3.011 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Papillon hvalp i løbetid? Papillon hvalp i løbetid?
Hej alle sammen.
Min Papillon hvalp bliver 10 måneder om 2 dage, og hun har endnu ikke været i løbetid endnu. Jeg har læst, at den første løbetid hos hunde typisk kommer når de er mellem 6-12 måneder , og det kommer tidligere hos små hunde.
Nogle spørger mig, om ikke det kan være at hun allerede er i løbetid nu, men hun har bare ikke rigtigt vist nogle som helst tegn på det (Ingen slikken og plejning i underlivet, ingen interesserede han hunde osv.).
Er 10 måneder for sent for en lille Papillon at komme i løbetid , eller varierre det fra hver enkelte hund ?
':)
0 synes godt om
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.197
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.848
Hvis man har flere tæver, så kan der gå helt op til halvandet år før det yngste flokmedlem kommer i løbetid.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
Din tæve skal nok komme i løbetid på et tidspunkt
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Vores tæve nåede at blive over et år før hun kom i løb...
Det kan være svært på nogle hunde at se de går i løb..
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
1. løbetid kan godt være hvid.... ingen blod og de hæver ikke så meget som når de er blevet rigtigt voksne.
løbetid tidspunktet kan rykkes hvis andre tæver i området / familien er løbske.... hvalpen bliver trukket med.... hvis en stor hvalp/unghund bliver trukket igang før hun er 100% klar, kan hun godt få en løbetid nr 2 hurtigt efter.... måske 3-5 mdr... hvor hun herefter falder ind i en rytme med hver 6-8 mdr.
Og jeg tror også hundene er lidt påvirket af naturen... jeg har oplevet at hvis jeg beregner løbetid i tiden op imod vinter... så trækker tæverne tit så de får 1-2 mdr. længere interval..... lidt "jeg vil ikke have mine hvalpe i den kolde tid" og så slår løbetiden alligevel igennem når de ikke kan holde den tilbage mere.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 36
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.848
Hvis to tæver konkurrerer om alfapositionen, kan løbetiden også fremskyndes.
Hos os kommer løbetiden to mdr senere end normalt hvis vinteren er hård.
Papillon hvalp i løbetid?