jeg undre mig... Hunden finder sig i alt. {{forumTopicSubject}}
Sidder ind imellem og kigger annoncer med omplaceringshunde, både her og andre steder... Og synes faktisk ofte at jeg ser at der står at hunden finder sig i alt fra børn. Bla rykken i hale, øre og pels og finder sig i at børnene kravler rundt på den.
Det undre mig virkelig meget at nogen vil udsætte deres dyr for de prøvelser!
Synes at det giver et indtryk af at det er helt normal adfærd omkring hunde, så de nye ejere måske også bare lader ders børn "overfalde" hunden på den måde fordi hunden jo finder sig i alt. Stakkels hund...
Eller er det bare mig der synes det er helt forkert at familiehunde skal være klatretræ for hjemmets børn?
Synes det siger meget mere om familien hunden kommer fra, end om hunden selv
nov 2009
Følger: 12 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.540
Men ja, mange skriver som om, at det er dagligdag i familien at børn får lov til alt ved hundene .. - Og det gør de måske også ..
Herhjemme må børn ae hunden, ingen kravleri, slag, pilleri i øre og næse ..
- Det kan gå hurtigt, så man ikke når at fange børnene inden de starter . Men så stoppes det med det samme ..
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 519
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 1.214
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 325 Svar: 949
jun 2011
aug 2007
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.728
Kan kun have den holdning her hjemme ved min egen hund at han vil finde sig i meget fra børns side, men deres ikke ens betydende med at børnene skal have lov at gøre alle disse ting?
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
når vi har børn på besøg er de vildt interesseret i hundene, og sætter sig og nusser med dem på gulvet, de får besked på at være forsigtige, og være søde ved dem. Når de så er træt af det synes hundene at de er spændende og så finder de lege tøj og giver barnet, i håb om der vil opstå leg..
uanset om de er 4 ellet 11 år kan de omgåes vores hunde, de finder sig i alt. men det os som ejere der skal sige fra hvis børnene ikke liiiiiieg ved hvordan man skal omgåes en hund.. min kærestes nevø stak en finger i øjet på loke, der brummede han godt nok af ham, og så fik nevøsen skæld ud af mig. og fik besked på at lade hundene være hvis han ikke kunne være sød ved dem. loke kunne aldrig finde på at bide, men han sagde fra der. og tror emil fik en forskrækkelse både fra hunden og mig.. mon ikke det lærte ham noget ?
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.511
helt enig! jeg synes det er ganske udemærket at hunden kan med børn og ved hvordan man skla opføre sig overfor dem - men det er på ingen måder ensbetydende med at hunden skal finde sig i alt - for så er det nemlig at det galt. Ved at man forventer ens hund acceotere at børn kan kravle over den, tage alt fra den, skubbe den væk osv. overskrider børnene hundens grænser og så er det desværre episoder hvor hunden siger fra opstår.
Præcist som hunden skal lære hvordan man opfører sig omkring kan skal børe i MINDST lige så høj grad lære hvordan man omgås hunden
at "teste" hunde på børn og se hva den finder sig ser jeg som intet andet end en kæmpe bjørnetjeneste overfor både hund og barn
jun 2011
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jeg har set sådan at både børn og hunde skal opdrages til og behandle hinanden pænt.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.320
Så det godt jeg kan skælde ud.
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.269
Selvfølgelig skal hunden have en 'lang lunte' når det kommer til børn, men jeg ville jo så mene at det er forældrenes job at lære deres børn at hunden ikke er et legetøj...
Men nu har jeg så ikke børn, så naturligt nok ser jeg det mest med hundens øjne
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
synes det er forkasteligt, at børn får lov til at klatre rundt på hunden... hvad pokker skal det gøre godt for?
de forældre, der lader deres børn behandle hunde som legetøj skulle skamme sig!
her i huet har børnene fra start lært at omgås hundene med respekt, og at se dem som en del af familien..... det fungerer upåklageligt.....
jun 2010
-T&M Hysted -
helt enig...
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 355
Kan slet ikke forstå hvorfor hunde skal finde sig i den slags. Kommer der børn her, uanset alder, så må de ae hundene. Intet andet... Og kan de ikke finde ud af det, så får de at vide at de skal lade dem være.
Af respekt for mine hunde skal de ikke testes på den måde.
Forstår ikke jer der synes det er okay at udsætte jeres hunde for hårdhændede børn der ikke har lært at omgåes dyr på en ordenlig måde
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 237
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 237
aug 2007
og mine hunde har steder hvor de er frede og de ikke må snakke med dem
jun 2010
jeg kommer aldrig til at synes det en god ide at teste hunde på den måde - man presser hunden og kan gå galt... jeg ser ingen grund til at teste mine hunde til ngoet de ikke skal udsættes for.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 674
jeg undre mig... Hunden finder sig i alt.