Hvalp kører sig op (og bider sig fast) {{forumTopicSubject}}
hey ja lyder nok lidt hårdere end det er med overskriften men det er sån her
har en hvalp på 9 uger nu men har det lille problem at han nogle gange kører sig så meget op at ja han kunne spurte haven 10 gange rundt uden af sætte farten ned men i stedet for af gøre det prøver han at Humpe og hoppe op og ned og så har han det med at bide i min bukser og det er så bag på bukserne lige i knæhaserne ( tror jeg det hedder ) og nogle gange bliver han siddende
har prøvet af lægge ham på ryggen ( Plejer at hjælpe til at få ham ned på jorden igen ) men selv om jeg prøver det en 3 - 4 gang sker der ingen ting det eneste der faktisk hjælper er at tage ham op men er der ikke nogle andre måder af få ham ned på igen.?
ps. det er en japansk spids
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 21
ja og nej for har prøvet det et par gange men er virker ikke altid og virker som han bare vil have opmærksom hed han stopper også hvis vi bukker os ned og han får lov og bide os i fingerene..!
Molly
virker desværre ikke har prøvet og bliver jo stadig ved med det..
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 575
maj 2011
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Har du lært ham nej?
Du har en hund, som stresser helt vildt og slet ikke kan finde ud af, hvad han skal gøre af sig selv. Enten så over- eller understimulerer i ham.
Hvordan ser hans hverdag ud?
I hvilke situationer stresser han op?
jan 2010
det er desværre aldrig til af sige hvornår han køre op desværre
*Molly*Kiki *
Bliver skam ved med at sige stop
Julie P
Han elsker ellers at blive lagt om på ryggen og blive nusset..:) og plejer at få ham ned på jorden igen normalt hvis det lige har gået lidt for voldsomt til
jamen vi går ture med ham og leger lidt med ham når han har sovet og ellers hvis han vil lege
og hans hverdag ser ud at
han vågner ved en 5-6 tiden om morgen der tager kæresten ham med neden under og går en lille tur med ham og leger lidt også spiser hun ellers sin morgenmad og omkring 7,30 tror jeg det er kommer han op til mig i soveværelset igen og så lægger han sig til af sove igen sammen med mig (natarbejder) også når han vågner igen imellem 11-12 tiden står jeg op og går en lille tur med ham lukker ham ud i haven ( Han elsker af være uden for ) og leger lidt med ham og så går han rundt og hygger sig eller lægger sig i sin kurv og leger også kommer kæresten hjem ra skole også snakker hun lidt med ham også laver vi aftenmad der plejer han gerne og sove og også ved en 20 tiden tager jeg på arbejde også hygger han med kæresten om aften og når jeg kommer hjem ved imellem 3-5 tiden om morgen der tager jeg ham med ned (for han står og piver på mig) og lukker ham ud i haven også når jeg går iseng en times tid efter jeg er kommet hjem så tager jeg ham med op igen og så lægger han sig til af sove til kæresten skal op så vil han med ned igen.. også forfra igen faktisk.:D
jamen han stresser op efter han har haft sovet og vi enter leger lidt eller han bliver lukket ud i haven sammen med kæresten når hun skal ryge eller jeg skal der ud
maj 2011
jan 2010
vil jeg prøve..:)
men synes kun det er mig han gør det på og ikke kæresten
maj 2011
jan 2010
nej han får ikke lov til af gå i tøjet men han elsker af bide i ens fingere og det har jeg nok gjort lidt mere end kæresten tror jeg ved ikke om det kan have indvirkning på det.?
maj 2011
en hvalp kan ikke altid skelne mellem leg og ikke leg.. Du bør stoppe lige med det samme..
jan 2010
er også begyndt af stoppe med at lade ham bide i min fingere..
og ja nu var han lige uden for og efter stille og rolig bide tid i hans bamse så kom han uden for og kørte sig op igen hoppede og danset rundt om mig og gøet af mig ( altså de små bjæf han nu kommer med ) han har en boldt derude jeg lige skubbet lidt til og nu ligger han og gumler på den...:D
jan 2010
maj 2011
aug 2011
aug 2011
jan 2010
hvordan øver i Nej øvelselsen så..?
og når vi er ude og gå med ham så bruger vi også sit øvelsen så han ikke bare render over gaden men han skal lærer han skal vente til vi har givet ham lov..:D
hvor langt har i gået med jeres hvalpe.?
okt 2007
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 532
når Buddy kører for meget op plejer jeg lige og tage ham uden for døren i kort tid, og så er han faldet til ro når han kommer tilbage. der er ikke tale om flere minutter, men bare lige 30 ek - 1 min måske.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 588
Sæt en godbid på din støvlespids og hold hånden over den, men lad hunden snuse. Når dn så prøver at tage den siger du "nej" og holder den op bakker du et skridt tilbage. Så siger du "kom" og når han så kommer får han godbidden. Han må altså ikke få godbidden på trods af, at han gør hvad du beder ham om. Hvis fx han en dag tog et stykke slik fra bordet og i så sagde "nej, og han holdt op, ville han jo heller ikke få den bagefter. Så han får i princippet godbidden idet i siger kom.
okt 2007
husk til at starte med skal den kun lige "ikke tage" godbidden i meget kort tid før den får ros. Hvis den forsøger at tage godbidden kan du evt lægge en hånd over den og sige nej igen.
lån evt en af irene jarveds bøger om hvalpe
jan 2010
jamen vores hvalp virker som om han har meget krudt i røven og han vil rigtigt gerne ud og gå ture og det med 9 det vil han ikke han vil gerne gå længrer ture kan det være skadeligt hvis man går for langt med ham.??? :S
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
okt 2007
Hvalp kører sig op (og bider sig fast)