{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

Jordan fodre i? {{forumTopicSubject}}

med inspiration fra den anden tråd om hvad hundefoder koster.
Hvordan fodre i så jeres hunde? Her mener jeg kigger i på hunden og siger den ser lidt tynd/tyk ud, eller måler i jeres foder præcist af hver gang?

Punto får som udgangspunkt en kop foder, men inden jeg fodre kigger jeg lige på hende. Ser hun tynd ud tager jeg en lille håndfuld foder mere, ser hun tyk ud tager jeg en lille håndfuld fra fx.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordan fodre i?
  • #1   4. nov 2011 Jeg vejer altid mine hundes foder af, så de får den samme mængde hver gang (3 x daglig) - hvis en så bliver for tyk, så går jeg lidt ned i mængde,men jeg vurderer dem ikke til hvert måltid, eller hver dag, man skal jo gerne kunne ramme så nogenlunde,så det passer, hvis det altså er en voksen hund vi taler om :O))

• #2   4. nov 2011 Ulla fodre du efter brugsanvisningen eller har du selv fundet ud vilken mængde der passer?

• #4   4. nov 2011 Vega fik først en god håndfuld (vi skal have os et bæger smiley ) men vi syntes begge hun var ret så slank, så nu får hun to håndfulde, og synes hun er blevet en lille smule bredere, så det fortsætter vi med smiley begynder hun at blive tyk, tager vi bare lidt fra, men det tror jeg nu ikke sker smiley

• #5   4. nov 2011 Kigger på dem,og så får de foder efter det smiley

• #6   4. nov 2011 Vi afvejer hver dag. (Og følger ikke vejledningen på posen - han får pt hvad der svare til en hund på 55-60 kg, går ud fra det er fordi han ikke er helt færdig udviklet, at han skal have så meget mere end der står..)

Han får mad tre gange om dagen, aldrig i skålen. Om morgenen i en halv- liters flaske, frokost med på tur og så bruger vi det til meget forskelligt, aftensmad trænes/leges med eller gemmes..

• #7   4. nov 2011 Jeg vejer en dagsration af på en køkkenvægt købt til Buddy.

Så tager jeg hans skål og går ud og spreder det hele ud i haven. Han spiser det, han lige har lyst til om morgenen og ellers supplerer han op på de gange han er ude i haven.

Tidligere fodrede jeg morgen og aften, men dette lader til at virke bedre og så har han noget at lave i haven.

• #8   4. nov 2011 Hov og ja så justere vi op eller ned... Efter hvordan vi synes hans foderstand er..

I starten vejede vi også ham en gang om ugen.. Men nu er han så tung at vi næsten skal forbi dyrlægen før det kan lade sig gøre, så det bliver vel en gang om måneden..

• #9   4. nov 2011 jeg måler ikke op, men fodrer per intuition og mine hunde har altid været fine smiley

• #10   4. nov 2011 Mine bliver fodret dagligt x2 og foderet bliver vejet/målt - det gælder også ved katten. Det bliver ikke vejet efter producentens anbefalinger, men efter hvordan mine dyr trives...

Men de får til gengæld godbidder, tyggeben osv som det behager mig, det bliver der ikke holdt styr på.

• #11   4. nov 2011 Giver Shinju en håndfuld WB 1 gang dagligt lader det stå til fri afbenyttelse i nogle timer og fjerner det herefter.

Herudover har Shinju fri afbenyttelse til oksehudssnacks og får 3-5 styk godbidder dagligt.

• #12   4. nov 2011 Giver Shinju en håndfuld WB 1 gang dagligt lader det stå til fri afbenyttelse i nogle timer og fjerner herefter det efterladte.

Herudover har Shinju fri afbenyttelse til oksehudssnacks og får 3-5 styk godbidder dagligt.

• #13   4. nov 2011 Vores får afmålt foder morgen og aften. De får lidt foder til søgning som mellemmåltid, marvben mv., og disse trækkes så fra i foderrationen.

• #14   4. nov 2011 Min har mad stående fremme hele tiden. Han spiser lidt i løbet af hele dagen og sit største måltid lige inden vi går i seng- men jeg vil tro, at han egentlig spiser mindre, end han skal ifht. str og aktivitetsniveau. Men han styrer det helt fint selv. Han er i perfekt foderstand og har vejet det samme på grammet de sidste år

• #15   4. nov 2011 Thomsen får målt sit foder morgen og aften.
    Bruger hans foder som godbidder, så det der er brugt til det bliver taget fra hans mad.

• #16   4. nov 2011 jeg giver dem i bærger sådan nogenlunde det samme lidt mindre om morgenen end om aftanen
    ander ikk hva producenter anbefaler, da jeg også bare ser og mærker på mine hund og tilpasser derefter

de brede får en slags foder og de røde en anden
    de spiser alle side om side i hver deres skål - i weekender får de nogle gange et måltid spredt ud i haven, men ikk for tit da jeg ikk ka holde øje med hver meget de enkelte får

har altid gjort sådan og det fungerer

• #17   4. nov 2011 Benny får alt det jeg kan proppe i ham.....

• #18   4. nov 2011 Jeg følger som udgangspunkt vejledningen på sækken.
    Hvis jeg så kan se at hunden bliver lidt tyk eller tynd, så justerer jeg op eller ned og holder mig så på den nye mængde i så lang tid at jeg kan se om det er en passende mængde.. Efter en månedstid justerer jeg igen hvis nødvendigt

• #19   4. nov 2011 Jeg startede med en vejledende anbefaling, og har så fortsat med at fodre med den mængde.

Hvis min hund bliver lidt tyk ( måske for mange guffere ), så giver jeg en faste dag ekstra, men der er sjældent nødvendigt.

Hun får råt, og jeg fodre 4 - 6 gange om ugen

Kommentér på:
Jordan fodre i?

Annonce