2.320 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

ekstrem tab af pels på labrador ekstrem tab af pels på labrador

min stakkels lab fælder ekstremt og har gjort det meget længe. Vi støvsuger hver dag og hårene drysser bare af ham. Nu er han helt tyndpelset på maven og brystet - hvad kan det være??
Han bliver fodret med HILSS så han burde jo have en fin pels med det dyre fodder.
Dyrlægen siger at vi evt ku få taget en hud prøve, men jeg har lige brugt 25000kr på ham i denne måned pga han fik opereret en ledmus (IKKE MEDFØDT) ud af albuen...hvilket jeg virkelig håber bliver godt. Han halter stadig men skal også have taget sting ud på mandag, så det er kun 12 dage siden han blev opereret.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ekstrem tab af pels på labrador
  • #1   5. nov 2011 Well, jeg tænker lidt, at det kan være pga. operationen tærer på ham?
    Når det er hudsæksmider viser det sig jo som oftest rundt om øjnene og sådan noget o.o
    - Så tror det kan være derfor.
    Men ved ikke lige, hvor godt foder Hills er.. Har i prøvet at fodre ham med andet?

• #2   5. nov 2011 Er det i forbindelse med operetionen han er begyndt at tabe pelsen?

Har I prøvet at give B-vitamin?

• #3   5. nov 2011 Han fællede også ekstremt inden operetionen. Og vi fodre med Hills pga hans ben. Han haltede længe hvor dyrlægen mente det var vokseværk, men en CT-scanning viste noget brusk som var slået løs (mus) og derfor operetion.
    Men jeg magter bare ikke hvis han er begyndt at have allergi eller noget. Men dyrlægen mente ikke han fejlede noget, da han ikke klør sig...

• #4   5. nov 2011 Jeg har købt B-vitaminer i matas og det har han fået i tre uger uden effekt smiley

• #5   5. nov 2011 Nu er der jo meget mais i Hills, så måske han har allergi, siger ikke at Hills ikke er godt, men der er mange andre mærker uden så meget korn. Arion har en der hedder sensitiv, og er lavet til allergi hunde, og det er ikke så dyrt som Hills, og i kan få hver 7 sæk gratis. Måske jeg ville prøve at skifte foder.

• #6   5. nov 2011 Så tænker jeg altså, at det kan være foderet..
    Synes i skal prøve at skifte foder, og så se hvordan det virker.
    Vaks har nemlig også fældet meget før vi skiftede foder.

• #7   5. nov 2011 Vi har fodret med eukanuba før, og der fællede han også meget.
    Den eneste grund til at vi fodre med Hills er fordi han får en der hedder J/D hvor der er glycerin i til hans led.
    Jeg ved ikke om jeg kan finde noget andet foder hvor der er det i. Men kan prøve at spørger dyrlægen på mandag, selvom de altid heller til hills.

• #8   5. nov 2011 Du kan evt. suplere hans foder med glukosamin som også er godt til muskler og led, det kan købes på nettet. Der findes også foder med det i. Euakanuba har også korn og mais i deres foder, så hvis det var mig ville jeg finde et foder uden korn og mais og så suplere med glukosamin.

• #9   5. nov 2011 Tusind tak for jeres hurtige svar.
    Jeg har googlet Arion og har set at de har foder med Glucosamin i til led. Jeg vil helt sikkert prøve det. Og så hører jeg lige doktor dyr om det kan være pga korn og majs, men han vil sikkert lave nogle dyre prøver først. Så mon ikke jeg bare skulle skifte foder. Godt han er en lab, for vi har dælme skiftet nogle gange sys jeg.

• #10   5. nov 2011 Alle dyrlæger sælger hills, næsten.
    Så er det klart, de hælder til det, haha ^^

Men ja, prøv Arion, det siges at være rigtig godt! ^^

• #11   5. nov 2011 Der indgår altså majs i arion...Kylling og majs... smiley

• #12   5. nov 2011 Det tager tid inden B-vitaminen virker mener det er 3 mdr.

Der findes special lavet foder til Labrador forhandles i dyrehandel smiley

• #13   5. nov 2011 http://www.hundefoder.dk/produkter/?search=labrador

• #14   5. nov 2011 (link fjernet) Prøv denne, der er kun ris i, og ingen mais... smiley Ja dyrlægen vil sikkert gerne sælge Hills, det tjener de jo også på...

• #15   5. nov 2011 ja jeg må undersøge det med foderet nærmere.
    det er bare så syndt for ham. For han skal jo holde sig i ro, hvilket han klare ret flot af en ung F1 på 2 år at være - men han er så ekstra nusse og kæle syg fordi han ikke kommer ud på sine gå og løbe ture, men når man har kælet med ham, er der helt sort af hår på gulvet, så frem med støvsugeren igen... Stakkels vuf som godt ved han fælder men intet kan gøre smiley

• #16   5. nov 2011 Årsagen til at dyrlæger altid anbefaler Hills eller royal canin er at de bliver sponceret RET meget af disse firmaer.. så at det anbefales af dr dyr betyder ikke det er det bedste. Jeg ville selv ikke købe produkter der er lavet i EU da man her må proppe affaldsprodukter i dyremad. Det må man ikke i Canada hvor det jeg bruger kommer fra.. jeg bruger first choice og det er også uden korn og majs som mange hunde heller ikke kan tåle eller optage.

Så jeg ville klart skifte foder hvis min hund fældede meget. Jeg kørte på Eukanuba før jeg fandt ud af dette.. og da jeg skiftede fældede mine hunde i 3 måneder.. det var affaldsstoffer de udskilte og derefter er der nu ingen problemer og der kommer heller ikke ret meget ud i den anden ende.. som jo er det man skal se på.. her kan man så se hvor meget hunden optager.. jo mindre afføring, jo bedre optagelse for den enkelte hund.

• #17   5. nov 2011 Frolic er farvestoffer og konserveringsmidler;-).. som slik;-)

Hundene tager meget på af det og ja jeg har også hørt om hundene får kløe af det.. pga det der jo er i dem;-)

• #18   5. nov 2011 Ok jamen jeg vil helt sikkert skifte foder. Ville bare være lettest at finde noget med Glucusamin i.
    Min hun for ikke Frolic. - Og han klør sig egentlig heller ikke, det er det som er så mærkeligt.

• #21   5. nov 2011 Tusind tak allesammen og ja Lillian H jeg kan se at Glucusamin jo ikke er en dyr post vedsiden af. Så tror jeg vil købe det og så det foder som hedder wild life med laks. Så er jeg spændt på hvor hurtigt det virker :)...hvis det virker.

• #22   16. nov 2011 Vi har nu prøvet med lakseoilie og vi synes faktisk at der er en lille effekt. Men hvis ikke det hjælper skifter vi foderet...

• #23   16. nov 2011 Super håber i finder en holdbar løsning smiley

Kommentér på:
ekstrem tab af pels på labrador

Annonce