{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

jeg undre mig... Hunden finder sig i alt. {{forumTopicSubject}}

Sidder ind imellem og kigger annoncer med omplaceringshunde, både her og andre steder... Og synes faktisk ofte at jeg ser at der står at hunden finder sig i alt fra børn. Bla rykken i hale, øre og pels og finder sig i at børnene kravler rundt på den.

Det undre mig virkelig meget at nogen vil udsætte deres dyr for de prøvelser!
Synes at det giver et indtryk af at det er helt normal adfærd omkring hunde, så de nye ejere måske også bare lader ders børn "overfalde" hunden på den måde fordi hunden jo finder sig i alt. Stakkels hund...

Eller er det bare mig der synes det er helt forkert at familiehunde skal være klatretræ for hjemmets børn?
Synes det siger meget mere om familien hunden kommer fra, end om hunden selv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg undre mig... Hunden finder sig i alt.
  • #1   17. okt 2011 Jeg synes det er fint at skrive, at hunden kan med børn . Og den ikke gør udfald mod børn ..
    Men ja, mange skriver som om, at det er dagligdag i familien at børn får lov til alt ved hundene .. - Og det gør de måske også ..

Herhjemme må børn ae hunden, ingen kravleri, slag, pilleri i øre og næse ..
    - Det kan gå hurtigt, så man ikke når at fange børnene inden de starter . Men så stoppes det med det samme ..

• #2   17. okt 2011 Hvem siger at hunden er klatretræ for familiens børn, blot fordi der lægges billeder ind der viser at hunden accepterer det? Kan ikke se hvordan det skulle vise at hunden dag ud og dag ind behandles som legetøj. Og ja, jeg kan godt se det som meget relevant at en fremtidig familiehund finder sig i disse ting, for selvom at børnene ikke skal kravle hen over hunden daglig, og rykker den i hale og ører, så er det vigtigt at hunden har en tolerance overfor børnene hvis dette skulle ske i et hurtigt øjeblik, men det er meget langt fra at sidestille det med den daglige omgang og brug af hunden.

• #3   17. okt 2011 Har som dig også undret mig . En hund skal da ikke finde sig i alt. Børn kan være grove ved hunde, den bider igen . Hunden bliver taberen og bliver aflivet. Min hund kan også med børn ,men tror ikke han finder sig i alt !!!!

• #4   17. okt 2011 vores hunde finder sig i alt og det er en test vi prøver på hunden med at ungerne kravler hen over dem og tager dem i øren da vi får besøg af børn der har adhd og mine to har det osse selv og børnen ved at de må kæle for dem når de kommer her i huset og man ved aldrig hvad der kan ske hvis man vender ryggen til i 2 min derfor går de i gemmen testen et par gange om året.... ja jeg er sikker ånd efter nogens mening vil heller skæmme hunden for børn hvis de ikke kan tåle det end at lade et barn blive bidt

• #5   17. okt 2011 Ved ikke om du er ond !!! Jeg ville bare ikke udsætte min hund for modbydelige børn . ADHD eller ej . Min hund skal ikke være sammen med sådanne "plagere " Iøvrigt mener jeg atr man aldrig kan stole 100 % på en hund .

• #6   17. okt 2011 har oplevet det en gang at de ikke har været søde ved dem og knægten blev sat på plads og måtte ikke komme og lege i 14 dage med den ene knægt for det er konsenkvenser ved det min vil da heller vare på den sikre side end at der sider en hund i et barn

• #7   17. okt 2011 fint at folk skriver det i deres annoncer, det skal jeg ikke blande mig i.

Kan kun have den holdning her hjemme ved min egen hund at han vil finde sig i meget fra børns side, men deres ikke ens betydende med at børnene skal have lov at gøre alle disse ting?

• #8   17. okt 2011 altså, nu skal jeg lige vide hvor grænsen går ?
    når vi har børn på besøg er de vildt interesseret i hundene, og sætter sig og nusser med dem på gulvet, de får besked på at være forsigtige, og være søde ved dem. Når de så er træt af det synes hundene at de er spændende og så finder de lege tøj og giver barnet, i håb om der vil opstå leg.. smiley
    uanset om de er 4 ellet 11 år kan de omgåes vores hunde, de finder sig i alt. men det os som ejere der skal sige fra hvis børnene ikke liiiiiieg ved hvordan man skal omgåes en hund.. min kærestes nevø stak en finger i øjet på loke, der brummede han godt nok af ham, og så fik nevøsen skæld ud af mig. og fik besked på at lade hundene være hvis han ikke kunne være sød ved dem. loke kunne aldrig finde på at bide, men han sagde fra der. og tror emil fik en forskrækkelse både fra hunden og mig.. mon ikke det lærte ham noget ?

• #9   17. okt 2011 katrine
    helt enig! jeg synes det er ganske udemærket at hunden kan med børn og ved hvordan man skla opføre sig overfor dem - men det er på ingen måder ensbetydende med at hunden skal finde sig i alt - for så er det nemlig at det galt. Ved at man forventer ens hund acceotere at børn kan kravle over den, tage alt fra den, skubbe den væk osv. overskrider børnene hundens grænser og så er det desværre episoder hvor hunden siger fra opstår.
    Præcist som hunden skal lære hvordan man opfører sig omkring kan skal børe i MINDST lige så høj grad lære hvordan man omgås hunden

at "teste" hunde på børn og se hva den finder sig ser jeg som intet andet end en kæmpe bjørnetjeneste overfor både hund og barn

• #10   17. okt 2011 Som du skriver Ann Christina, er det vores pligt som hundeejer at sørge for at voreshund ikke lider overlast. (det du sagde til drengen ) Tror ikke min ville bide , men ved det ikke. Vil ikke lade det komme an på en prøve smiley

• #11   17. okt 2011 Efter nogle mening skal børn kunne alt ved en hund. Prikke den i øjnene, ride på dem. sparke til dem, trække den rundt i ørene.
    jeg har set sådan at både børn og hunde skal opdrages til og behandle hinanden pænt.

• #12   17. okt 2011 jeg er glad for vores venner og familie tager deres børn med her ud, så vi hele tiden kan vænne dem til de små størrelser.. smiley De er så gode med dem, de hopper ikke op af dem, og er forsigtige i trække tov leg smiley det så skønt.. og de finder sig dælme i meget.
    Så det godt jeg kan skælde ud. smiley Han fik også skæld ud da hans mor og far kom og hentede ham, de har nemlig selv hund der hjemme. gad vide hvad den bliver udsat for.. når de kigger væk ...... smiley

• #13   17. okt 2011 Personligt undrer jeg mig også tit... Vores hunde må jo gerne sige fra overfor andre hunde når den har fundet for meget. Hvorfor må den så ik sige fra, når et barn hænger på ryggen af den og stikker en finger i snuden på den... Det er ikke rar underholdning for nogen!

Selvfølgelig skal hunden have en 'lang lunte' når det kommer til børn, men jeg ville jo så mene at det er forældrenes job at lære deres børn at hunden ikke er et legetøj...

Men nu har jeg så ikke børn, så naturligt nok ser jeg det mest med hundens øjne smiley

• #14   17. okt 2011 I min verden er det i højere grad børnene der skal opdrages end hunden!

synes det er forkasteligt, at børn får lov til at klatre rundt på hunden... hvad pokker skal det gøre godt for? smiley

de forældre, der lader deres børn behandle hunde som legetøj skulle skamme sig!

her i huet har børnene fra start lært at omgås hundene med respekt, og at se dem som en del af familien..... det fungerer upåklageligt.....

• #15   17. okt 2011
    -T&M Hysted -
    helt enig...

• #16   17. okt 2011 Nu synes jeg godt nok at der er stor forskel på at skrive at hunden er god med børn og så til at skrive at hunden finder sig i alt... Feks var der en annonce hvor der stod at hunden fandt sig i at børnene sad på den når den lå ned og at de kunne trække den i ørene uden den gjorde noget. Det synes jeg virkelig ikke er ok!

Kan slet ikke forstå hvorfor hunde skal finde sig i den slags. Kommer der børn her, uanset alder, så må de ae hundene. Intet andet... Og kan de ikke finde ud af det, så får de at vide at de skal lade dem være.
    Af respekt for mine hunde skal de ikke testes på den måde.
    Forstår ikke jer der synes det er okay at udsætte jeres hunde for hårdhændede børn der ikke har lært at omgåes dyr på en ordenlig måde

• #17   17. okt 2011 enig:)hvordan ville børn selv have det hvis vi satte os på dem,og rev i deres øre og rykkede dem i håret

• #18   17. okt 2011 og prikke en hund i øjnene sparke til den ville jeg godt nok ikke kalde opdragelse,uhygeligt at nogen syntes det er okay,stakkels hunde:( :(det er uansvarligt at have en hund hvis man tænker sådan

• #19   17. okt 2011 jeg siger jo heller ikke at det er okay men det jeg sage er at mine hunde bliver teste 2 gange om året for man ved ikke hvad der kan ske når man vender ryggen til. her er osse konsenkvenser hvis man ikke behandler hundene pænt men det er rart at vide at de finder sig i meget mine hunde må da osse sige fra over for børn uden der sker noget.
    og mine hunde har steder hvor de er frede og de ikke må snakke med dem

• #20   17. okt 2011 dyans mor K
    jeg kommer aldrig til at synes det en god ide at teste hunde på den måde - man presser hunden og kan gå galt... jeg ser ingen grund til at teste mine hunde til ngoet de ikke skal udsættes for.

• #21   17. okt 2011 Jeg synes både børn og hunde skal opdrages til at behandle hinanden pænt og til at tolerere hinanden

Kommentér på:
jeg undre mig... Hunden finder sig i alt.

Annonce