6.770 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hunde gitter Hunde gitter

Jeg har læst på nettet at det ikke er særlig smart at bruge et baby gitter til at spære af for sine hunde da de kan komme til skade.
Derfor vil jeg høre hvad i bruger og om man kan købe et specielt gitter til hunde.
Hvis man kan det, kan i så foreslå hvor man kan skaffe det hende.?

Jeg står og skal bruge et i et lidt dumt mål, det skal kunne spærre for en åbning på 1 m ca.

Hvis der muligvis er en af jer der står og har sådan et i ikke skal bruge vil jeg da meget gerne høre om det. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde gitter
  • #1   28. okt 2011 Tja jeg bruger et babygitter fra IKEA i metal og min opdrætter bruger dem også, jeg kan ikke helt se hvordan de skulle komme til skade på dem???

• #2   28. okt 2011 Dette var hvad jeg fandt på nettet.

Babygitter er ikke til hunde - derfor kaldet babygitter... Hunde er kommet slemt til skade på dem eller i værste tilfælde døde, fordi de har forsøgt at hoppe over, siddet fast og ikke kunne komme ned igen, eller at de er kommet til skade med deres poter og har sat fast... Pas på med det!!!
    Derfor kan de ikke købes i dyreforretninger!!!

Altså for mig lyder det logisk nok, jeg har også selv brugt baby gitter for, men efter jeg læste dette ved jeg ikke helt om jeg tør mere.
    Der skulle jo helst ikke ske mine to små gild klumper noget og tror de har den størrelse hvor de godt kan komme i klemme.

• #3   28. okt 2011 Jeg syntes nu tit at det er de samme modeller man ser på hundesider og på baby/børne sider som gitter.... men de er dyrest i dyreforretningerne....

Jeg har en børnelåge aaf træ fra ikea. Hvis der skulle være noget en hund skulle kunne komme til skade ved. så kunne det måske være det at sikkerhedsafstanden imellem tremmerne i børnelåger er lavet til børn og nogle størrelser hund (især de små + hvalpe ) kan måske evt. få hovedet igennem.... men det vil jeg tro lige så godt kan ske ved en låge købt i en dyrehandel

• #4   28. okt 2011 Altså min cavalier hvalp kan ikke få hoved igennem..

• #5   28. okt 2011 Vi har tre babygitre i huset, og dem har der aldrig været problemer med. Faktisk tror jeg slet ikke, vi havde kunnet undvære dem! Dem er han også bagved, når han er alene.

Men nu har vi også en tyksak af en labrador, så der er grænser for, hvor meget til skade han kan komme på dem - han hopper nemlig aldrig op ad/over noget medmindre han bliver bedt om det smiley

• #6   28. okt 2011 De kan også komme til skade når de løber rundt ude i haven, eller hvis de slår sig mod en dørkarm... eller ja, jeg kunne blive ved. Uanset om det er en baby låge eller en låge til hunde så kan de komme til skade... Tænk engang, hvis vi falder så slår vi os også - sådan er livet.... Man kan ikke sikre hverken sig selv eller sine hunde mod alt

• #7   28. okt 2011 Jeg bruger også babygitter, men har monteret en plexiglas plade på det, så hundene ikke kan komme i klemme.

• #8   28. okt 2011 Jeg bruger også børnegitter hjemme hos mig, for at lukke af mellem stuen og gangen hvor Krøyer går, når hun er alene hjemme.
    Vi har ingen problemer haft, og jeg kan ikke se, hvad forskellen skulle være på hundegitteret og børnegitter. Man kan jo evt sætte noget for som Fru Pomrus har gjort, hvis man har mindre hunde.

• #9   28. okt 2011 altså vi har et børnegitter fra bryggerset og ind i stuen da jeg ikke gider våde hunde i hele huset..

Det har jeg altid brugt og jeg kan ikke se hvad forskellen på hundegitter og børnegitter er? for mig er de ens :S

• #10   28. okt 2011 Måske er der tænkt på at man med nogle "hundegitre" kan få dem ekstra høje ?! Jeg bruger børnegitter og har aldrig haft problemer, synes den tekst du henviser til lyder som en der ytre sin personlige mening om sådanne gitre.

• #11   28. okt 2011 Jeg tror at jeg vælger at følge Fru Pomrus råd med at sætte noget for trammerne så man er sikker på at ikke kommer i klemme når man ikke er hjemme.

• #12   28. okt 2011 Jeg har simpelthen bygget en lille halvdør i døråbningen. Fungerer perfekt og det var billigt!

• #13   28. okt 2011 det ville jeg ikke være bekymret for vi har 4-5 hundegittre oppe der hvor vi ikke ønsker hundene og datteren uden opsyn. vores er med ekstra højde vi har altid brugt denne type, ogsp da vi havde små hvalpe og aldrig haft et uheld....

Kommentér på:
Hunde gitter

Annonce