{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Hvad fodrer du din Amstaff med? {{forumTopicSubject}}

Hej HG'er... Igen opretter jeg en tråd smiley

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvilket foder i bruger til jeres Amstaff's, da jeg er meget utilfreds med det foder vi har forsøgt os med - jeg havde fået at vide at det skulle være så godt så godt, og billigt var det jo, men vores Alma er begyndt at fælde rigtig meget, og hun gider egentlig ikke rigtig at have det.

Jeg forsøgte at bløde det op i vand (det var ikke til hunden, men til mine kælerotter), og det stank simpelthen så afskyeligt! Og så forstår jeg da bedre at Alma ikke spiser ret meget af det, jeg går ud fra at det smager lige så grimt som det lugter - jeg har ikke prøvet det, bare rolig.. smiley

Hun er ikke i dårlig stand andet end hendes pels er blevet betydelig grimmere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fodrer du din Amstaff med?
  • #1   28. okt 2011 Hvad fodre du med nu da?

jeg fodre med allergi forder fra specific og det fungere rigtig godt smiley Hun kom over på det fordi hun fik noget foder der gjorde hun blev mat i pelsen og tabte meget pels..

• #2   28. okt 2011 hun er godtnok ikke amstaff men håber det er okay smiley

• #3   28. okt 2011 Min veninde har Amerikansk Bulldog, hun fodrer med Orijen... Det gør jeg nu også selvom min ikke er muskelhund =)

• #4   28. okt 2011 Ja jeg har godt nok heller ikke en Amstaff.. Men jeg fodrer med Taste of The Wild.. Og jeg har ALDRIG været mere tilfreds med et foder.. smiley

• #5   28. okt 2011 Årh der er bare så meget forskelligt foder, jeg har før fodret med Acana, men det kan vi desværre bare ikke få længere da vores dyrehandler er lukket, det var jeg også meget godt tilfreds med. Jeg fodrer med det billigste fra Rema, der står på posen at det indeholder ALT hvad hunden behøver - men eftersom Alma er begyndt at fælde så voldsomt og overdreven så synes jeg ikke det virker helt optimalt smiley

• #6   28. okt 2011 jeg ville så heller aldrig fodre med foder fra et supermarked...

• #7   28. okt 2011 synes du skal snakke med din dyrlæge evt.. det kan jo være begyndende allergi...

• #8   28. okt 2011 Du kan bestille acana på nettet.

• #9   28. okt 2011 Jeg ville vælge Orijen.

• #10   28. okt 2011 Der står også på Frolic at det er et fuldfoder til hunde ; )

• #11   28. okt 2011 Nina - Ja, det er faktisk skræmmende.. vi bruger det ind imellem til godbidder, og selvom vi ikke bruger dem meget kan man sku se i lorten at hun har fået dem smiley

• #12   28. okt 2011 Du kan bestille det meste over nettet og ofte billigt. Taste of the wild kan du få billigt på zooplus.de jeg købt 2 sække hvor prisen herhjemme er 1100 kr var den fra tyskland kun 730 kr med gratis fragt smiley Så dyrt synes jeg ikke det er i forhold til kvaliteten smiley

• #13   28. okt 2011 Ja det er ikke et "fuldfoder" jeg ville bruge da!

Jeg er nu ikke kornforskrækket, men Kaoz er kræsen og har muuuuuligvis fået klovoldsbetændelse af kornfoder, men ingen ved hvad klovoldsbetændelse kommer af, så det er bare et lille hysterianfald der fik mig over på kornfrit frem for et foder med majs =)

Jeg har førhen brugt Olivers med stor succes =)

• #14   28. okt 2011 Jeg bruger 1st choice og har intet at klage over :O))

• #15   28. okt 2011 Louise - haha nej det er kun Molly der har når Alba æder hendes mad lige for næsen af hende ;)...

• #16   28. okt 2011 Ja Frolic bruger vi ikke herhjemme længere, Alma har et stort glas med hundekiks i fra Land & Fritid og så har jeg en lille pose med skinketern med i lommen når vi er ude at gå.

Jeg har efterhånden hørt det mange steder at supermarkedets hundefoder er noget rigtig bæ, og nu synes jeg selv at det kan mærkes på vores Alma selvom vi kun har fodret med det i nok ca. 4 måneder.

Pengene har desværre ikke været til at vi har kunne købe det bedste af det bedste og det dyreste af det dyreste her på det sidste (det er dyrt at blive voksen og flytte hjemmefra), men heldigvis skulle der gerne snart løbe nogle flere penge i kassen, så nu vil jeg faktisk vove at påstå at jeg vil gi enhver pris for noget godt foder til Alma.

Men hvilket foder jeg bør købe det ved jeg virkelig ikke.

Alma er MEGET aktiv hver eneste dag, vejer ca. 35 kg. og er 3 år gammel.

• #17   28. okt 2011 Molly deler gerne mad med veninden ;O)

• #18   28. okt 2011 Jeg bruger taste of the Wilde, og min er yderst velfungerende på det!

Lækker pels og generel god udstråling.. God, fast og knap så meget afføring.

Desuden ekstremt billigt på zooplus.de OG leveret direkte til min hoveddør smiley

• #19   28. okt 2011 Undrer mig over at du har fået at vide at det Billigste fra Rema skulle være så godt så godt.. Må jeg spørge hvad mærket hedder? Bare nysgerrig:)
    Og det er ingen garanti at producenterne selv skriver på produktet at det indeholder alt hvad hunden har brug for.

Som de andre skriver kan man bestille over nettet, så jeg ville fortsætte med Acana hvis det fungerede for din hund. smiley

• #20   28. okt 2011 Acana med fisk

• #21   28. okt 2011 Nutra gold er et godt foder synes jeg og så er det ikke så dyrt.

• #22   28. okt 2011 HundensVen:

Det er bare Rema's egen foder, det i de sorte små sække, der står i hvert fald bare Rema 1000 og så hundemad smiley Jeg fik det foreslået af min kærestes gamle kammerat, hans hund har dog ingen problemer med pelsen, den er bare møghamrende fed, men det skyldes nok al den dåsemad han giver den (det får vores aldrig, hun prutter simpelthen så meget og det er SÅ ildelugtende, vi prøvede det kun et par enkelte gange da hun var helt vild med det, vi stoppede med det da vi tænkte at det nok ikke var så sundt sådan som hun hørmede bagtil!) :-S

Tjah.. Jeg ville bare gerne at jeg kunne give hende det bedste af det bedste, noget som er rigtig godt for hende og som hun godt kan lide. Jeg kan ikke lige huske hvad det foder fra Acana det hed hun fik engang, men der var ris og kylling i så vidt jeg husker - men hun fældede også på det tidspunkt, dog ikke lige så meget som nu :-S

Jeg ved ikke om det er årstiden, men det ser bare lidt voldsomt ud i pande og nakke med det bare pletter :-S

• #23   28. okt 2011 Har hun bare pletter? I så fald ville jeg tage et smut forbi dyrlægen det er ikke normalt

• #24   28. okt 2011 Husk på at det kan godt være at remas foder er billigere i indkøb i forhold til feks acana og andet godt foder men feks på 2 mdr vil acana holde længere og prisforskellen ikke være synlig. Jeg er selv lige skiftet til Arion large breed til min dobermann og hans energi er blevet langt mere tøjlet, hans pels er flot blank og han nyder sin mad, nå ja hans ration er sat meget ned samtidig med at afføringen nu kun sker en gang om dagen.
    Billig foder = lavere optagelsesprocent og der skal mere i hunden, samt mere ud af hunden.

• #25   28. okt 2011 Jeg har heller ikke amstaff ...
    Men fodrer med Acana ..
    Har dog lige købt noget Wolfsblut på tilbud, som Taiko vil få når den anden pose er tom .
    Mika får noget hvalpefoder fra MaxiZoo der hedder Real Nature, men det er ikke kornfrit, så når posen er tømt ryger han over på Now ..
    Med tiden skal de fodres med det samme foder, og det bliver kornfrit smiley Helt simpelt fordi Taiko ikke tåler korn ret godt ..

• #26   28. okt 2011 Christina: Foder til hunde der har allergi, vil det have en dårlig virkning på hunde som ikke har allergi? Jeg tænker bare på at hvis hun ikke har allergi, om det så er særlig godt at fodre hende med det smiley

Trine: Nej det er ikke bare pletter i den forstand, men der mangler betydelig mere pels end andre steder på hende. Jeg vil prøve at tage et nogle billeder af hende imorgen så det kan ses, så er det nok lidt nemmere for jer som ved noget om hud/pelsproblemer smiley
    Mig og kæresten har snakket om at hive hende med til dyrlægen et smut, men lige nu er hun på frontlinekur da hun har været ude og lege med en anden hund som havde lopper, og hun har fået nogle småsår hist og her.

Jeg kan faktisk pille pelsen af hende i ret store totter faktisk næsten alle steder, og det har bekymret mig lidt..

• #27   28. okt 2011 Det lyder ikke helt godt. Synes det en god ide at ligge lidt billeder her ind. Det kan ikke være en reaktion på frontline at hun er lidt bar?

• #28   28. okt 2011 Nadja - der sker ikke noget ved at fordre med allergi foder selvom de ikke har allergi.. alba får allergifoder men hun har ikke allergi smiley

• #29   28. okt 2011 **Salsamama* *

Ja vores Alma er også begyndt at skide mere efter hund har fået det billige foder, og "de" ser heller ikke lige så "sunde" ud som de gjorde dengang.

Alma skider gerne 2-3 gange dagligt.

• #30   28. okt 2011 alba fældede også sygt på det foder hun fik før, jeg kunne pille store totter hår af, så fik hun allergifoder og det fungere hun super på :)..

• #31   28. okt 2011 Trine: Hun kom faktisk på frontlinekur her for et par dage siden, så det kan ikke være det, men det lugter godt nok giftigt... Det er første gang hun har haft lopper, og jeg tror jeg har fanget de første 10 på hende på bare en lille uge efter hun har været udenfor at lege med en anden hund..

Anita: Okay, så er der ikke det at være bange for, men helt sikkert det er da en god idé at forebygge også, det kunne godt være at jeg skulle overveje Allergifoder smiley

• #32   28. okt 2011 Nadja: Okay ja lopper er noget værre skidt og trælse at komme af med

• #33   28. okt 2011 Christina K: Uh det lyder ikke rart smiley Alma klør sig dog normalt ikke så meget (jo lige nu hvor hun har lopper gør hun selvfølgelig), men hun hverken lugter, eller er rød nogle steder, men hun har dog ikke så meget pels omkring ører og næse, men det synes jeg bare aldrig hun har haft... Men måske jeg skulle en tur forbi dyrlægen med hende så han lige kan vurdere om det er allergi eller bare er pga. dårlig foder smiley Jeg håber da det er pga. af dårlig foder.

• #34   28. okt 2011 Jeg fodrede med Arion maintance eller maintance large breed. Det gav absolut det bedste resultat for min hund.

Nu skriver jeg lige lidt forsigtigt genetisk farverelateret pelstab????

• #35   28. okt 2011 Kan anbefale at købe 810 trinol (insektmiddel) til at sprøjte i alle kroge i hjemmet. Men husk at lufte godt ud for det er noget giftigt noget.
    Vi blev først loppefri da vi sprøjtede hjemmet med det.

• #36   28. okt 2011 Prøv http://hundefoder.skyttens.com/hund.aspx
    Det er billigt, men super godt, og de levere ud i hele landet smiley

• #37   28. okt 2011 Tak Nanna smiley

Jeg troede faktisk ikke at det var sådan et stort problem med billigt foder og allergi, jeg tror da også at der er mange der bruger det, og især mange af dem jeg kender som har en hyggehund som de egentlig ikke går så meget op i.

• #38   28. okt 2011 Jeg må indrømme at det altid er Diva's foder der har første prioritet her:) Hun får royal canin hypoallergenic:) Spørg din dyrlæge hvad de vil foreslå:)

• #39   28. okt 2011 * Vivi - Now as Evil Housewife *
    Den må jeg lige have en gang til med nogle andre ord smiley

Chistina: Det var jeg godt nok heller ikke klar over smiley
    Hvor er det altså bare godt at HG eksisterer så man kan lære noget nyt, jeg ved sgu ikke hvor jeg skulle finde al den gode info henne! smiley

Anita: Ja Trinol fandt jeg også frem til skulle være godt i en anden tråd her igår, jeg tror vidst nok også at du var derinde og anbefale det smiley Desværre er vi helt flade indtil på mandag (lønningsdag Jubiii!), og så skal vi helt klart i Matas og have noget Trinol smiley For det er godt nok træls at skulle bruge så mange penge på en loppekur til sin hund og så hun bliver angrebet igen smiley

• #40   28. okt 2011 Diva: Tjaah, jeg tror bare at der også er meget forskel på dyrlægernes valg af foder smiley Men jeg må forsøge, jeg går ud fra at de ved mere end jeg selv gør.

• #41   28. okt 2011 Christina : Ja det vil jeg gøre, jeg smider billeder ind i morgen så i kan se smiley
    Nå nu vil jeg i seng, jeg kan godt mærke at jeg har siddet for længe oppe og, jeg snakker jo som et helt vandfald *gg* smiley

Tak for hjælpen til jer alle sammen smiley

• #42   28. okt 2011 Selvom man har hygge hunde skal de passes ordentligt det inkluderer ordentligt foder smiley

• #43   29. okt 2011 Jeg bruge Fromm senior gold - Damen herhjemme er 9½.
    Koster 415,- for 15kg, incl levering fra http://www.mosegaardens.dk/hundefoder_fromm___hundefoder-c-81_585_27_319.html?bgsid=pu1fn7uctccpl80c3bhbqv6685

Min kineserdreng på 2 får Adult gold udgaven i samme mærke

• #44   29. okt 2011 Nadja: HVIS hun har en intolerance(allergi) overfor noget, er det en god ide at dyrlægen tjekker hende:) Jeg kan kun anbefale det foder jeg bruger, men det er klart en fordel at få dyrlægen ind over:)

• #45   29. okt 2011 Meget tilfreds med Wolfsblut smiley

• #46   29. okt 2011 Trine K: Ja det har du ret i, desværre er der bare mange (flere end man aner) der er lidt ligeglade.

Diva: Mig og kæresten tager også til dyrlægen med hende så de kan tjekke hende smiley

... og i får også nogle billeder så snart kameraet er færdig med at oplade, og når jeg er færdig med at lave risengrød smiley

• #47   29. okt 2011 "Med en professionel viden om foder kan man udlede visse ting, men for den almindelige forbruger er det ”græsk-katolsk”. Et eksempel som simplificerer, hvor galt det kan være: Ud fra et par gamle læderstøvler, lidt motorolie, knuste trækul, lidt vand og tilsatte vitaminer og mineraler kan du udfærdige en perfekt tørfoderdeklaration, men hvad mon din hund siger?"

Citat fra en artikel dyrlæge Steensborg har skrevet om Tænk og Tests undersøgelse af hundefoder.

Jeg fodrer selv med Acana og mine hunde trives fint på det, jeg bestiller det selvf. på nettet. Held og lykke med foder-jagten :o)

• #48   29. okt 2011 Stine: Hihi, ja den var god - og tak for det smiley

• #49   11. okt 2012 Foder med højt indhold af kød og prøv at undgå korn/majs! smiley .

• #50   11. okt 2012 Nu har jeg ikke læst hele tråden, men synes også det er voldsomt at gå fra acana, til remas det billigste...
    Jeg fodre med Royal canin giant, og min hund fungere rigtig godt på det! Mht pris så køber jeg fra zooplus.de hvor jeg har sparet op til 200 pr sæk! Køber 2x15 kg af gangen smiley men hvis din hund er meget aktiv skal du jo finde et foder til aktive hunde, og der dur remas foder ikke!

• #51   11. okt 2012 Min engelsk staff blanding får royal canin til hvalpe og vi regner med at fortsætte når han blir voksen smiley

• #52   1. nov 2012 Der er garanteret alt for meget korn og kød-biprodukter i dit foder fra rema istedet for reelt kød... jeg fodre Diva med Arion medium breed... Pillerne i large breed bliver for store synes jeg.. D fungerer virkelig optimalt, god huld, virkelig flot pels og tilpas med energi:-) kig evt på indholds fortegnelsen på foder sækken... står der korn eller majs først r d et no go... Det produkt foderet indeholder mest af står altid først... Derfor skal der helst stå et eller andet form for kød - kylling, fisk osv... smiley

• #53   1. nov 2012 Olivers skulle også være godt smiley

• #54   2. nov 2012 Har ikke Amstaff men to stk. OEB. Jeg fodre med WolfsBlut og er super tilfreds. Har brugt foderet siden de var 6 måneder, og idag er de 3,5. De har altid haft super flot pels, flot tandkød og tænder. Flotte blanke øjne. Skiftede kun en gang over til Fish4dogs da min tæve var drægtig, da WB på det tidspunkt ikke havde hvalpefoder, og hvalpene gerne skulle spise det foder mutti gjorde, da de blev gamle nok. Og bagefter var hun tilbage på WB

Kommentér på:
Hvad fodrer du din Amstaff med?

Annonce