{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

hvorfor købe staffordshirrebullterrier uden tavle? {{forumTopicSubject}}

ja jeg sidder da her og tænker mit, når folk både avler og køber de her hunde, der nemt kunne ligne en ulovlig hund. Min datter har fortalt mig om to der har fået aflivet deres lovlige hund fordi de ikke kunne bevise at den var lovlig. det op til ejer at bevise hunden er det der står på papirene. kan blive så ked af det når alle de mennesker satser hvalpenes liv. hvor er det dog ondt og hvor må de ikke tænke ret langt. min store datter har en skøn amstaf blanding så det ikke fordi jeg ikke kan lide de hunde. loven er ikke ejervenlig som den ser ud nu, hvorfor tage chancen?

havde i købt en hund uden talve der kunne ligne en ulovlig hund ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor købe staffordshirrebullterrier uden tavle?
  • #1   7. nov 2011 Det er vel dem der kan lide at gamble, der gør sådan noget...

  • #2   7. nov 2011 Ja men jeg vil da først spørge, hvorfor overhovedet avle uden tavle på disse racer..... det forstår jeg slet ikke.

    Og ja hvorfor købe en hund, som man ikke kan bevise racen på... og risikere at ens kæreste eje bliver taget fra en og aflivet... jeg forstår det heller ikke.


  • #3   7. nov 2011 Jeg vil aldrig købe en hund uden tavle, uanset race. Og jeg er da tryg ved at min hund ikke skal nogle steder da jeg har bevis for hvad han er.

    Men jeg synes det er en skam at de folk der har staffs uden tavle aldrig deltager i disse tråde og giver svar på hvorfor de har købt tavleløse.


  • #4   7. nov 2011 det så synd og skam at gøre sådan. jeg skulle dælme ikke risikere hundens liv.... vi må finde uda f hvad folk tænker når de køber sådan en ... for det kan umuligt være "nååeh en sød hvalp, den køber jeg til 5000-7500 kr, og så tager jeg chancen, måske dør den, måske ikke, jeg er ligeglad"
    det kan ikke passe det den de tænker.. eller den der.. "det sker kun for naboen" niks, DINE naboer kan også melde dig.

    TÆNK FØR DU KØBER !! smiley


  • #5   7. nov 2011 Jeg er har en hund med tavle og jeg fortrækker det da også..

    Men problemet her må være en sindsyge hundelov og politiets måde at behandle den på. Det burde jo ikke være sådan en hund blev aflivet hvis der var tvivl om dens race, hvis den iøvrigt ikke har gjort noget.

    Nu skal du heller ikke tage det for gode vare det du eller din datter læser på ekstrabladet's hjemmeside. De "artikler" der skrevet om hunde der blevet aflivet kommer ikke fra en journalist og er med sikkerhed ikke en særlig god repræsentation af virkeligheden.


  • #6   7. nov 2011 I min bog bliver en staffordshire bull terrier altså ikke mere eller mindre ulovlig af at have en stamtavle, den er lovlig og det burde ikke pålægges ejeren at kunne bevise noget som helst. Bevisbyrden skal jo lægges på anklageren som i alle andre aspekter af retssystemet.

  • #7   7. nov 2011 Nu ligner SBT Jo ikke nogen listehund i højde og drøjde, den ligner lidt på looks.. Men det er så også det..
    De der historier med at nogen har hørt om nogen der har fået aflivet deres hund fordi de ikke har kunne bevise at deres hund er lovlig..
    Jeg giver ikke meget for historier, jeg vil hellere se nogle kolde hårde facts, hvor dette faktisk er sket.

    Når det så er sagt så kan jeg godt se idéen i at få tavle på en hund som rent faktisk kan ligne en listehund.


  • #8   7. nov 2011 Magnus: Men nu er loven som den er, og det må man tage højde for.

    "Vil jeg være sikker på at ingen kan tage min hund fra mig hvis den ikke gør noget" Hvis ja, så køber man med tavle. Også selvom det bare er en hyggehund.


  • #9   7. nov 2011 Affugter:
    Så er du ikke bekendt med det tilfælde hvor en hvalp er blevet aflivet fordi ejer ikke havde bevis? Hunden er her på HG. Det sker altså. Også selvom man vælger at lukke øjnene for den virkelige verden.


  • #10   7. nov 2011 A&D - Enzo SBT -
    Som sagt giver jeg ikke meget for historier..
    Jeg vil have facts på bordet..
    Det er da sikkert sket hvis du siger det, kan dog ikke se hvorfor man vælger at aflive en hund der ikke ligner en listehund..

    Så skulle man jo i sagens natur også købe franskbulldog med tavle for at den ikke skulle blive aflivet af fare for at ligne en listehund.


  • #11   7. nov 2011 Jeg tror desværre at der er mange, der ikke tænker sig om, og har hovedet under armen, når de køber hund..

    Mødte en i går med en SBT (som dog godt kunne ligne en blanding mellem en SBT/Amstaff) og hun fortryder det også meget, for hun kan jo ikke bevise at den ikke er blandet med Amstaff.



  • #12   7. nov 2011 Har sendt dig en PB med de facts du leder efter

  • #13   7. nov 2011 Magnus B. Det kan da godt være, men det er nu engang sådan situationen er

  • #14   7. nov 2011 Affugter: Nu er der så kæmpe forskel på udseendet af en Fransk Bulldog og en SBT vs. Amstaff, så synes ikke rigtig, man kan sammenligne

    Nu går diskussionen primært på de racer eller blandinger, som nemt kan forveksles med en listehund, og der tror jeg at selv den mest uvidende politibetjent godt kan se, at en FB IKKE er en listehund..



  • #15   7. nov 2011 Så fordi situationen er sådan er det, det rigtige og vi skal finde os i det? Sorry men jeg er ikke enig i en hysterisk lovgivning der ikke er baseret på faktuelle informationer overhovedet burde eksisterer.

    Hvad hvis labrador blev forbudt eller schæfer og alle der lignede de hunde så skulle frygte for deres liv. Det er ikke i orden.

    Vi afliver jo heller ikke katte fordi de ligner små løver og løver erf farlige. Det lyder måske absurd men det er jo i bund og grund det lidt det samme.


  • #16   7. nov 2011 Maria A
    Nu er der kæmpe forskel på SBT udseende vs. ASB.. så den sammenligningen passer skam fint..
    SBT er en "Lille" hund på max 17kg
    ABT er en stor hund på 25-30kg
    Hvis ikke man kan se forskel på den ene og den anden uden at se en tavle først, så er man nok i det forkerte fag.

    A&D - Enzo SBT -
    Tak kigger lige


  • #17   7. nov 2011 Maria A
    En fransk vejer til sammenligning op i mod 14kg.. altså ret tæt på en SBT..
    Så de franske har jo altså så også noget at frygte hvis ejere af SBT har det.


  • #18   7. nov 2011 Nu ligner en staff jo ikke andre hunde, så hvis hvalpen er fra rimelige race typiske forældre, så burde den ikke kunne forveksles med en anden race.
    Om man så mere er til stamtavle hunde, det er så en anden sag.

    Jeg syntes ikke man kan stille det så sort/hvidt op, at hvis man køber en hund med tavle er man "sikret" og hvis man køber uden er man dum, blevet snydt, gambler med sin hund, måske får man en syg hund osv.

    Alle 3 af vores hunde har skavanker, og kommer ikke til at dø af alderdom. En uden tavle og 2 med DKK. Dem med DKK tavler har kostet en del mere end den uden, så på den bekostning må jeg vel egentlig føle mig mere snydt, ved at betale så mange penge, men stadig få et "dårligt produkt".

    Personligt ville jeg foretrække tavle på en staff, men det er af andre årsager.


  • #19   7. nov 2011 Affugter: Jeg kan også sagtens se forskel på en SBT og en Amstaff, men det viser sig jo, at mange andre IKKE kan.. Og uanset størrelsen, er der altså større lighed mellem en SBT og en amstaff end en amstaff og en Fransk Bulldog. Derudover kan det også sagtens have noget at gøre med, at flere folk godt ved, hvad en Fransk Bulldog er, end de ved hvad en SBT er..

    Men jo. I mine øjne er forskellen også RET tydelig.. Er også enig med dig i, at når nu vi har sådan en hundelov, bør politi og andre bag fandme sætte sig ind i de forskellige hunderacer, for så havde vi nok ikke stået med problemet..



  • #20   7. nov 2011 Maria A
    Nej det er der fandeme ikke...
    14kg op til 17kg =3kg
    17kg op til 25kg =8kg
    Så størrelsesmæssigt så er fransk og SBT godt nok da langt tættere end SBT og ASB.

    Og nu er der jo altså flere folk der tror at fransk er en kamphund og skal gå med mundkurv..
    Ja selv boston bliver beskyldt for det.


  • #21   7. nov 2011 Det kan godt være at politiet burde kunne se forskel på lovlige og ulovlige racer. Men de har ligesom ikke mange års erfaring med hver enkelt race. Og ja jeg mener at med tavle er man sikker, uden tavle har man noget at frygte.

  • #22   7. nov 2011 Og udseendesmæssigt så ligner SBT og AST jo slet ikke hinanden i ansigtet..
    Så at rende rundt og have panikangst for at få sin hund aflivet synes jeg sgu er noget fis.


  • #23   7. nov 2011 Affugter. Hold nu op. Kilo mæssigt ligger fransk og staff tæt. Men der er da tydeligvis flere ligheder mellem staff og amstaff.

  • #24   7. nov 2011 A&D

    Har kigget billeder nu..
    Og må indrømme at jeg godt forstår at den blev aflivet.. den ser jo på ingen måde ægte ud den hund.. tjek dens bror.. Det ligner nærmere en blanding af SBT og AST
    Slet ikke kort og kompakt i krop og hovede som en ægte SBT er.


  • #25   7. nov 2011 Der er ingen grund til at hidse sig op... Det kan godt være at de kg-mæssigt er tættere på hinanden, men der er mange andre ting ved en race end lige størrelsen..

    Men kan da kun konkludere, at vi er uenige, og længere er den vist ikke.
    Og så kan jeg kun gentage mig selv og sige:
    Men jo. I mine øjne er forskellen også RET tydelig.. Er også enig med dig i, at når nu vi har sådan en hundelov, bør politi og andre bag fandme sætte sig ind i de forskellige hunderacer, for så havde vi nok ikke stået med problemet..


  • #26   7. nov 2011 Maria A
    Jeg er skam helt afslappet, men derfor må jeg vel godt bande smiley

    Det burde jo være Race fortalere der stod for at bedømme om det er muligt at hunden er lovlig, eller om den helt sikkert er en listehund eller blanding deraf.. Det er sgu sørgeligt hvis man skal gå og frygte for sin hunds liv hvis ikke man har tavle på den..


  • #27   7. nov 2011 Affugter: Men køber er blevet oplyst at det er en staff og uden de nødvendige beviser blev den aflivet. Det er bare det jeg vil frem til.

    Der er mange mennesker der køber staff uden tavle hos en utroværdig avler og ender med at have en hund der ikke ligner det den skal og derfor kan være ulovlig. Hvem ved, når hunden er tavleløs.


  • #28   7. nov 2011 A&D
    Kan kun sige at i mine øjne der er den hund i beskeden lige så ægte som en pengeseddel der kommer nyprintet ud af min printer smiley


  • #29   7. nov 2011 Affugter: Ja, det burde det, men desværre er det ikke det...

    A&D: Lige præcis..Har aldrig selv set den hund der blev aflivet.. Gider du sende PB med den?


  • #30   7. nov 2011 Affugter: Og det er jeg ikke enig i. Min staff så selv ret sær ud da har var hvalp. Han havde også det lange smalle ansigt. Så efter min menine er billederne i profilen ikke nok til at kunne bedømme hunden. Det er tydeligt at se når det er små hvalpe og voksne hunde, men da Enzo ramte de 11 uger ændrede han sig rigtig meget. Snuden voksede mens bredden på ansigtet først fulgte med senere.

  • #31   7. nov 2011 Maria: PB er sendt

  • #32   7. nov 2011 A&D
    Som sagt.. kig på broren dertil.. De er ikke ægte..


  • #33   7. nov 2011 winnie N
    Vi diskutere emnet fordi emnet er oprettet??
    Og var den til mig, så kan jeg kun tilføje at politiet ikke afliver min hund fordi de tror at det er en listehund.


  • #34   7. nov 2011 Affugter: Har vist set hans bror på et tidspunkt. Men kan ikke lige finde ham nu. Er han blevet slettet?

  • #35   7. nov 2011 Synes også det er svært at bedømme på de billeder men så også på søsteren og den kunne også godt ligne en blanding mellem en sbt og en amstaff..

    Summa Summarum. Om den var ægte eller ej kan man diskutere i evigheder.. Uden en tavle, kan man ikke bevise noget, og det er netop der problemet er..

    Lad os sige at han var uægte, men ejeren købte ham i den tro, at han var ægte.. Hvis skyld er det??

    I mine øjne er det begges to skyld.. For det første fordi man vælger at lave hvalpe og for det andet, da køberen ikke sikrer sig, at han får hvad han køber ved at vælge en tavlehund.


  • #36   7. nov 2011 winnie N
    Det er der jo folk der mener..
    Men nu har jeg jo altså ikke en fransk, men en boston.. som nogle også mener ligner en listehund.


  • #37   7. nov 2011 A&D
    Har sendt link i en besked..
    Læg mærke til hvor lang og tynd den er.. ifht. hvor kort og bred en ægte SBT er.


  • #38   7. nov 2011 Maria A
    Det er helt klart begges skyld..
    Men hvis man ikke ved bedre, så regner man jo med at man har sit på det rene fordi at den jo ikke er på listen..


  • #39   7. nov 2011 Affugter:
    Jeg må indrømme at jeg ikke ser hvad du ser. Den er lidt større end hvad standarten siger. Men som sagt er den ikke færdig udvokset, og er det måske ikke før den er 3 år.


  • #40   7. nov 2011 Affugter: Ja, og det er sørgeligt:-)

  • #41   7. nov 2011 Et andet aspekt må jo være, at uden tavlen ved man reelt ikke om hvalpen er en SBT eller ej, og måske vokser den op og ligner mere AST??
    Så stamtavlen er jo også sikkerhed for at man får den race man ønsker!
    Fandme surt at købe en forkert race, husk at nogle er så ligeglade at de lyver om hvilken blanding deres hvalpe er af!


  • #42   7. nov 2011 Winnie: Sikke et dilemma ;P

  • #43   7. nov 2011 Personligt er jeg ikke mere inde i Staf /Amstaf racerne end man bliver af at være på HG. Men jeg er altså ofte i tvivl når jeg møder en Staf. Vægt er jeg meget dårlig til at bedømme og ansigtet?? tja det kan da godt være der er forskel men så har jeg ikke bemærket det. Nu interessere hunde mig og jeg kan stadig være i tvivl. Så kan politiet som måske ikke er personligt involveret i hunde vel også tage fejl.

    Jeg mener, og dette er min helt personlige mening at en person som avler Staff uden tavle som Danmark er skruet sammen lige pt er uansvarlig, Og at køber er enten meget modig eller meget dum. Men det er så min mening.

    Desvære er loven som den er, jeg syndes også det er en skod lov, men hvorfor dog gamble med et liv? I mine øjne er køb af en sådan hund lige så dumt som det ville være at jeg rendte ud og købte hund nr 2 når jeg stadig bor et sted man kun må have en.
    En person med ondt i røven kunne koste en omplacering/aflivning. Det samme er tilfældet for en staf eller anden listehund lignened hund. Bortset fra den ikke ville blive omplaceret.


  • #45   7. nov 2011 Calle's Moar !
    Skal du bugge dig for at klappe den, så er det en SBT, skal du ikke bukke dig for at klappe den, så er det ikke en SBT..
    (Med mindre den altså er hoppet op på skødet af dig, eller at du har meget korte ben smiley


  • #46   7. nov 2011 Nu er jeg kun 158 høj gælder det så stadig? hehe

  • #47   7. nov 2011 Affugter:
    Haha, ja sådan kan man også vurdere forskellen.


  • #48   8. nov 2011 affugter, hihi smiley arrrrh jeg har en amstaff/lab blanding smiley og hende skal man også bukke sig for at hilse på . hun er dælme godt nok lille i forhold til hendes søskende som er mellem 10-15 cm højere end hende, og 15-20 kilo større smiley det forkskeligt hvordan de lige falder ud, men hende her er 39 høj, og vejer 21 kilo. hvor hendes bror er oppe på 40 kilo og hendes søster vejer 35. smiley

    men udover det , er hun fantastisk i sind og kan med alle. uanset hvad race og størrelse de er. hendes aller bedste ven er en dværg pincher der kommer her ud en gang om ugen. de er så søde sammen de to.
    Idet hun er en banding har hun jo ingen tavle, og vi er blevet stoppet af politiet en gang, hvor de spurgte om ALT tænkeligt, hvornår hun var født, hvornår vi hentede hende, forsikringer, hvor vi boede, hvor længe vi havde haft hende, om hun var chippet. idet hun er "gammel nok" , fik vi kun en advarsel forvi vi ingen mundkurv havde på. dumme slag til mig, men i den stressede morgen fik jeg den ikke på hende, har ellers altid den på. smiley men som loven ser ud nu, ville vi ikke have købt hende hvis det først var nu hun var til salg. det ville vi ikke turde. vi ville ikke satse et liv..
    i sommers før vi fandt ludo (schipperke) havde vi kig på staff . nede fra purestaff , vi vidste det skulel være med tavle , for der ville vi heller ikke satse noget.. men vi faldt for ludo, og kan slet ikke undvære ham. han er også med tavle . men det mere for sikkerheds skyld end for oven, for han ligner bestemt ikke en muskelbasse.


  • #49   8. nov 2011 He he ja, gid det var så nemt.... Vores Ast skal du nu også bukke dig for at klappe....

    Gik til ringtræning med 3 Staffer som er større end vores AST tæve som er spot on på race standarden ;o)

    Tavle er jo ikke = Racetypisk, gid det var så nemt, så var det da ingen kunst at være opdrætter..... Og nu er det ingen hemmelighed at der i en del år nu har været et problem med Staffens str. at de ganske enkelt var for store i forhold til standard, og derfor de i Bla. Sverige måler samtlige hunde på en udstillling...

    Så "affugter
    "du kan altså ikke være så sort/hvid i dine udtalelser ;o)


Kommentér på:
hvorfor købe staffordshirrebullterrier uden tavle?

Annonce