{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.869 visninger | Oprettet:

Papillon hvalp i løbetid? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Min Papillon hvalp bliver 10 måneder om 2 dage, og hun har endnu ikke været i løbetid endnu. Jeg har læst, at den første løbetid hos hunde typisk kommer når de er mellem 6-12 måneder , og det kommer tidligere hos små hunde.

Nogle spørger mig, om ikke det kan være at hun allerede er i løbetid nu, men hun har bare ikke rigtigt vist nogle som helst tegn på det (Ingen slikken og plejning i underlivet, ingen interesserede han hunde osv.).

Er 10 måneder for sent for en lille Papillon at komme i løbetid , eller varierre det fra hver enkelte hund ?
':)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon hvalp i løbetid?
  • #1   3. nov 2011 jeg her hørt det variere meget fra hund til hund. Ligesom med mennesker. nogle får de tidligt. andre sent smiley

  • #2   3. nov 2011 Det er stadig helt normalt.
    Hvis man har flere tæver, så kan der gå helt op til halvandet år før det yngste flokmedlem kommer i løbetid.


  • #3   3. nov 2011 Klap hesten (hunden) og slap helt af. Det er ligesom forældre til førstefødte..........de bliver også helt nervøse hvis deres lille pode ikke gør tingene lige som det står i de bøger, de har læst.
    Din tæve skal nok komme i løbetid på et tidspunkt


  • #4   3. nov 2011 Det varierer utrolig meget.. smiley

    Vores tæve nåede at blive over et år før hun kom i løb... smiley Hun blev dog lidt hævet, og det var hendes eneste tegn (også lidt brun blødning i ny og næ) smiley

    Det kan være svært på nogle hunde at se de går i løb.. smiley


  • #5   3. nov 2011 Jeg kan ikke sige noget konkret om papillion, men mine tæver har gennemsnitlig haft deres første løbetid ved 7-8 mdr.alderen... men tævehvalpene fra det sidste kuld er lige startet løbetid (har jeg hørt fra deres nye ejere) og de er begge 9 mdr.

    1. løbetid kan godt være hvid.... ingen blod og de hæver ikke så meget som når de er blevet rigtigt voksne.

    løbetid tidspunktet kan rykkes hvis andre tæver i området / familien er løbske.... hvalpen bliver trukket med.... hvis en stor hvalp/unghund bliver trukket igang før hun er 100% klar, kan hun godt få en løbetid nr 2 hurtigt efter.... måske 3-5 mdr... hvor hun herefter falder ind i en rytme med hver 6-8 mdr.

    Og jeg tror også hundene er lidt påvirket af naturen... jeg har oplevet at hvis jeg beregner løbetid i tiden op imod vinter... så trækker tæverne tit så de får 1-2 mdr. længere interval..... lidt "jeg vil ikke have mine hvalpe i den kolde tid" og så slår løbetiden alligevel igennem når de ikke kan holde den tilbage mere.


  • #6   3. nov 2011 puha , er glad for at jeg ikke skal være bekymret smiley !

  • #7   3. nov 2011 Ja både rangorden og vejret kan rykke løbetiden.
    Hvis to tæver konkurrerer om alfapositionen, kan løbetiden også fremskyndes.
    Hos os kommer løbetiden to mdr senere end normalt hvis vinteren er hård.


Kommentér på:
Papillon hvalp i løbetid?

Annonce