1.382 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Køresyg?? hjælpemidler... Køresyg?? hjælpemidler...

Jeg har været ude for at Sally flere gange bliver køresyg i kærestens mercedes og engang som hvalp brækkede hun sig i bussen og hun fungerer slet ikke i busser (grunden til jeg skriver mercedes er fordi bilen er jo en del større -hun sidder på gulvet på passagersædet - ) -busserne startede vi med at sidde bagerst hvor hun brækkede sig og jeg blev klar over en evt. køresyge, tog hende derefter med i flere biler uden problemer, men så snart hun kom ind i en bus eller større bil igen (ligemeget om hun sidder forrest eller bagerst, på sædet, i bur eller sele) så løber næsen med det samme og bliver varm, hun halser og alt sætter ind på at hun endnu engang er køresyg.

SÅ`... MIT SPØRGSMÅL ER : HVORDAN KURERER MAN KØRESYGE VED HUNDE - HVIS MAN KAN??

- det har aldrig været et problem for mig og mine hunde før, og ved slet ikke om man kan, min tidligere hund elskede jo at køre på scooter, i cykelkurv, i bilen og i kærestens lastbil..... så er virkelig på bar bund :S

Sally vil jo rigtig gerne med ud at køre og hun kan godt køre i "kone"biler (små kompakte biler) og hun fungerer også fint i buret bag min far´s lille 4-hjulstrækker (stadig konebil med muskler), men så snart du smider hende ind i en større bil så bliver hun utilpas, ligemeget om hun kommer bagi i et bur, på bagsædet eller på passagersædet..

Håber i dejlige mennesker herinde kan hjælpe.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installering af komfur 630 kr.
  • Skift af aqaustop og indsætning af maskine 600 kr.
  • Fjernelse af jord 3.499 kr.
  • Elektriker - opsætning og tilslutning af lysskinne 1.650 kr.
  • Samlet Ikea køje seng 625 kr.
  • Ordne have 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køresyg?? hjælpemidler...
  • #1   4. nov 2011 Kai : .... ikke for at tvivle dig... men virker det???
    (lyder sært men som sagt så var min tidligere hund så ekstrem glad for at køre i/på alt der havde motor så køresyge er ukendt for mig)

• #3   4. nov 2011 Line : problemet med Sally er netop at hun ikke gider disse ting - hun er legetøjs fokuseret og komplet ligeglad med foder , ben og råt kød.... for hende spiser man kun det når man er hjemme og så trasker hun frem og tilbage mellem madskål og mig, i stue (jeg skal åbenbart se hun spiser - en ting jeg ihærdigt prøver at vænne hende af med)
    ... Ligger du det foran hende i bilen, på skovturen eller i andre hjem så har det ingen interesse...

- Det har legetøjet forresten heller ikke i bilen...Som sagt er det kun nogle biler hun bliver syg af. (aircondition prøvet både slukket og tændt)

• #6   4. nov 2011 Line : nej desværre, men tak for forslaget.

Kai: jeg må prøve dit forslag, selvom det lyder mærkeligt. Skal nok skamrose dig hvis det virker smiley

• #8   4. nov 2011 Hvad med at give hende et stykke legetøj som hun så måske glemmer hun kører bil. Feks noget hun kun har i bilen, så hun syntes det er spændende. Tit tror jeg de bliver syge fordi de fokuserer på der er underlig under dem.
    ROnja, havde også en smule da hun var lille, men hun fik en bideting med i bilen, og jeg syntes det hjalp en del. I dag, hopper hun glad ind i bilen, og der er absolut intet tegn på ubehag.

• #9   4. nov 2011 vil gerne høre hvordan det gik med vat i øret :o)

• #10   4. nov 2011 Vat i det ene øre virkede på min dengang han blev køresyg - og han var det i en sådan grad at han kastede op næsten hver gang vi kørte. DKK havde også rådet på deres gamle hjemmeside, men det er ikke lykkedes mig at finde det på den nye.

Det er ikke ualmindeligt for unghunde, og er noget de kan vokse fra (det har noget med udviklingen af balancenerven at gøre), men det er meget godt hvis man i mellemtiden kan forhindre at hunden udvikler en bilskræk der i sig selv kan forårsage køresyge i den voksne hund.

Det kan gøres både ved at undertrykke symptomerne (vat) og ved stille og rolig tilvænningstræning (f.eks at man ikke kører hver gang man sidder i bilen).

• #11   4. nov 2011 Enzo bliver køresyg hvis han kan se ud. Så vores taktik er at han skal ligge ned på bagsædet, spændt fast (at have hunden løs er bare en rigtig dum idé), og så får han et håndklæde hen over hovedet.

• #12   4. nov 2011 Ingefær / Nux Volmica / D.A.P. / Klikkertræning / en tot vat i det ene øre....

• #13   4. nov 2011 På Zena virkede det at hun kom i en transportkasse der stod så hun køre sidelæns med kørselsretningen. Hvis jeg vender kassen så hun køre forlæns bliver hun syg… Hvis hun har for meget plads at blive kastet rund på bliver hun syg… hvos Zena er det som om at jo mere plads der er jo mere dårlig bliver hun… Og så er en transportkasse jo også lidt mere sikker når man køre bil… smiley

• #14   4. nov 2011 Prøv at købe en Thundershirt! De har dem hos alttilhundogkat og virker den ikke på din hund, så får du pengene tilbage!
    Har set flere hunde der har haft rigtig god virkning med brug af den!

Kommentér på:
Køresyg?? hjælpemidler...

Annonce