{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

M. I
M. I
Tilmeldt:
30. aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.021

TV, hunde og drømme? {{forumTopicSubject}}

Lia så noget ret voldeligt i fjernsynet her den anden dag. Hun var så fikseret på det, at jeg endte med at sidde og holde en hånd for øjnene af hende, fordi jeg synes det var lige drabeligt nok.

Da jeg fortalte det til en veninde synes hun det var ret morsomt at jeg behandlede min hund som et barn og mente ikke at selvom hunden kan se fjernsyn, at de så opfatter det på samme måde som os.

Jeg svarede så i sjov at hvis Lia havde vilde drømme når hun faldt i søvn, så ville jeg have haft ret i at holde hende for øjnene...og sørme om der ikke blev "løbet", "gøet" og "knurret" i søvne, noget der ikke sker ret tit efter hun er blevet voksen.

Ren tilfældigt, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TV, hunde og drømme?
  • #1   6. okt 2011 Ej hvor sjovt :o!
    Så sent som igår sad jeg og så CSI med Vicky, der lå og døsede på sofaen. Hub faldt så i søvn, og lå og peb/bjæffede i søvne, og sparkede med benene :o)


  • #2   6. okt 2011 Det er da lidt sjovt smiley
    Jeg ved ikke om de opfatter det på samme måde, men det er sjovt at tænke at de kan :o)
    Er vild med det her billede og underteksterne på tv'et. smiley Man tænker lidt HVAD ER DET DOG DU SER, HUND?! smiley
    (link fjernet)


  • #3   6. okt 2011 Akina er inkarneret fjernsynsseer;)

    Hun er blevet så hård til det at hun endda reagerer på spändingsmusik, selvfölgelig reagerer hun på dyr og deres lyde i fjernsynet, men også uden lyd reagerer hun på dyrene... Men hun ser tydelig i en almindelig action film hvilke mennesker der er de gode og de onde og når spändingsmusikken träkker op bliver hun mere og mere spändt på at se hvad der sker.. det dumme dyr:) Men drömme om det og blive direkte skrämt gör hun ikke, hun ved godt at det der sker i fjernsynet blir i fjernsynet, men derfor kan man jo godt lige fortälle dem hvor skabet skal stå... ja måske netop derfor;)


  • #4   6. okt 2011 Kennel Van Morgue:
    Jeg er også overbevist om, at det ikke var fordi det var CSI, men lyden af sirener m.m
    smiley


  • #5   6. okt 2011 Det er interessant at læse alle svar. Lia reagerer kun på dyr, helst andre hunde, men det er så både med eller uden lyd. I dette tilfælde var det dog en bjørn.

    Med kattene er det meget forskelligt om de har set fjernsyn eller ej. Har haft en kat der af en eller anden mystisk grund skulle se "Antiques Roadshow" på BBC og jeg fandt aldrig ud af hvad der hvad SÅ ufattelig spændende ved antikviteter, han var dog også vild med naturprogrammer, gemte sig bag fjernsynet når det var løver, og sad og tjattede til skærmen når det var småfugle.

    Jeg skal ikke så kunne sige hvad de ser, men et eller andet ser nogle af dem nu nok. smiley

    Til jer, der mener at der kun reageres på lyd, ville det så ikke være mere naturligt for hunden eller katten at søge hen til højttalerne hvor lyden kommer fra end fjernsynet? Hvis man altså som os har de to adskilt.


  • #7   6. okt 2011 Hmmm, det kan måske godt have noget at gøre med fjernsynet. Mine katte har kigget på alt, fra billedrør til fladskærm til computerskærm, men nu når du siger det, så kan jeg ikke huske at min første hund så fjernsyn.

  • #8   6. okt 2011 Akina reagere på det der er inde i fjernsynet med eller uden lyd, så det bestemt ikke bare lyden hun reagerer på den er testet, men lige præcis hende ser rigtig meget og forstår rigtig meget af det som er derinde. Tacha reagere på lyden og fanger slet ikke at det kommer fra fjernsynet, men tror det er noget bagved det og hun opdager ikke det fjerneste af hvad der er på billedet. Om det er for at hun ikke er i stand til at se det eller hun forstår er det i fjernsynet ikke er virkeligt ved jeg ikke, men hun forbinder i hvert fald ikke lyd og billede på den måde akina gør det

  • #9   6. okt 2011 DogByHeart Fedt med dit overvvågningskamera, det er lige sådan noget Akina også kunne finde på atkode sammen, ligesom man godt kan fornemme på hende at selvom hun opfatter alt i fjernsynet, så forstår hun godt at det ikke er virkeligt:)

  • #10   6. okt 2011 DogByHeart Det er GODT nok også imoponerende. SÅ hurtig tror jeg dog ikke min havde været, men efter et par gange havde hun nok luret den:)

  • #11   6. okt 2011 Meget må man sige

  • #12   6. okt 2011 Uha, jeg tror ikke Lia skal have et overvågningskamera, hun vogter alt for meget i forvejen. Det ville da gå helt galt hvis hun kunne se flere vinkler end det hun kan nu. smiley

  • #13   7. okt 2011 Tak tak! smiley

Kommentér på:
TV, hunde og drømme?

Annonce