{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.875 visninger | Oprettet:

Flexline har krævet endnu et offer {{forumTopicSubject}}

Fra vort seneste kuld blev Tavi's bror solgt til et middelalderende par.... de skulle have en familiehund og havde ikke den store erfarring i at have hund.

Jeg fortalte dem gentagende gange at flex line på en lundehund ikke var det optimale fordi de er meget nysgerrige + hurtige + følger deres drifter og de kunne komme langt væk før ejeren kunne nå at reagere, samt ikke så kantstenen som en grænse.

I dag blev jeg så ringet op af vores racerepræsentant om at familien havde mistet Baldo fordi låsen i flexlinen havde svigtet, så han var løbet ud på vejen og dræbt.... 8½ mdr. gammel.

Jeg ved ikke og jeg er mest ked af det eller mest sur på dem.

Ja, selvfølgelig var det deres hund, men Baldo var den hanhvalp i kuldet jeg havde bestemt mig for at beholde, men så kom hans ene sten ikke ned, så det endte med at være Tavi vi beholdte.... Men jeg havde da regnet med at kunne se ham når vi havde træf.... men sådan skulle det altså ikke være.

Det er ligesom jeg kunne acceptere at få besked om at en gammel hund ikke levede mere..... men fordi folk ikke kan finde ud af at have en snor til gadebrug og gemme flexlinen til strand og skovtur, hvor hunden ikke risikere at miste livet fordi ejeren går og sover...... ja, jeg skulle lige af med lidt galde....... hvalpekøberen har endnu ikke ringet..... vores racerepræsentant sagde at hun endnu ikke havde modet ....for jeg havde jo fortalt hende at det ikke var en god ide at bruge flexline på en trafikeret vej så hun vidste godt jeg ikke vil trøste hende med at det ikke var hendes skyld..... for lige nu syntes jeg det 110% er hvalpekøberens skyld at en af mine hundes små guldklumper er død.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flexline har krævet endnu et offer
  • #1   7. okt 2011 Flexliner burde forbydes...

  • #2   7. okt 2011 jamen, det er da hendes skyld.....flexliner er fine hvor der ingen biler kommer og hunden skal være i snor brugte den flittigt i vores kolonighave stisystem og omkring søen der.

  • #3   7. okt 2011 Øv en trist oplevelse smiley
    Jeg har selv været ved at køre hunde ned flere gange pga flxi liner og jeg er rasende. I øvrigt er det heller ikke sundti ryg/hals med det ryk som linen giver.

    Har du kontaktet familien. De må have dårlig samvittighed når nu du ikke har fået det at vide gennem dem selv, men af racerpræsentanten.
    Jeg ville i hvert tilfælde ikke sælge familien en ny hund. Der kan altid ske uheld men dette er dumt når du så bogstaveligt har fortalt at flexi liner er no go.

    Øv øv øv....


  • #4   7. okt 2011 Stakkels hund og opdrætter. Men jeg er meget glad for min flexline. Min jack russell kan ikke gå løs ret mange steder, da han jager alt der bevæger sig. Men en flexline skal bruges med omtanke

  • #5   7. okt 2011 De er simpelthen så farlige de flexliner. Vi har flere gange måtte op og stå på bremsen fordi en lille hund i flex line pludselig enten pludselig er løbet ud på vejen fordi den har fået øje på noget eller også fordi den bare fortsætter lige ud når den kommer rundt om et hjørne (og så er de bare svære at se, især hvis der er noget hæk der dækker dem) istedet for at følge fortovet.

  • #6   7. okt 2011 Som med alt andre skal man bruge fornufter og ikke bruge flexlige vej veje og steder med trafik.
    Hvis den bruges med fornuft ser jeg ingen problemer i flexliner.
    P.I.P lille hund.


  • #7   7. okt 2011 Jeg bruger flexline til Taiko i skov og ved strand, fordi jeg ikke kan have ham løs ..
    Derudover har jeg ham også i flexline, når han er med ude og gå sammen med Mika .. Vi går ikke så langt, når Mika er med, så med en flexline giver det Taiko mulighed for at kunne løbe og snuse noget mere :o)

    Men jeg giver jer ret, den skal bruges med omtanke ..

    Jeg har af frygt for at den skulle knække, låsen ikke virker el. lign., lige købt ny, på trods af den gamle kun var et år gammel og kun brugt få gange ..


  • #8   7. okt 2011 Gud hvor er det trist.. og stakkels billist :-(!

  • #9   7. okt 2011 Det var dog forfærdeligt... kan godt forstå at du både er vred og meget ked af det.

    Men jeg må ærligt sige, JEG synes aldrig det kan blive ejers skyld at låsen svigter/går i stykker.. i min optik er det der et uheld.. smiley


  • #10   7. okt 2011 Nej, mekaniske fejl er ikke hundeejerens skyld og det er fordi jeg selv har prøvet det for mange år siden... at linen låste sig fast helt ud at jeg gentagne gange har advaret andre... for mig skete det på stranden , så ud over at jeg måtte gå hjem med snoren .... den tynde line... rullet mange gange rundt om hånden... så gik det godt, men havde det været imens jeg gik langs vejen, så ville det kunne havde endt en del anderledes.

    Men det er ejerens valg at bruge en flexline... havde hun brugt en fast line , så havde Baldo stadig levet.


  • #11   7. okt 2011 Meget meget trist :-`( det du siger skal de da tro på! Øv :-`( R.I.P Flexi liner er til ejere der ikke går og sover ja!

  • #12   7. okt 2011 Nej, hvor er det trist:-(

    Det må være slemt for dig og frygteligt for hvalpekøberen:-(

    Jeg er ikke så vild med flexliner og har slet ikke en pt. Da jeg som regel alligevel går til fods langs veje for at komme til fjorden/skoven.


  • #13   7. okt 2011 Hvor forfærdeligt smiley
    Jeg elsker mine flexliner, og ville blive ked af hvis de blev forbudt.
    Går dog altid med kort line/låst flex befærdede steder som f.eks. New York, markeder og gader.
    Hvis jeg havde stor hund ville jeg dog nok købe en alm. line, da jeg ikke kan forstille mig at man kan styre store hunde (som ikke er lydige eller bare nysgerrige af natur)/store hvalpe særlig godt i en flexline.


  • #14   7. okt 2011 jeg bruger altid flexline, og er rigtig glad for dem! jeg har lås på dem, eller tommelen på den de 30 meter inden vi er ved de grønne arealer.. Min mor kan slet ikke finde ud af at bruge den, så tror det er meget individuelt hvad man bedst bruger.

  • #16   8. okt 2011 Jeg er selv imod flexline især til store hunde. Men ved mine forældre bruger flexline på deres engelske springer. Men til gengæld skal det siges den er trukket helt ind og låst samt der er en lille løkke i stoflinen ( eller hvad man nu skal kalde det stykke der ikke går ind i håndtaget) som de også holder fast i. Så de tager deres forholdsregler. Men ved at punto aldrig vil få en flexline på!

    Håber ærlig talt at dine hvalpekøbere har fået sig en ordentlig lærestreg. Og føler med din lille hvalp. Det er alt for tidligt at komme fra denne jord.


Kommentér på:
Flexline har krævet endnu et offer

Annonce