{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Beckies sidste weekend som Junior i Herning {{forumTopicSubject}}

Herefter stiller hun i åben klasse.

Men det har været en fin weekend. I går 6 Juniortæver i klassen og Beckie 2. bedste Junior med Excellent og CK. 4 fik Excellent med CK og 2 fik Very Good.

I dag gjalt det så. Den ene af vores to avlsgodkendende dommere skulle dømme i dag. Jeg valgte ikke at stille Beckie til avlsgodkendelse den 9. oktober, fordi jeg gerne ville have en bedømmelse på udstillng af ham først. En rigtig dygtig og kompement dommer, som har kendt racen igennem mange, mange år. Så jeg var mere nervøs i dag end i går.

Det var de samme 6 Juniortæver som lørdag. En efter en gik de ud med gule og blå bånd, og så stiger nervøsiteten. Vi var nr. 3 og Beckie fik Excellent, og der var 2 efter os, som heller ikke opnåede excellent.

Som dommeren sagde, så kan du vel godt regne ud af I har vundet klassen, men det var jo ikke ovre endnu. For han havde ikke besluttet sig for hvad det skulle ende med. Men hun fik CK og jeg må sige at det er den bedste bedømmelse jeg har fået på hende. Jeg kender hendes fejl, og de 2 ting han slog ned på, det var også hvad jeg selv vidste.

I dag var der kun 5 tæver med CK, i forhold til i går hvor der nok var dobbelt så mange. Jeg vidste godt at Beckie nok ikke blev placeret. Men jeg er vældig tilfreds med at blive nr. 5 (uplaceret). Det var sådan set rimelig nok.

Men på trods af ondt i ryggen, hoften og ømme, ømme fødder efter 2 dage på betongulv, så er jeg trods alt glad for at Beckies tid i Junior klassen endte på toppen. Så nu ser jeg frem til at få hende avlsgodkendt til næste forår.

Det blev også shoppet lidt, mest halsbånd til de små som nart flytter hjemmefra, men også lidt guffer til de voksne. Beckie fik det fineste "bling-bling" halsbånd kun til specielle lejligheder. Det synes jeg hun havde fortjent, søde Beckie.

Sjovt at være væk fra hvalpene i over et døgn, så kan man virkelig se hvor meget der sker med dem og deres udvikling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beckies sidste weekend som Junior i Herning
  • #1   6. nov 2011 Tillykke med de fine resultater, og tak for en god weekend.

• #3   7. nov 2011 Stort tillykke Gitte!! Ja man kan få gode bedømmelser hos mange dommere men der er bare nogle enkelte der betyder lidt mere eller som man vægter højere. Hende Beckie kan du godt være stolt af.

Vi havde lørdag en dommer som er meget kritisk - hun ved hvad hun vil have og mange bryder sig ikke om hende. Jeg havde set frem til hendes bedømmelser da hun er tidligere opdrætter af Sealyham og stadig meget aktiv i racen og sømmer overalt i verden. Vi kender hinanden i kraft af vores lille race og det gælder også de andre udstillere af racen. Så ingen fordele der;-)
    Jeg stiller lille Frida (eget avl i 3. generation) 6 mdr på bordet og det første dommeren spørger om, er om det er en jeg har beholdt? Joh det er det da. Ja det kan jeg godt forstå, siger hun. Se det varmer og da hun kaldte på dommeraspiranten og fremhævede pels, størrelse, bagdel, hovede - ja alt. Så var jeg ikke til at skyde igennem. Den unge tæve der var tilmeldt fik vist very good eller ex uden ck. Den anden championtæve fik good og vores clara løb med det hele med super kritik. Vi var sååå stolte smiley Søndag var den unge tæve der ikke, den anden ch-tæve fik ex med ck men Clara tog det hele igen. Frida fik også sit SL søndag.
    En super afslutning på et udstillingsår som for os startede i Vejen og som slutter med Dkkv2011 og DKv2011 - fedt når man ikke har udstillet i et helt år smiley

• #4   7. nov 2011 Super, tillykke Louise.

Jeg var meget nervøs, for jeg vidste ikke om han ville kunne lide hende eller ej. Jeg kender ham fra avlsgodkendelserne, og han er en meget dygtig og kompetent dommer, som kender racen ud og ind. Jeg kunne have stillet Beckie til avlsgodkendelse i oktober, men valgte at jeg hellere ville stille for ham først, for at få et praj om hvad jeg kunne forvente.

Jeg fik indfriet mine forventninger, og nu stiller jeg hende til februar. Hun er jo kun 17 mdr., så der er tid nok.

• #5   7. nov 2011 Fornuftigt ikke at stille hende til avlsgodkendelse for tidligt. De fejl som unge hunde kan have, er der ingen grund til at klandre hende for. Det er nemmere at vurdere en hund når den er stort set færdigudviklet.

Jeg havde ingen anelse om hvordan Britta ville dømme mine hunde og jeg ved at hun er striks, så jeg blev vildt glad selvfølgelig smiley

Kommentér på:
Beckies sidste weekend som Junior i Herning

Annonce