at han skal begynde at gå hvis hun for det dårligt igen, så jeg kan høre ham.
Jeg er sikker på , at den lille fyrs rastløshed var forårsaget af hendes ildebefindende , for da han kom derned og så hende lagde han sig til at sove på gulvtæppet som han plejer da hun faldt til ro oven på chokket.
Det er fandme spooky med de hunde ......
mar 2005
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 111 Svar: 855
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 519
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.018
"Gå ned til reserve bedste"
Godt du selv kom på det 8-)
Ja hunde fornemmer mere end os mennesker og de 2 er jo tæt knyttet.
Godt det ikke var mere alvorligt. Håber hun er helt ok igen nu. For en sikkerheds skyld ville jeg nok lige kigge til hende igen inden jeg gik i seng.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
Og som jeg sagde til hende , jamen så finder jeg dig først kl. 13 imorgen !!!
Men Fru Nielsen er en skrapsak som man ikke modsætter sig , overhoved ....
Det jeg har det dårligst med , er at jeg ikke måtte orientere hendes familie om hændelsen .....
Føler faktisk ansvaret lidt tungt lige nu ..... , men jeg håber på at jeg kan stole på Bertil i denne situation
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
puuuh håber hun ringer hvis hun bliver i tvivl og ikke abre er en gammel stædig dame ( sagt med godhed !!! )
Sikke klog lille Bertil er !!! Seje dreng !
jun 2010
jan 2010
Puha , jeg for nok ikke meget søvn inat ......
jun 2010
Kan godt være hun brokker sig over at blive pylret om. Men jeg er sikker på hun i al hemmelighed er glad for din hengivenhed
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 862
jan 2010
puha det var godt nok en forskrækkelse vi fik der.....
men hun er jo en ældre dame og der skal nok ikke så meget til for at hun " vælter " , men pt. er hun still going strong
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
Jeg kan godt forstå du synes det vejer tungt med Fru Nielsen.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Håber da Fru Nielsen har det bedre, og godt gået Bertil!
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
Sidder bare lige og tænker på fru nielsen... kan du ikke overtale hende til at ringe til lægen? tænker bare hvis nu det var noget alvorligt, det er måske meget godt hendes egen læge kigger på det? Fx hvis det er en blodprop i benet -bare en tanke...
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Super seje Bertil, sikke dygtig han dog er. Men alligevel, der er nu noget uhyggeligt over det. For det var jo ikke i samme hus eller noget.
jan 2010
Jo vi bor i samme hus , Fru Nielsen bor i stuen og vi bor på 2.sal
hun har sovet godt og tungt hele natten og ligner sig selv idag , heldigvis
min tanke strejfede også blodprop i benet , men da hun kun var øm i det og man sagtens kunne røre ved det , var jeg ret sikker på at der ikke sad nogen prop der , men så kom bekymringen om, at den kunne vandre videre til lungerne ( lungeemboli ) , men hun trak vejret normalt uden smerter og havde pæne farver og ingen koldsved , så der passede symptomerne heldigvis heller ikke.
jeg tror stadig på , at det har været smerter fra hoften da hun drejede sig samtidig med hun prøvede at rejse sig op , men jeg kan jo ikke være sikker på noget.
men jeg ved helt sikkert hvordan en blodprop i benet " ser " ud samt hvis den bliver til en lungeemboli efter mange års arbejde på ortopæd kirurgisk afd.
men uanset hvad , så bliver man sgu bekymret , men hun har det fint idag som sagt.
jul 2008
og godt fru. Nielsen har dig !
jan 2010
Vores forhold er begyndt at tage en dybere drejning , det virker som om han lige nøjagtig ved hvad jeg vil have ham til når vi er sammen og til træning. det mindste signal fra mig , så reagere han promte
Nu nærmere han sig min psyke på den helt specielle måde , hvor vi bare klikker sammen og forstår hinanden , ligesom jeg havde med Simmer.
Mit hjerte er også begyndt at " krølle " sammen når jeg tænker på Bertil , fuldstændig som når jeg tænkte på Simmer , så jeg tror og håber på , at vi med tiden kan blive soulmates som jeg var med Simmer. Ihvertilfald er tingene blevet dybere imellem os.
I love Bertil
jul 2008
Kan huske vores "sjæleven" samtale i bilen meget tydeligt ! og det var netop den med "stikket" i hjertet man mærker når det er specielt !
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 435
Det er utroligt som de hunde går i hjertet på en, det er vist kun hundeejere der kan forstå den følelse
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.592
Bertil er urolig ...........