{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

ville du kennelhoste vaccinere {{forumTopicSubject}}

jeg vil gerne høre lidt om hvordan og hvorledes i andre gør mht kennelhoste vaccine.

jeg har aldrig brugt denne vaccine før. men da jeg fik lille måsen syntes jeg at den skulle han da have. når nu den var der og vi alligevel var afsted.. jeg vidste ikke rigtig noget om den da jeg aldrig har skullet forholde mig til kennelhoste (7-9-13). og spurgte heller ikke det store ind til den. så han fik den bare også var det det -- troede jeg..

dagen efter vaccinen begyndte han at snotte voldsomt. og det stod nærmest ud med bobler af specielt det ene næsebor (vaccinen gives i det ene næsebor)

tænkte det nok var en reaktion på at han havde fået noget ind i næsen og gav det et par dage. men han virkede lidt sløj også og efter en lille uge kontaktede jeg dyrlægen som fortalte mig at dette ikke er unormalt.

da der havde stået bobler ud af tuden på det lille puds i nogle uger tog jeg til dyrlægen som godt nok syntes han virkede lidt irriteret i slimhinden. men ville give det noget mere tid.

men nu er der gået 10 mdr. og måsens ene næsebor løber stadig. vi har fået ham undersøgt på kryds og tværs. og ud over en slimhinde der ser irriteret ud så er der intet at finde. hans øjne er undersøgt. der er ingen små hår på indersiden af øjenlåget. og han er rask på alle leder og kanter -- hans næse løber bare..

efterfølgende har jeg jo så forhørt mig en masse blandt andre der har brugt vaccinen. og jeg må indrømme jeg er rystet. - flere beskriver de samme problemer med deres hunde. og det har taget op til et år at få det til at gå væk. et par stykker har fortalt om hvalpe og unge hunde der er blevet meget syge efter vaccinen og en havde desværre mistet sin hvalp.

jeg har besluttet at mine hunde ikke skal have denne vaccine i fremtiden. jeg vil hellere have en omgang kennelhoste end at have hunde der er snottede i halve og hele år.

måsen virker langt om længe nogen lunde normal igen. men han snotter stadigvæk - specielt når han bliver ophidset eller meget træt så løber tuden. det har aldrig været grimt puds. men blot klar væske som ind i mellem har boblet lidt. men det har sku været træls. for folk har jo ofte troet min hund var syg. og jeg har altid måtte have et stykke vat i lommen lidt til at duppe tuden med. men han fejler jo ingen ting.

hvad er jeres erfaring med vaccinen - ville i bruge den eller ej ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville du kennelhoste vaccinere
  • #1   31. okt 2011 mine får den. og jeg har ikke oplevet det du fortæller.

• #2   31. okt 2011 Jeg ville egentlig ha Petri vaccineret mod det hos dyrlægen da han alligevel skulle vaccineres osv, men hun indirekte frarådede den, og ville helst ikke give ham den som hvalp + hun snakkede ikke særlig godt om den, så han fik den ikke..

• #3   31. okt 2011 Vi gav den dennne gang til hele banden - for at være ekstra dækket nu vi skulle have hvalpe i huset.
    Ellers var det ikke noget jeg med en sund og rask hund ville få gjort.

Har ikke haft nogen oplevelser af den dur du beskriver.. Kan han have fået forkert dosis eller?

• #4   31. okt 2011 Mine blev vaccineret i foråret for første gang. Absolut nul bivirkninger, og ja - de vil blive ved med at få den smiley

• #5   31. okt 2011 Mine får den ikke - synes det er unødvendigt. Ingen af mine hunde har nogen sinde haft kennelhoste, selvom de har været tæt på hunde der har fået det.

• #6   31. okt 2011 Zena har også fået en, og der har heller ingen problemer været.
    Men blot en tanke – kan det have noget at gøre med at din hund har den snude som den har? Jeg tænker at det måske generer mere hvis hunden har et kort svælg. Har du bidt mærke i om det er bestemte racer der har haft dårlige resultater med vaccinen?
    Rigtig god bedring med det lille pus – super surt at man skal slås med sådan noget efterfølgende!

• #7   31. okt 2011 fælles for alle de folk jeg har snakket med er at de alle har små hunde. ofte med korte næser. så det kan slvølgelig godt have noget at sige. men hvorfor informeres der så ikke om dette..

snakkede med en dyrlæge i holland. hun ville ikke give den til hendes hunde (hun har samme race som min) fordi hu har oplevet det samme på de små hunde

• #8   31. okt 2011 Alba er lige blevet vaccineret og jeg overvejede om hun skulle have den. (Ja jeg er ny hundeejer og havde faktisk ikke hørt om den før) Vi (dyrlæge og jeg) blev enig om hun fik den for ja... better safe than sorry smiley

Hun er ikke blevet sløv af den eller noget.. så vi fortsætter højest sandsynligt med at bruge den...

• #9   31. okt 2011 Mine får den som injektion, har aldrig prøvet den nasale

• #10   31. okt 2011 Har ikke gjort det før, men gør det fremover da nate lige har fået det for første gang.

• #11   31. okt 2011 Det er med i koens vaccine, men han fik nu kennelhoste alligevel..

Jeg ved faktisk ikke om det er med hos min nye dyrlæge, det tænkte jeg ikke over at spørge om =)

• #12   31. okt 2011 glemte lige at før de fik vaccinen havde jeg kennelhoste hvert efterår, nu har jeg ikke haft det i huset i de sidste 4 år.

• #13   31. okt 2011 vil ikke have den, da Tezza sprøjter hele klinikken med analkirtelsekret. den skal jo gives i næsen og det vil hun ikke. selv med mundkurv på. så hun får den kun hvert 2 år, da den jo er med i sprøjten der.

• #14   31. okt 2011 Lyder som en allergisk reaktion på vaccinen - spørg evt. dyrlægen om ikke der findes et andet præparat (nej, har ikke læst tråden igennem, kun din første post).
    Min lab havde fået første vaccine hos opdrætter og skulle så have den igen der ved ca. 12 uger, der gik så lige et par timer, så var han ellers hævet op så han dårligt kunne åbne hverken mund eller øjne - på samme præparat som han havde fået første gang, vel at mærke. Så fik han "modgift" og en anden vaccine, så kørte det.
    Så det kunne evt. være noget i den stil, en allergisk reaktion altså, som din har været ude for.

• #15   31. okt 2011 Min jack russel har også fået den i næsen, uden problemer. Men her sagde dyrlægen, at han godt kunne komme til at nyse og få næseflod et par dage. Men der skete intet. Og jeg vil blive ved med at bruge den, da jeg har haft en hund der var ved at dø af kennelhoste

• #16   31. okt 2011 Efter Tessa var syg med kennelhoste i 6 uger og ik bare syg, men mega syg, ja så den vaccine der gives i næsen, blevet et Must.... Carlo fik den os og vil fortsat få den hvert år,, tør ik andet, har bestemt brugt tid nok på kennelhoste og en kolapset hund en lørdag/søndag morgen og en masse røngtenbilleder.. så jeg vil slet ik undvære den vaccine

• #17   31. okt 2011 Har aldrig brugt den og kommer sandsynligvis heller aldrig til det.
    Jeg har en gang for 15 år siden kommet hjem fra en udstilling med kennelhoste, der bredte sig som en steppebrand i hele flokkken. Men symptomerne var få dages ru hosten, så var det ovre. Har aldrig haft det siden.

• #18   31. okt 2011 Mine får også kun den i nakken jeg bruger ikke den i næsen da jeg aldrig har haft et problem med kennelhose, dvs Fluffy havde det 1 gang som hvalp for snart 7 år siden og efter det har vi aldrig haft det, og det er selvom vi har været i nærheden af hunde der fik det dagen efter osv..

Var tæt på at give den til Bazil nu her men blev så gjort opmærsom på at hunden ikke måtte være i nærheden af personer med svagt imunforsvar de første 2 uger og da jeg deler hus med min mormor der lige er kommet igennem en slem kræft sygdom turde vi ikke bruge den, det er noget med det er en levende vaccine

• #19   31. okt 2011 Mig bekendt er den der findes i den alm. vaccine ikke den samme som gives i næsen?
    Ret mig hvis jeg tager fejl - men de skulle beskytte på 2 forskellige måder?

Begge mine får den nasale og har aldrig haft et eneste problem med det - ej heller kennelhoste.
    Så vi fortsætter.

Der var et "angreb" af det i vores hundeklub og det bredte sig med LYNETS hast og klubben lukkede i 1½ måned for at stoppe det.

• #20   31. okt 2011 Laika får den, uden problemer.

• #21   31. okt 2011 Heidi:
    Jeg ved ikke hvad forskellen mellem injektion og den næsen er. Jeg ved bare at kennelhoste er en virus og uanset hvilken en man bruger, er man aldrig 100% sikker på hunden ikke får kennelhoste.

• #22   31. okt 2011 Lia fik den sidste år fordi der var en lille chance (risiko?) for at hun skulle passes i en kennel, ellers får hun den ikke. Hun havde det dog helt fint bagefter, der var ingenting der, men har det noget med næselængden at gøre, så har hun jo også en ret lang snude.

• #23   31. okt 2011 Mickey fik den i sommers og der har ingen problemer været

• #24   31. okt 2011 Min hund får den almindelige hvert år, da den kun virker et år, samt den til næsen også. Den nasale, Nobivac, får jeg med hjem, så bruger jeg klikkeren til at tilvænne inden jeg giver, da det jo kun er ganske lidt og ikke må gå til spilde...Har aldrig haft problemer efterfølgende..

• #25   31. okt 2011 Mine får vaccinen, og har ikke haft nogle problemer. De snottede lidt i et par dage, og siden da har der intet æret.
    Jeg vil helere vaccinere imod det og forhåbentligt undgå det - Ville ikke være sjovt med 3 hunde med kennelhoste. :o/
    Men havde jeg en hund der var overfølsom overfor den, ville jeg undlade.

• #26   31. okt 2011 Jeg bruger den også og har ikke haft andet end lidt snot og fnysen et par dage hos et par af hundene.

Til Info: Kennelhoste består og en blanding af virus og bakterie (Parainfluenza og Bordatella Bronchiseptica).
    Vaccinen, der er i "den almindelig" vaccine, der injiceres, dækker virusdelen og næsevaccinen dækker begge, men mere effektivt, da immunforsvaret udvikles i næseslimhinden.

• #27   31. okt 2011 maj-britt.. det kan være du ved hvorfor nogle hunde får disse problemer efterfølgende.. er det noget du er stødt på før

• #28   31. okt 2011 Mine har fået vaccinen i næsen da vi er afsted til mange stævner i løbet af et år. Der har ikke været gener efter vaccinen og heller ikke kennelhoste, så den fortsætter jeg med.

• #29   1. nov 2011 Hundemutter: Bivirkningerne er større end hos andre vacciner, fordi der bliver vaccineret med levende vaccine.

Producenten beskriver bivirkninger i op til 4 uger, men jeg har ikke hørt om kronisk inficerede, som i dit tilfælde.

• #30   1. nov 2011 suzy, det er jo netop fordi alle vaccinerer mod det, at der ikke er noget.

• #31   3. nov 2011 Bruger den ikke,til trods for mine hunde er omkring ret mange andre hunde..

Ingen af de 3 jeg har nu,har haft det og de gamle havde det en enkelt gang,med et par dages hosten..

Mine får så vacc,hvert år hvor den er i.. Ved ikke om det har noget at sige ?

• #32   3. nov 2011 Maj-Britt.. ved du egentlig om der er en større risko ved at gi den til hjertesyge hunde ? Tænker nu det er levende virus

• #33   3. nov 2011 Stine: Den må kun gives til raske hunde, så det er jo lidt, hvordan man tolker det... Hvornår er man hjerte-SYG?
    Jeg vil nok vurdere det fra gang til gang. Min hanhund md mislyd har jeg ingen skrupler ved, at vaccinere, men havde han kliniske symptomer, ville jeg nok overveje det. Men så igen... vaccinen er nok at foretrække frem for en gang rigtig kennelhoste... som sagt ville jeg nok vurdere fra hund til hund.

• #34   3. nov 2011 Maj-Britt.. Vi har både,utætte klapper,forsnævring og for stort hjerte.. Så vi holder os vist bare til den alm vacc,som vi plejer smiley

Kommentér på:
ville du kennelhoste vaccinere

Annonce