{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Lille hund overaldet af 2 schæferhunde {{forumTopicSubject}}


(link fjernet)


"Overfaldet af schäfere"

Grim oplevelse. To schäferhunde sprang over hegn og gik til angreb på lille hund og lille pige.


Af Kim Larsen, kil@berlingskemedia.dk

Fredag den 7. oktober 2011, 17:10
Tags:
Ugeblad


FREDERIKSVÆRK: En mor med sin 2-årige datter i den ene hånd og familiens lille chihuahua-hund, Bella, i snor blev onsdag eftermiddag den 28. september overfaldet af to hunde i Vinderød Enghave.

Moderen, som ikke ønsker sit navn i avisen, fortæller:

»Vi går forbi et hegn, hvor der står to schäferhunde, som gør. Den ene hund hopper over hegnet og går til angreb på min hund, Bella, som bliver kastet rundt i luften, som var den en kastebold. Den anden hund hopper også over hegnet, og ejeren kommer ud og forsøger at få styr på hundene. Men hun har slet ikke styr på dem.«

»Den ene hund går til angreb på min datter og springer op af hende og vælter hende omkuld. Hun skriger op. Hun bliver heldigvis ikke bidt, men får et kradsemærke på brystet.«

»Jeg er ved at gå helt i panik, men får hende til at gå væk fra stedet, mens de to schäfere har travlt med Bella. Så får jeg taget Bella op til mig, men bliver nappet i fingeren: Jeg har stadig ondt i den.«

Kunne være gået helt galt

Bella bliver bidt tre steder og må på operationsbordet hos dyrlægen. Et sår på maven er 7-8 cm langt - og det er meget på sådan en lille hund.

Det er slemt, at familiens hund har lidt skade, men det er tankerne om, hvad der kunne være sket med Celina, der er det værste:

»Det kunne være gået grueligt galt med min datter. Jeg har det ikke godt - jeg kan ikke koncentrere mig, bliver ved med at tænke på det og ligger søvnløs om natten.«

»Hvis det var mig, der havde sådanne hunde, der havde overfaldet et barn, så ville jeg få dem aflivet. Det er 100%. For hvad bliver det næste?«

Det er ikke første gang, at de to schäferhunde har vist sig fra deres bidske side:

»For nogle uger siden blev min venindes hund bidt i læben, da den stak snuden hen til hegnet, og for ca. tre måneder siden var der en anden hund, der blev bidt i halen,« fortæller Bellas ejer.

Overfaldet den 28. september blev straks meldt til politiet. Det er ikke lykkedes at få en kommentar fra Nordsjællands Politi, da betjenten, der har sagen, har ferie.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille hund overaldet af 2 schæferhunde
  • #1   10. okt 2011 Tak for kaffe. Fordi en hund hopper op af et barn skal den aflives.
    Tror jeg vil stoppe med at børn får lov og snakke med mine hunde. Tænk hvis de af glæde glemte man ikke hopper op, så står de til aflivning.
    Men en grim oplevelse med den lille hund.


  • #3   10. okt 2011 Det er nok også mest i lyset af det, der skete for chien at det bliver opfattet som et angreb at hundene hoppede op af datteren...

    Men må være en forfærdelig situation at have stået i :-((


  • #4   10. okt 2011 Uha min hund skal vist aflives ... For når mine børn kommer hjem efter en uge hos deres far bliver Gizmo så glad at han hopper op af dem og slikker på dem og løber efter dem... Og nogen gange får han dem til at sætte sig på rumpen smiley ...

    Men selvfølgelig han hopper dog ikke op af dem i fuld størrelse, men sætter sig på rumpen og sætter begge forben op på dem, men det er jo stadig at hoppe op smiley og nogen gange kommer han også til at rive dem...

    Eller deres fars labrador på 1 år, ja han burde aflives for han hopper rigtigt op og får tit væltet dem så de slår sig og græder og når han leger med dem får de da nogen mærker. Måske jeg lige burde ringe til ham og sige vores hunde skal aflives og måske dyrlægen giver søskende rabat når vi kommer med to til aflivning på samme tid smiley

    Det er da selvfølgelig rigtig øv at endnu en hund bliver angrabet og at ejeren ikke havde højt nok hægn, men at skive at barnet blev angrabet er helt ærlig lige at gøre det hele lidt for drabligt til mig...


  • #6   10. okt 2011 Det gør mig vred, at man ikke er sig sit ansvar voksen....2 Schæferhunde, skal ikke kunne hoppe over et hegn og ud på befærdet vej....
    Ud mod vejen til den ene side har jeg et plankeværk som er 3 meter, med en port som ingen hunde kan lukke op. Mod den anden vej har jeg et hegn på 250cm. men der er så en hældning på grunden, så hvis hundene skulle springe over, skulle de være i stand til at springe lodret op i luften i hele hegnes højde, og det kan de ikke.......De elsker selvfølgelig at løbe langs med hegnet og skælde ud, men det er så det eneste de kan....


  • #7   10. okt 2011 Jamen hun fortæller jo selv at hendes datter er blivet overfaldet og ville jo nok mene man lige har tid til at tænke før man snakker med avisen... også burde man ikke ha sagt at min datter blev angrabet af den ene af dem, for det er jo ikke sandt og som tingene er idag med alt det ballade om hunde der går til angrab uden grund burde man nok tænke før man taler... Det ender jo med at man kun må have små hunde, for de bider jo ikke så hårdt og bla bla bla... fordi så mange pisker en stemning op omkring de store racer, men hvad med alle de små hunde der er så hys og bidder for et godt ord? Dem høre vi ikke om fordi skadden ikke er så stor...

  • #9   10. okt 2011 Det sidste i indlægget tyder måske lidt på man ikke rigtig ved noget om hundesprog, hvad laver disse hunde så tæt på et hegn hvor der går to store hunde?

    Jeg ville aldrig gå så tæt på at hundene kan nå hinanden og desuden stopper jeg aldrig op foran et hegn hvor der er andre hunde.

    jeg bliver selv fanden i voldsk når folk gør det hos mine hunde og til trods for de gør så blir folk stående.


  • #10   10. okt 2011 Snow, lige nøjagtig ! Bliver også gal, når folk ikke kan finde ud af, at holde deres hundeforsvarligt inde på deres ejendomme. Og ISÆR, når der er tale om hunde, der kan finde på at bide.

    Vi bor på landet, og vores have/grund ( hvor vores Schæfer kan rende ) er delvis hegnet ind med højt dyrehegn og el-hegn pga, at hestefoldene støder op til haven.
    På dyrehegnet er påsat 2 eltråde også, for at hundene ikke kan hoppe op af hegnet.
    Alle låger/porte er høje, samt har lås på, så der ikke er nogen, der ved et "uheld" får åbnet, så hundene kan rende ud.
    For ingen tvivl om, at vores Schæfer ser rødt ved synet af andre hunde. ( og det kan de forbipasserende bestemt give mig ret i.... ), så ja, han skælder ud. Derudover passer han MEGET på sin matrikel smiley


  • #11   10. okt 2011 Ved ikke hvad der er foregået men.....det er jo morens udtalelser der bliver refereret.Dårlig oplevelse men ensidig journalistik.

  • #12   10. okt 2011 Stakkels barn og hund smiley

    Men enig i at barnet ikke blev overfaldet, men det er grusomt nok alligevel ! Og selvfølgelig skal hundene ikke bide den stakkels chi, føj!


  • #13   11. okt 2011 Min unge hanbjæffer, kan stort set med alle hunde og alle racer.....Meen når vi møde de små mini hunde, kan jeg se på ham, at bliver lidt i tvivl om hvad og hvordan...Det er så ikke noget problem lige pt. for der er heldigvis ikke nogen af de helt så på vores strand....
    Og han kommer alrid når jeg ber ham om det....
    Jeg har så i de sidste 10 år gået på dkk hvalpemotivation, så lære mine bjæffer fra start, at der er mange forskellige racer....


  • #14   11. okt 2011 Øv for en oplevelse, både for hund, mor og barn...:o(((

    Og der må da falde noget af til ejeren af overfaldshundene!!! desværre er det jo nok hundene igen igen der bliver straffet:o/

    Er dog enig i at jeg ikke ser det som hunden har angrebet barnet, for så er det sikkert hun ikke var sluppet med kradsemærker på brystet...

    At en hund bliver bidt i læben fordi den stikker næsen hen til hegnet... Tjahh deres teritorium,Og det ville kunne ske for mange hunde, som udenfor hegnet ikke ville ha´ bidt og det er bestemt ejeren af den bidte hund der har fejlet....!!!

    Min niece har desværre også sat fingeren igennem et hegn til en hund, og blev bid/napptt, vi har efterfølgende holdt flere møder med ejer og hund, og den er så sød, og den elsker at lege med hende, men noget skete da der pludselig kom nogle til dens teritorium..


  • #16   11. okt 2011 Selv om i ikke ser det som et angreb så har datteren jo ikke synes det var sjovt så selv om de ikke angreb så er det jo voldsomt og fuldstændigt uacceptabelt at en fremmed hund vælter en omkuld og når der allerede er en der er i fuld gang med at angribe deres hund så han jeg godt forstå forklaringen!

  • #18   11. okt 2011 Mor til Tøserne - nej, det siger loven ikke. Den siger, at der kan træffes afgørelse om aflivning.



  • #19   11. okt 2011 Nå ja - ejeren er de to schæferhunde er en klaphat, der ikke tager højde for, at hunde, der dagligt ser andre hunde spankulere forbi til sidst kan blive godt gnavne på dem.

    Til gengæld er moderen til barnet ikke helt realistisk i forhold til det beskrevne overfald på barnet. Sådan ser et schæferoverfald bestemt ikke ud - så det synes jeg ikke hundene bør bøde det mindste for.



  • #21   11. okt 2011 Jeanette, hvis der skulle være repressalier hver gang en hund gjorde noget ved et barn, som barnet ikke synes er sjovt, så ville vi ikke have hunde i dette land.

    Et overfald er et overfald - det handler ikke om, hvorvidt nogen morer sig eller ikke morer sig.. Eller finder noget ubehageligt eller ej.

    Det ville jo blive fuldstændig anarkistisk.


  • #23   11. okt 2011 Jeg anfægter ikke hverkens barnets eller moderens ret til at være bange. Men at de er bange er ikke det samme som, at barnet er blevet overfaldet.

    Et barn, der er blevet angrebet af en schæferhund går ikke derfra med et par ridser på brystkassen.


  • #25   11. okt 2011 Men der for er det da ikke iorden! Barnet er uden tvivl meget bange !

  • #26   11. okt 2011 Jeg siger heller ikke at hundene skal bøde for det! Men det skal ejeren ! Det har udenntvivl været meget traumatisk for dem alle 3!

  • #27   11. okt 2011 Der er vel ingen der siger, det er i orden?

  • #28   11. okt 2011 Jeg læser det som et overfald, det har været så skræmmende så hun virkelig har frygtet for sin datter! Kunne være rart at få lidt flere fakta på bordet for synes da også at der tilgengæld mangler lidt om hvordan datteren er kommet fri!

  • #29   11. okt 2011 Kommet fri?

    Jamen hun blev jo ikke kastet til jorden og skambidt, så hun var vel i bund og grund fri hele tiden.


  • #30   11. okt 2011 I følge beskrivelsen er datteren blevet væltet ved at hunden sprang op på hende.

    Der står ikke noget om, at hun ikke har været fri...


  • #31   11. okt 2011 Der står hun ber hende gå væk fra stedet, jeg havde taget min datter op og var gået amok på hundene hvis jeg mente det var overfald

  • #32   11. okt 2011 Enig i det måske nok lige er en smule overdrevet, barnet er jo ikke angrebet, men siger ikke det ikke er synd, for det er det helt bestemt!

    Mine hunde har os væltet mine små søskende mange mange gange da de var mindre fordi hundene er nogle buldrerøve.


Kommentér på:
Lille hund overaldet af 2 schæferhunde

Annonce