{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

internat ?? tråd {{forumTopicSubject}}

hvor blev den nu af ... det var gode råd og hjælp til din hvalp.. ingen generede dig..
gentager mig selv, så du har mulihgedfor at læse det, nu hvor du slettede tråden...
hov..... kan sproget lige blive pænt.. man må forvente en del uforståelse, når man skiller sig af med en hund pga lømmel alderen.. sådan er det nu engang..
mischa har ædt en sofa, en sække stol, 6 par af mine sko, to kjoler, utallige trusser og bh'er, og et par sko til 1600 af min kærestes..... hun har dælme været dyr, men aldrig om vi ville bytte eller komme af med hende... smiley ikke pga det..

hvis du nu vil beholde vapsen, kan jeg varmt anbefale doggy brain train, marv ben med leverposteg indeni, tygge ben, stoflegetøj der er kogt op med en bouiliong terning, så der er noget der er spændende når du ikke er der .. smiley
Kan en hel masse gode råd, men det tager tid, og træning at kører en aktiv vuf træt. vi kunne gå lige så tosset vi ville, det hjalp ikke. men da vi begyndte at søge i haven, (godbider gemt over det hele oven på noget, neden under noget, i græsset,) så hjalp det, da vi begyndte at være stille og rolige inden vi skulle gå, var hun også rolig.. smiley nu er hun i hele huset, og har ikke rørt noget i laaaang tid smiley ½ år, 1 år.. ved det ikke.. smiley der omkring..
lømmelalderen er hård at komme igennem, men den kommer uanset hvilken race du vælger dig.. så fravælg endelig ikke din bedsteven pga den er hvalpet.. det kan den ikke gøre for...

og lad for gudsskyld være med at kalde folk grimme ting fordi de er forarget over du vil af med din hund..... ingen har generet dig. blot kommet med gode råd.

_________________
men hvis du nu skal af med vapsen anyway, og har givet 100% op, så lad please vær med at anskaf dig en ny hund, alle hunde er i lømmelalderen, og alle hunde ødelægger noget ... det ikke fair for hundene. de knytter sig til deres familie..
Dyrenesbeskyttelse kan du ringe til, for at høre det nærmeste internat...... og om de har plads.... til en mere.... håber du læser det, og tager det pænt... bare råd. og hjælp... intet ondt .... smiley

god aften.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  internat ?? tråd
  • #1   17. okt 2011 hun har slettet tråden, hunden og sig selv som bruger... jeg ville have tilbudt hende at hendes hvalpen i morgen da en af mine bekendte netop leder efter en lab til et blivende og meget godt hjem

  • #2   17. okt 2011 Skal da lige love for man tager tingene en snært for personligt så smiley

  • #3   17. okt 2011 ja og skal da lige love for man ikke går ret meget op i ens hunds bedste men nærmere hvad ens årdsvange trøje har kostet

  • #4   17. okt 2011 CMP: Nogle gange så orker man altså bare ikke mere. Vi kan ikke vide om der er andre ting i hendes liv der gør at det bare er dråben at alt hendes tøj er spist.

  • #5   17. okt 2011 nå for søren smiley ja det må hun da selv om så.... ærgeligt... havde ellers lige en hel blok med gode råd...... synd og skam folk anskaffer sig hunde og ikke gider dem, ikke magter hvalpe perioden ... hvis jeg skulle sætte pris på alt det hundene har ødelagt til sammen bliver det dælme et højt beløb, men det jeg da ligeglad med.. de da skønne og dejlige anyways ... ville ikke kunne undvære dem..

    man må da regne med der ryer et eller andet i hvalpe tiden smiley en hund er ret destruktiv hvis den ikke liiiige synes den har noget at lave smiley


  • #6   17. okt 2011 der kan være meget der spiller ind, men at blive så sur over gode råd. og venlige beskeder, hold da op.... smiley det da synd hvis hun sætter hunden på internat, og køber en ny. ... spild af liv.. når den så kommer i hvalpe trælse tiden, kommer hun af med den, og køber en ny igen , måske ? så det bedre hun får råd og vejledning..
    det gjorde vi andre vel også ... jeg samlede på råd. for at få mischa til at stoppe med at bide i alt smiley .. og det hjalp..


  • #7   17. okt 2011 wilhelmina M
    selv om man ikke orker mere så ville jeg nu nok mene man burde tage sig sammen og finde styrken til på en ordenlig måde at give hunden et bedre hjem end men selv er ville til at give den. Desuden undre prioteringen mig meget - tøj/hund.... Men ja kan være svært at sætte sig ind i for mig for jeg har bestemt aldrig haft det sådan - heller ikke selv om min hund har åbnet og ødelagt alle julegaver dagen før jul, eller da jeg overtog en hund fra kreta som var rædselslagende for alt, tisse i senge (som det eneste sted) og på INGEN måde kunne være alene i starten. jeg tror det handler om priotering


  • #8   17. okt 2011 hvis ikke kan kan sige sig selv at det kræver noget at lære en hvalpe at være alene hjemme og fx ikke bide i tøj så synes jeg man burde gøre hundeverdenen en tjeneste og aldrig mere anskaffe sig en hund. Når man ikke engang gider tage mod velmenen råd så mister jeg altså ret meget for sådan en person - men ja det må da også være traumatisk at ens sokker igen er bidt i stykker!

  • #9   17. okt 2011 nå nu vil jeg tage mine 4 dejlige hunde (som jeg ikke ville sælge for 1000000kr selv om de have ædt hvert stykke tøj jeg ejer) og hoppe ind i seng så vi er klar til en dejlig lang dag i morgen. Mig og hundene skal op kl 6 og på morgentur til grenen og se sæler og bagefter står den på hundebesøg at 3 hundevenner fra cleos hvalpetid så vi må hellre hoppe i seng

  • #10   17. okt 2011 Hvis jeg skulle give Frida væk til et internat hver gang hun var vildt teenage-irriterende i disse dage, ville det godt nok løbe op i benzin smiley

  • #11   17. okt 2011 Hun vil ikke bøvle med den og den skal bare ud af deres hjem.

    Så er der ikke noget at arbejde med jo ..

    Havde nu forventet at den blev slettet ..


  • #12   17. okt 2011 Det er nemt at sige aldrig. Men hvis pengene i forvejen er små (de var det måske ikke før man fik hvalp) og man får ødelagt et stykke tøj hver gang man vender ryggen til, så kan jeg finde forstå frustrationen og ønsket om ikke at have hunden mere. Og når man er så frustreret, så er det SKIDE irriterende at folk er hellige og ved bedre.

    Bare min mening. I er velkomne til at have en anden.


  • #13   17. okt 2011 wilhelmina M
    ja ok - for mig ville det ikke betyde noget i forhold til om jeg gad have mine hunde. jeg har bestmt ikke uanede mængder af kapital til rådighed. jeg er på su og har for hundenes skylld intet studiejob. Og ja det kan da godt være irrederende når man (som jeg skulle i sidste måned) skal slippe 3400 til en dyrlæregrening fx. men det hører med når man har hund - og hvis det endelig ko til stykket åd jeg hellere selv havergrød en måned end slække på mine hundes foder. Det er mit valg at have hunde og det vil jeg leve op til. Hvis man får en hvalpe og forventer den bare falder ind i end hverdag og ikke engang gider "bøvle med den og den skal bare ud af deres hjem" så synes jeg godt nok ens prioritering er ude i skoven. og ja så synes jeg virkelig man ville gøre hunden en stro tjeneste ved at finde et ordejligt hjem til den og ikke en anden gang anskaffe sig noget levende. uanset hvad jeg forsåt ikke hendes reaktion.

    I hundens profil skriv hund "hunden er et nyt familiemedled som en søn for os" hvor kvalmende og fuldstændig løgn. Ja med mindre vi skla forvente at se hendes søn på DBA når han bliver en 13-14 år - hvis hun da gider bøvle med at finde ham et anden hjem


  • #14   17. okt 2011 sorry - blev sur og er træt - nu går jeg i seng inden mine helt ærlige tanker om hende kommer frem (dem må jeg ok hellere holde for mig selv)

    Godnat til jer - kan i sove godt


  • #15   17. okt 2011 Jeg forstår dig udemærket, men jeg synes ikke man kan forvente at alle har det på samme måde med deres hunde. Personligt, ville jeg nok også overveje at gå af med hunden, hvis den hver dag tyggede sig igennem 1-2 stykker tøj, på SU og som enlig forsørger er det min datter ve og vel der kommer først. Og nej, hun skal ikke spise havregrød 3 gange om dagen fordi en hund er til alternativ mad. Når man har en familie med børn, synes jeg ikke prioriteringen er forkert når man vælger sit barn frem for hunden. Uanset om man engang så hunden for sit andet barn. Det er og blir' et dyr..

  • #18   17. okt 2011 Den var her hér kl.0050 ca. Ja, det er trist, jeg nåede endda at linke til en fam. på g&g der søgte en lab. Håbede hun nåede at se den før hun slettede den.

  • #20   17. okt 2011 wilhelmina M
    ja så prioterer vi meget forskelligt - hvis min hund ødelagde mit tøj ville jeg nok starte med at fjerne det tøj hunden ødelagde så den ikke kunne nå det ogn så starte seriøs alenehjemmetræning. Og ja i den periode hvor hunden kunne finde at på ødelægge tøj så ville jeg bare gå i genbrug og købe en masse billigt tøj - så hvis træningen glippede på et tidspunkt ja så var det ikke gucci sokkerne det gik ud over.

    Ikke at sige at alle unghunde er sådan - men ikke at vide at det kan være svært hvis man har en unghund (og tydeligvist intet ander om opdragelse og samværd med hunde) det er altså dumt. Så skal man afholde sig fra at have hunde.
    Nu har jeg ingen børn osv. jeg skla tage hensyn til. Men jo mine hundes mad fx bliver priotret over min egen - jeg har valgt at have dem - og hvis jeg ikke har råd eller ikke er villig til at ofte det det koster på at give ens hund det den har brug for så skal man afholde sig fra at have hund (den har ikke valgt at bo hos en det er noget vi har valgt til).
    Nu er det heller ikke fordi penge som sådan er at problem for mig - har råd til god mad til hunden og mig til - men det handler om priotering


  • #21   17. okt 2011 Jeg tror ikke det handler om Gucci-sokker. Jeg ejer ingen Gucci-sokker, og jeg ville alligevel synes det er træls at hunden alligevel hele tiden gik i mit tøj. Har man hus, barn mens man er på SU er det træls med ekstra udgifter fordi man hele tiden skal have nyt tøj.

    "og hvis jeg ikke har råd eller ikke er villig til at ofte det det koster på at give ens hund det den har brug for så skal man afholde sig fra at have hund"

    -det er netop hvad TS'en gjorde, hun valgte hunden fra fordi hun ikke var villig til at ofre. Kan ikke se det gale i hun har indset hun ikke bør være hundeejer.

    "- har råd til god mad til hunden og mig til - men det handler om priotering"

    -TS havde ikke mange penge, og for hende handlede det også om penge. Jeg synes hendes prioritering er helt iorden når hun vælger sit barn frem for en hvalp.

    NÅ, tror jeg har fået sagt hvad jeg ville. Vi kan nok argumentere i al evighed. smiley Og tak for god debat med hvor tonen har været god.



  • #22   17. okt 2011 man må da gå ud fra en hund ødelægger noget, i hvalpe perioden, det er så godt som uladsiggørligt at den ikke gør.. man må gså frvente den trækker i snoren, måske gør den ? det alt samme noget man skal lære den ikke at gøre... :')

    ærgeligt folk ikke tænker sig om før de får en vuffer... der er fyldt med gode råd til at få hunden til at stoppe med "trælse ting" ... smiley øv bøv....


  • #24   18. okt 2011 Det er jo ikke hunden de ikke har råd til, det er hundens grimme spisevane, som de nok ikke har forudset. Vi kan heller ikke vide om de siden de købte hvalpen har mistet en indkomst..

  • #26   18. okt 2011 Heh nej, hun har ikke selv givet den spisevaner. Men hvalpen havde fået sig en forkærlig til hendes/husets tøj og fik hver dag spist sig gennem flere stykker. Nu magtede trådstarteren ikke mere, hun havde ikke råd til at skulle købe så meget nyt tøj hele tiden og var frustreret så hun ville af med den hurtigst muligt -til nærmeste internat. Jeg kan godt forstå man ikke har råd til hunden spiser sig gennem flere stykker tøj om dagen (jeg er sikker på hun har forsøgt at have det udenfor hundens rækkevide) og at man beslutter at det at få hund åbenbart bare ikke var det rigtige i den familie. De har også en datter på 14 mdr., som jeg, personligt, vil mene skal prioriteres højere end en hund. Jeg ved godt det ikke er den generelle holdning her på HG, men det synes jeg altså.

  • #27   18. okt 2011 Og så kan man være bagklog og man kan mene at sådan er det at have hvalp, men NEJ, det behøver det ikke at være. Jeg synes også det er fint hvalpen kommer til en anden familie der magter den mere, nu hvor den var 6-7 mdr., end om 2 år hvor den måske har boet i haven det meste af sit liv fordi de ikke kunne vænne den af med at spise deres tøj.

Kommentér på:
internat ?? tråd

Annonce