{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Mennesker og Hund. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Søger nogle råd til at få min hund til at blive glad for fremmede igen på en gåtur.. smiley

- Jeg var på stranden for nogle dage siden da det var lækkert vejr med hunden, og en venindes og hendes hunde..
Da der var mange børn havde jeg ham i kort snor og han gik pænt lige ved mit ben.. LIGE med et kommer der en pige bagfra springer ned på knæ bagham , og siger NÅÅÅÅRH og ae'er ham.. Jeg reagere ved at samle ham op, og forklare så at man ikke må storme sådan hen til en hund osv osv osv.. på en sød og børnevenlig måde smiley

- troede egenlig ikke det ville være utrolig traumatisk for ham, men har det været, når der kommer nogle imod os tager han halen mellem benene og gemmer sig bag mine ben, hvor før sprang han af glæde smiley hvad fanden gør jeg for at få ham glad for mennesker igen, påbgynder at de skal give ham godbider når de vil hilse, tvivler bare på det er nok smiley ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mennesker og Hund.
  • #1   5. okt 2011 Tja fejlen ligger ved dig selv, du sagde selv til hunden det var farligt ved at tage den op til dig, istedet for at lade hunden være på jorden mens du stille og roligt fortalte den lille pige at det ikke er i orden at komme bagfra og snakke med hunden...
    Og måske fortælle hende at hun næste gang skal spørge om det er ok at snakke med hunden....


  • #2   5. okt 2011 Jo men hvad gør hun nu da skaden ER sket? *Smiler*

  • #3   5. okt 2011 Finde en masse børn der kan være i nærheden af hunden uden at kigge eller snakke med den, en masse godbider og så lad hunden blive på jorden...
    Når hunden så tager kontakten til den ene eller anden så er der meget lækre godbider i hånden på barnet eller den voksne...


  • #4   5. okt 2011 Tak Renee....

    - Anika - Har før gjort det hvor jeg ikke samlede ham op hvor det bare var en dreng og en far der kom.. der tog det mig også tid før han ville snakke med mennesker igen, det hjalp med godbider, men IKKE denne gang tror jeg..
    desuden samlede jeg ham jeg ham ikke op i panik, men mens jeg siger: Hov da og smiler, og siger han bliver frygtelig bange når du kommer sådan der *samler hunden op * ............... Desuden satte jeg mig på huk så han kunne snakke med hende bagefter. så nej fejlen blev rettet ud inden det gik så slemt..

    fejl eller ej, HVAD gør jeg nu


  • #5   5. okt 2011 århh den dumme unge....sådan en mødte vi flere gange på udstilling fra hun var fem til syv år ....sidste gang var hun ved at skræmme livet af Kewin han lå og sov fredeligt på tæppet hun kastede sig over ham med kys og kram ....troede faktisk han døde, så forskrækket blev han...før da var det Candy hun trak sig bare......men denne gang talte jeg med STORE bogstaver.....hun holder sig fra os nu.

  • #6   5. okt 2011 Han bor med børn, og elsker dem..

    men han kan ikke lide NOGLE mennesker på gå tuen, voksne gamle små what ever. han er bange. og gemmer sig ...

    Gør det du skriver og virker ikke denne gang.


  • #7   5. okt 2011 Det er da synd Rødtop ... smiley
    håber han er okay idag.


  • #8   5. okt 2011 "Skaden" er sket - punktum.

    Kender du ikke en sød lille pige på omkring samme alder som du kan tage med hjem? Hvis hun nu kunne være ved dig lidt tid, så kunne det være at hunden ville se at mor ikke frygter noget så det er nok okay. Evt.en kusine eller en venindes lillesøster? Når så hunden er tryg ved pigen indenfor kan I rykke videre udenfor. Til sidst kan i prøve ude mellem alle menneskerne, og dur det ikke mellem for mange mennesker, må man rykke tilbage til "ud i haven" igen.

    Og lad hende endelig bare fede ham op med det LÆKRESTE mad og guffere. Noget han aldrig har prøvet før så det bliver lidt spændende, men også noget af det han er vent til.


  • #11   5. okt 2011 Mette - Han bor som sagt med 2 piger på 4 og 7 år smiley ingen problemer med børn.. Bare mennesker generalt på gåture. voksne som små han er ikke tryg ved andre end dem han kender...

  • #12   5. okt 2011 Maria - Tuuuusind tak for dit lange indslag, hmm vil forsøge det samme som du gør at tillade han kan komme op på mine ben.. Vidste faktisk ikke det med hovede, fra nu af vil jeg be dem ae ham på bryst eller siden af kroppen! smiley ..

    kunne bruge det til super meget, håber bare det hjælper så!!

    Hanne - Nok også lidt samme fejl jeg har gjort med at glemme de skal beskyttes lidt mere overfor sådanne tilfælde.. smiley håber din hvaps kommer i bedring. !!!


  • #13   5. okt 2011 Jamen så er det da bare med at fange et par mennesker på gåturen, og spørge om de ikke vil hjælpe din hund omkring et problem med fremmede. Du skal helt sikkert nok finde nogen. Giv dem noget ekstra lækkert, og sæt dig ned på hug til din hund. Så han hele tiden har mor bag sig. Han må gerne sidde på dit skød, men LAD VÆRE med at tage ham op. Når I er færdige så gå ganske normalt videre med ham, evt. lidt ros hvis han har været rigtig dygtig. smiley

  • #14   6. okt 2011 Mette - det vil jeg lige prøve! smiley

    tror bare han knytter sig til de personer, og problemet kommer når der så er nye menesker han ikke kender smiley men hvem ved. prøver lige dit råd!


Kommentér på:
Mennesker og Hund.

Annonce