{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Talkum/ pulver til øremider ??
  • #1   7. okt 2011 Har en veninde, mener hun bruger babypyder/talkum... Men om det er til mider, eller det er til øregangsbetændelse ka jeg ik huske... Men vil umiddelbart tror det ville ku holde det tørt. Det er vel et problem der bliver for fugtigt i øret..

  • #2   7. okt 2011 jeg prøver nu med eplecider eddike i deres vand , da jeg har læst det kan få ph verdien lavere så svampen bliver dræbt indenifra...

    og jeg kan mærke at det har blevet midre snavs i ørene til hanhunden,,, har lige kun prøvet det 1 uge

    han har tidligere fået skyllet ørenen hos dyrlæge og kom på kortison...


    men synes efter 1 uge nu er ørene bedre,,,

    mener jeg også har læst at man kan skylle ørene med vand og eplecider eddike... men har ikke prøvet det selv...


  • #3   8. okt 2011 Jakkie& Billie;
    Det er netop pga, fugtigheden jeg ville prøve noget tørt/talkum agtigt noget. Har overvejet alm, babytalkum. Men det tager ikke mideren, kun fugtigheden ( men det er selvfølgelig en mulighed).
    Marianne R;
    Mht, forskellige former for eddike, er jeg blevet fra rådet da der er små rifter i ørene. Og som i nok kan gætte, er hun ualmindelig følsom i ørene. Faktisk fået en slags forbi. Da hun vedvarende, har fået behandlet øret igennem flere år. Og faktisk også prøvet en enkel kur, der ligner den du nævner. Uden nogen positiv virkning.
    Alfisten Natasja;
    Nu skal jeg prøve at huske, alle produkterne -
    Imaverol
    surolan
    diprosalic
    otomax
    nizoral tabletter da hendes trommhinde var perforeret, på det tidspunkt.
    prednisolon i kortere perioder.
    canaural epi- otic og malacetic ørerens eddike opløsning.
    fluconazol tablet kur samtidig med dråber af samme indhold som tab, kan ikke huske hvad de hedder.
    Jeg mangler stadig nogen, men kan desværre ikke huske dem og har ikke gemt (jeg er et fjols) alt hvad vi fik i de første ca halvandet år.
    Hun er blevet Barfet, siden 8 mdr alderen.
    Da hun var 10 mdr, fik hun taget en allergi test. Udslag på hustøvmider og fodermider. Dyrlægen mente det kunne holdes nede med dråber i ørene og indimellem en lille prednisolonkur og da hun ikke rigtig kløede sig andre steder lød det rimeligt (dengang). Nu gik det hverken værre eller bedre at hun "selvfølgelig" fik et anfald af dårlige øre i en weekend. Og når jeg siger anfald mener jeg "græder" og klør i ørene konstant. Så vi tog på landbrughøjskole, så hun fik behandling. De fortalte mig så at de på stedet havde en dermatolog vet, som jeg kunne få en tid hos. Mandag fik jeg, hurtig fat i den pågældene læge og en tid. Dejlig læge og tog virkelig sagen alvorligt.Vi startede med hendes kost og en diatist var med ind over. Hov jeg glemte lige at nævne at, hun altid har lidt af dårlig mave i lange perioder. Og det blev selvfølgelig taget, med i betragtning. Efter vi havde styr på maden, gik vi igang med hypo. Desværre blev hun ved, med at have dårlige øre (især venstre). Da vi nærmede os slutningen af hypo, holdte "min" dermatologen op og blev forsker i selv samme emne i USA.. øvøv!! Og desværre holdte hendes afløser også op efter kort tid. Så mistede jeg tålmodigheden, da jeg var blevet informeret om de ingen dermatolog havde mere. Og ikke haft det i flere mdr de havde bare glemt at fortælle mig det. Jeg kom derovre hver tredie uge i et år. Og kunne simpelhen ikke forstå, at hver gang jeg havde tid eller ringede efter dema-lægen. Var der ingen der kunne svare på, hvorfor hun alligevel ikke var der... ggrrr. Da jeg endelig trængte igennem, var der en der fortalte at hun var holdt op og ikke havde været der i flere måneder (undskyld lige et surt opstød). Jeg bliver meget sjældent rigtig gal, men det blev jeg s.. her. Jeg fo'r hjem og fandt en privat dematolog. Ringede og fik straks en tid samme dag. Efter blodprøver for stofskiftet, fandt vi ud af hun havde for lavt stofskifte. (Som jeg forøvrigt, havde spurgt dem om det andet sted - men det mente de ikke) Nå men lavt stofskifte, kan have nogle af de samme indikationer som allergi (bla,kraftig kløen). Jeg var stoppet med hypo, som ikke havde nogen virkning. Under alle forløbene, er hun blevet behandlet mod øremider. Nu havde jeg så samlet mig en stor tyk mappe af informationer, forklaringer og næsten en statistik om hvornår Wilmas øre var værst - græs sæssonen. Så nu tog vi en ny allergitest! Omg... jeg blev lige pludselig meget træt :0( da jeg fik svaret:
    Hustøvmider
    Fodermider
    Hazel
    Flere slags græs
    blomsterpollen
    Og tilsidst et strejf af loppeallergi
    Nå men op på hesten..;0) tjekker så om der noget med fodret grønt, frugt osv pga af krydsallergi, men det er da heldigvis ret nemt når man foder råt.
    Nu er hun startet på en anden form på hypo og håber ved gud at det hjælper. Hun klør sjældent på kroppen og har egentlig aldrig kløet særlig meget der. "KUN" ørene!!! og pt kun venstre. Fluconazol kuren har virket ok, men har fået det i en lang periode. Vil lige sige at hele sommeren har hun udover at få dryppet øre også har fået antihistamin for kløens skyld. Og en enkel gang binyre. Men fugten/vokse i ørene, er ikke sådan lige at komme af med og det er jo det miderne (kort sagt) lever af. Min nye derma-læge mener hun har taget skade i øret af forkert behandling, faktisk en lille forbi. Så der skal meget lidt til så klør hun. Og det øger blodsirkulationen, som igen øger væksten af hår, som igen holder på fugten som miderne elsker. Og nej jeg kan ikke fjerne hårene nu, har prøvet og hver gang skal vi igang med en ny ørekur. Håber at når det hele er faldet endnu mere til ro, kan begynde igen (har klippet lidt).
    Ja undskyld, det var meget meget langt!! Og jeg har sikkert glemt noget, men det er en nogenlunde korrekt forklaring på Wilmas øre-helvede
    Ups; Der kom noget jeg havde glemt.. sidste år fik hun skyllet øre fire gange i narkose. I år en enkel gang uden!!
    Alle råd modtages med "kyshånd". Og tak til dem der allerede har lagt forslag.
    Helle & Wilma


Kommentér på:
Talkum/ pulver til øremider ??

Annonce