6.530 visninger
|
Oprettet:
Ååhh nej.. Knude:( {{forumTopicSubject}}
Ja så skete det vi alle nok frygter, jeg har fundet en knude på min hund Sara.... Alle alarm klokker bimler og bamler!!!! Den gør ikke ondt, kan ikke rykkes rundt med (som en fedtknude kan) øv øv øv.. Har ringet til dr. dyr og skal derned i morgen tidlig.. Håber virkelig den er harmløs.
Fra en meget bekymret hundemor..
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.318
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Det kan også være et stik eller blodansamling.
Tayson har også e lige nu der buler ud fra hans ene forben, går og holder øje med at den ikke vokser og så tager jeg til dyrlægen her engang, den skkal dog nok ikke fjernes.
Men håber på det bedste for din vuf.....
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 95
Pøj pøj Tine K....
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 587
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 95
Så jeg har fået en tid d. 02/11, hvor Sara skal være fastende, så hvis ikke den forbandede knude har tryllet sig selv væk, til den tid, skal den opereres væk og underøges! Ville ALDRIG tilgive mig selv, hvis nu det er kræft, og det bare bliver værrere.
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.759
De fleste onde knuder er takkede i kanten hvor imod de gode af dem der runde og glatte, det kan man ofte selv mærke hvis knuden er tydelig.
En fedtknude kan sagtens sidde fast og ikke være flytbar, de kan blive ret stor og sidde steder hvor de kan genere, men ikke altid.
Håber det bedste for din hund.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 131
Knuden var blå/lilla og "blomkålsformet" så vi havde ikke mange forhåbninger, og desværre fik vi efter 10 min. også svar på at det var kræft.
Den kunne godt fjernes men ville komme igen og igen og også andre steder på kroppen. (den sad lige over haleroden på ryggen)
Vi valgte at tage hende med hjem og give hende en god sidste tid. Desværre gik der kun 14 dage og så var der 3 knuder mere
Håber og krydser alt hvad der kan, for at det er noget harmløst din hund har fået.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
Den var så heldigvis godartet, fedt....
Meen det var meget lærerigt for mig at være med...Jeg troede jo at div k´nive var lige så skarpe som dem på sygehuset, og at overvågningsudstyret det var ok.....
Meeen sådan vare den virkelige verden hos dyrlægen slet ikke....Knive var sløve, og der måtte skæres mange gange for hvert snit, og overvågningen den var defekt, så tallene viste hele tiden forkert...
Bagefetr var jeg meget glad for at have været med fordi jeg så langt bedre kunne forstå, hvorfor hunden havde så ondt...Hans muskler var jo blevet hakket i istedt for de rene snit....
I dag har han det fint, og jeg ved så hvordan en opr. foregår hos dyrlægen....
Jeg tror bestem ikke min dyrlæge er dårliger en gennem snittet......
Hun havde sløve instrumenter for at holde prisen nede....
Jeg fravalgte biopsien, fordi den i min optik, giver stor mulighed for at cancercellerne kan sprede sig med blodet....
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Jeg tror ikke du behøver bekymre dig så meget, for det første er det jo ikke sikkert den er ondartet og det lyder som om du har opdaget det tidligt. Held og lykke.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Han grinte sg af mig dyrlægen... hmfffrr.. Og siger hvad har hun leget vildt med, og så gik der et lys op for mig, hun svinger sine ting meget alt om der er knuder på eller andet hårdt er hun ligeglad med, så hun havde sg skadet sig selv... Han kunne ikke sige om knuden gik væk igen,det gør den ikke hos alle.. men hun skulle ihvertfald ikke ha´ adgang til ting der var så lange at det kunne slå hende dernede, og idag er den væk..
Snow
Nu er jeg udannet ved en dyrlæge, med praktik hos 2 andre og har aldrig oplevet det du beskriver, der har udstyret altså været i top... og havde jeg den viden du beskriver der, var dyrlægen anmeldt, og aldrig kom mine dyr der igen!!
Ååhh nej.. Knude:(