29.248 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

slimet pose om afføringen slimet pose om afføringen

Samson har i et par måneder nu døjet med slim i afføringen, som derudover er normal. Der er bare denne slimpose omkring.

Dyrlægen har behandlet for orm og nu beordret zoolac og A38. Jeg har så sat ham på skånekost også, hvilket resulterede i fyldte analkirtler. I løbet af ugen er det blevet en lille bitte smule bedre med slimen men efter benet igår er det så blevet meget værre med slimen her til morgen.

Har ringet til dyrlægen som beordrede os tilbage på zoolac og A38, men derudover tilbage på normal foder for at forhindre analkirtel problemerne. Har derudover snakket med to andre dyrlæger for at få deres mening og en foreslog HUSK. Mener bare ikke at ekstra fibre er gode for irriterede tarme? Den anden foreslog en afføringsprøve for at se om det skulle være en parasit. Så den bliver i hvert fald afleveret på mandag.

Jeg skifter ham fra Specific allergifoder til Arion, som skulle være bedre for tarmen.

Men er der nogen derude, som har prøvet det med irriteret tarm? han er ikke mærket af det, intet blod, diarre, nedstemthed eller andet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slimet pose om afføringen
  • #1   7. okt 2011 Tænkte lige noget andet ved den overskrift....

Men ja har da set det ved min pølse engang imellem.... Her går det over af sig selv, og hun er tjekket for alt.... Tror et eller andet sted at det kan være noget der generer i tarmen som så sætter en pose omkring, men ved det ikke... Og min dyrlæge kunne heller ikke give præcist svar....

• #2   7. okt 2011 jeg har også oplevet det her og der,,,men aldrig at det har varet ved

• #3   7. okt 2011 det kan være afstødning af tarmslimhinde. det behøver ikke betyde noget, som hos mennesker. det kan ske af og til.

• #4   7. okt 2011 Fie havde det når maven var i uorden, det forsvandt da hun kom på RC´s hypo allergenic

• #5   7. okt 2011 det er i hverfald en go idé med afføringsprøver, det kan godt være at de ikke finder noget i den første gang, hvis der er tale om parasit, for det kommer an på hvornår parasitterne er klar til at blive afstødt modningsmæssigt

• #6   7. okt 2011 Han har været på allergifoder indtil nu, men dog ikke lige RC's. Må lige undersøge hvad forskellen er på det og Arion.

Afføringsprøven bliver afleveret på mandag, det er der ingen tvivl om.

Tror dog ikke, at det er tarmbetændelse - alle dyrlæger har afvist det, da han ike har diarre, blod i afføringen eller virker nedstemt eller træt overhovedet.

• #7   7. okt 2011 Hvor lang tid har det taget jeres hund at komme over det?

• #8   7. okt 2011 René - umiddelbart indeholder begge fodertyper FOS - hvilket er det, der skulle være gavnligt for tarmen. smiley

• #9   7. okt 2011 jeg har prøver det engang med kenzo han bliver så fodret med råt det stod på soå 14 dage men så stoppede det af sig selv
    det lignede helt hans lort var pakket i tarm om så med noget slim
    men hos ham stoppede det der var en dag han ikke spiste noget og dagen efter vare det normalt så måske maven skal ha lidt ro

• #10   7. okt 2011 Cille har det hver ENESTE gang hun har fået et råt ben. Ved ikke om det er til nogen hjælp for dig at vide, men i vores tilfælde er det ifølge dyrlægen ikke farligt overhovedet:-)

• #11   7. okt 2011 Får han tit tyggeben, dem lavet af hud?

• #12   7. okt 2011 Det er rå ben, han får. Han tåler ikke okse, så han får ikke de der tyggeben af hud.

Han er normalt på Specific allergifoder, men det skifter vi væk fra nu.

Dyrlægerne er heller ikke så meget oppe at køre over det som jeg er. Jeg er en pyllermås smiley

• #13   7. okt 2011 Morris havde det da han fik barf

• #14   7. okt 2011 hvis den har allergi, ville jeg uden tøven blive på dyrlægensatllergifoder eller barf.
    jeg har kendt nogen som har prøvet arion med dårlig erfaring og dårlig mave, så ville tale med dyrlægen om deres alternativer.

og ja nogen hunde har jo bare en sart mave og så må man prøve sig lidt frem.
    nu for du ham jo undersøgt og hvis dyrlægen ikke er bekymret og prøven ikke viser noget, så må du bare undvære nogen a de ellers lækre ting, som desværre giver lidt dårlig mave.

god bedring

• #15   7. okt 2011 Sebastian & Maja L - allergien er overfor kylling- og okseprotein, så at undgå de to ting i alm foder er nu ikke besværligt. Han er udelukkende på Specific allergifoder for at se om han kunne tabe sig på det, da de fleste slankefodere er med kyllingdeprotein var dette det eneste alternativ.

Han blev barfet indtil han blev 1½ år, men med konstant blød mave og da allergien så kom, er jeg hoppet fra det.

Det der undrer mig er, at det er kommet pludseligt (for to måneder siden) og kun er blevet værre - hvilket self kan skyldes Specific foderet...Men han har ikke haft sart mave før. Det startede med lidt slimtråde i starten, derfor fik han ormekur, da det lignede orm. Men det blev mere og mere og da tjekkede dyrlægen en afføringsprøve for orm som var negativ. Og hun så at det formentlig "bare" var slimhinde.

Er nået frem til at prøve et foderskift med meget blid overgang, zoolac og A38. Ved ikke om jeg tør kaste mig ud i HUSK, sådan som to dyrlæger anbefalede.

• #16   7. okt 2011 synes jeg lyder som en rigtig fin beslutning smiley og hvis din dyrlæge ikke er bekymret og hunden ikke er dårlig så går det jo nok i sig selv på et tidspunkt.

god bedring til jer. smiley

• #17   24. okt 2011 Har du fundet ud af hvad det er?
    Min hvalp havde en sygdom i maven da hendes afføring var slimet.. Send hellere end afføringsprøve ind!!:-)

• #18   24. okt 2011 Ja det var irriteret tyktarm. Foderskiftet og stomax pulver hjalp smiley

• #19   25. okt 2011 ej hvor fedt at høre :o)

Kommentér på:
slimet pose om afføringen

Annonce