Køresyg?? hjælpemidler... Køresyg?? hjælpemidler...
Jeg har været ude for at Sally flere gange bliver køresyg i kærestens mercedes og engang som hvalp brækkede hun sig i bussen og hun fungerer slet ikke i busser (grunden til jeg skriver mercedes er fordi bilen er jo en del større -hun sidder på gulvet på passagersædet - ) -busserne startede vi med at sidde bagerst hvor hun brækkede sig og jeg blev klar over en evt. køresyge, tog hende derefter med i flere biler uden problemer, men så snart hun kom ind i en bus eller større bil igen (ligemeget om hun sidder forrest eller bagerst, på sædet, i bur eller sele) så løber næsen med det samme og bliver varm, hun halser og alt sætter ind på at hun endnu engang er køresyg.
SÅ`... MIT SPØRGSMÅL ER : HVORDAN KURERER MAN KØRESYGE VED HUNDE - HVIS MAN KAN??
- det har aldrig været et problem for mig og mine hunde før, og ved slet ikke om man kan, min tidligere hund elskede jo at køre på scooter, i cykelkurv, i bilen og i kærestens lastbil..... så er virkelig på bar bund :S
Sally vil jo rigtig gerne med ud at køre og hun kan godt køre i "kone"biler (små kompakte biler) og hun fungerer også fint i buret bag min far´s lille 4-hjulstrækker (stadig konebil med muskler), men så snart du smider hende ind i en større bil så bliver hun utilpas, ligemeget om hun kommer bagi i et bur, på bagsædet eller på passagersædet..
Håber i dejlige mennesker herinde kan hjælpe.
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.567
(lyder sært men som sagt så var min tidligere hund så ekstrem glad for at køre i/på alt der havde motor så køresyge er ukendt for mig)
maj 2005
... Ligger du det foran hende i bilen, på skovturen eller i andre hjem så har det ingen interesse...
- Det har legetøjet forresten heller ikke i bilen...Som sagt er det kun nogle biler hun bliver syg af. (aircondition prøvet både slukket og tændt)
maj 2005
Kai: jeg må prøve dit forslag, selvom det lyder mærkeligt. Skal nok skamrose dig hvis det virker
maj 2004
Følger: 43 Følgere: 36 Hunde: 6 Emner: 79 Svar: 1.417
ROnja, havde også en smule da hun var lille, men hun fik en bideting med i bilen, og jeg syntes det hjalp en del. I dag, hopper hun glad ind i bilen, og der er absolut intet tegn på ubehag.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Det er ikke ualmindeligt for unghunde, og er noget de kan vokse fra (det har noget med udviklingen af balancenerven at gøre), men det er meget godt hvis man i mellemtiden kan forhindre at hunden udvikler en bilskræk der i sig selv kan forårsage køresyge i den voksne hund.
Det kan gøres både ved at undertrykke symptomerne (vat) og ved stille og rolig tilvænningstræning (f.eks at man ikke kører hver gang man sidder i bilen).
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
okt 2008
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 73
Har set flere hunde der har haft rigtig god virkning med brug af den!
Køresyg?? hjælpemidler...