Online Tilmeldt:
6. jan 2006 Følger: 2 Følgere: 83 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 369 Svar: 14.650
Skal man være verdensmester eller bedst til alt .. Skal man være verdensmester eller bedst til alt ..
Hvis man går ind og kommenterer noget her på hg ?
Jeg var inde i en tråd omhandlende lydighed og kommenterede en hund, der imo manglede noget drift og glæde.
Jeg skrev ovenikøbet at min egen OGSÅ mangler både drift og glæde i hans lydighedsdel i IPO - men at jeg på trods af det, godt kunne se at han ikke var den eneste.
Og hvad sker ? Min hund skal svines til - sammenlignes med rotter med HD og indbundne poter osv .. selvom jeg selv har skrevet om ham på min hjemmeside :
<i>I lydighed har han været (og er) svær. Han kan virke kedelig, og jeg skal virkelig køre drøn på ham for at få ham til at vise sig nogenlunde. Han går hurtigt død i driften, og har svært ved at holde gejsten et helt pogram igennem.</i>
Jeg kalder det erkendelse af hvad man har at arbejde med - men derfra og så til at jeg ikke må kommentere andre hunde .. det forstår jeg ikke helt ?
Det skal vel ikke være sådan, at vi kun må udtale os om ting hvis vi har perfekte hunde der vinder den ene udstilling efter den anden, kommer perfekt ved indkald, er velopdragne nok til ikke at fælde indendørs .. skal det ?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
jan 2006
Følger: 2 Følgere: 83 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 369 Svar: 14.650
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Luk ørene for alt det vrøvl der kan komme, det betaler sig bedst og kommenter på det du synes er vigtigt for dig:o)
jan 2006
Måske - men det er jo også følsomme emner vi diskuterer, vores hunde !!! Og jeg kan godt se at det er svært engang imellem fordi man har en tendens til at tage tingene personligt.
Men ærgerligt er det på en måde at nogle folk går i forsvar, istedet for at forholde sig til det skrevne.
Jeg mener - jeg kommer jo ikke med attituden "Se liiige mig og min hund "
Tværtimod har jeg aldrig lagt skjul på, at som lydighedshund mangler han temmeligt meget - jeg har ihvertfald haft svært ved at hive det frem i ham.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 189
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
den var sku god ;o) men er ret enig i din udtalelse ,tror det handler om at hunde folk kan have meget svært ved og se ud over egen næsetip vi har alle ret til egen mening og vi behøver ikke være enige om hvad og hvorfor vi har hunde eller hvordan de skal opdrages det styrer de enkelte selv men ens mening har man jo ret til helst gerne gennemtænkt
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
okt 2010
,o))))
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Og det er jo egentlig synd for man kan virkelig nå at lære meget på kort tid herinde, hvis man ikke går i baglås over at der indimellem kommer nogle svar, som man ikke lige havde forventet.
Nu har jeg ikke set tråden, men umiddelbart var der jo egentlig bare en åbning for at vedkommende måske kunne få nogle fifs til at komme endnu længere med sin hund i lydighedstræning.
Det er da sur ***, hvis der ikke er nogen, der tør komme med konstruktiv kritik, så man går i stå på et lavere stade end nødvedigt med sin hund (nu går jeg udfra, der er tale om en, som træner i konkurrenceøjemed).
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men jeg har det bare sådan, at når man er aktiv med sine hunde, når man har et mål man forsøger at nå, så er udgangspunktet for at nå det at man har en erkendelse om, hvor man starter. Og det betyder altså, at man bliver nødt til at se på hundens svagheder, erkende dem og arbejde med dem.
Det er en skidt kultur, hvis man i træningsmiljøer ikke må være ærlig - der er naturligvis måder at sige tingene på, men når man ser noget udført, og det halter, så er man dælme en ringe træningskammerat, hvis man ikke siger det til føreren.
Og det synes jeg godt kan overføres hertil.
Selve hunden - det er jo ret subjektivt, men man kan jo godt se, om en hund er hurtig eller langsom, driftig eller ikke driftig, glad eller ikke glad....
Så... at svine en anden hund fordi man ikke kan have at svagheder bliver nævnt, det er fladt. Man kunne også vælge at tage det ind og bruge det til noget i stedet.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Jeg derimod er ikke verdens bedste fører, overhovedet ikke, jeg laver fejl på banen og jeg er udemærket klar over at jeg har meget at lære.
Hvis ikke mine træningsmakkere og trænere kan sige til mig når jeg kvajer mig, eller hvis min hund ikke var nok på, ja så kom jeg da aldrig videre.
Så ærlighed på træningspladsen uanset hvad man træner, det er altså det der giver nogle resultater.
jan 2006
Tja, jeg kan godt se din pointe.
Omvendt mener jeg nu godt at man kan tillade sig at have en <i>mening</i> om ting, selvom erfaringen ikke er så stor, læs; ikke til stede overhovedet.
Lad mig give dig et eksempel. Min bror ved intet om hundetræning - han aner ikke hvordan tingene skal se ud i IPO overhovedet. Men ! Det afholder ham da ikke fra at have en <i>mening</i> om programmet.
Han synes at det ser tåbeligt (hans ord) ud, når hundene går og kigger op på føreren mens de går.
Så kunne jeg jo gå i forsvar og bruge TIMER på at forklare ham at han tog fejl ... eller .. gjorde han nu også det ?
Hans udsagn er et udtryk for hans mening - og den er jo individuel fra person til person - så jeg accepterer da fuldt ud, at andres meninger tæller og at de da har ret til at mene som de gør.
Præcis som at 99% af de LP hunde jeg har set ser kedelige ud i mine øjne. Det står da ikke til diskussion - det er min mening om tingene, der foregår i LP-programmet.
At jeg så er udstyret med en kanondejlig (iøvrigt) hund, jeg desværre ikke formår at få til at spille i lydighed ændrer da ikke min mening om LP hunde som værende kedelige at kigge på - selvom min egen bestemt også er det.
Jeg mener ikke at man partout behøver at have været til en masse henh IPO eller LP konkurrencer for at kunne have en mening om hvordan tingene ser ud i egne øjne.
Dér hvor jeg bliver lidt irriteret er når folk siger ting om IPO, som jeg ved ikke er korrekte - og vedbliver med at fastholde deres mening som i virkeligheden er udtryk for fakta, blot ikke korrekte af slagsen.
Men igen - hvis folk, som min bror, synes at det ser tåbeligt ud at hundene går og kigger op på folk - så er det jo det rigtige for ham .. og så er jeg da helt gal på den hvis jeg forsøger at forklare ham hvor fedt det ser ud og hvor rigtigt det er. Det ændrer jo ikke hans mening alligevel.
okt 2010
looool gad godt høre at han syntes at det ser latterligt ud mit barns far syntes også at det er dybt godnat og vil have sådan nogle ekstrem aktive hunde der styrter rundt , han ville langt hellere have en lab som bare lå og slappede i et hjørne og det kan jeg heller ikke ændre på ;o)))
er dog helt enig i det med LP magen til kedelige hunde óg se i lydighed mangler gejst og drift men det er også bare min mening
Skal man være verdensmester eller bedst til alt ..