Min hund lider af seperationsangst {{forumTopicSubject}}
Jeg har fundet ud af at det er separationsangst min hund har, fordi han får alt den motion og aktivering han kunne ønske sig, og alle de gode råd jeg fik dem gjorde jeg iforvejen ( radioen tændt, godbider, foderbold osv)... Han er bare alt for knyttet til mig og jeg har ellers bakket lidt og ikke givet ham opmærksomhed når det passer ham han er nemlig MEGET kærlig, men når det passer mig..... Er blevet nød til at lukke dørene efter mig for at han ikke følger efter mig... men hva ellers kan jeg gøre??? Han hyler jo kun 6-7gange indenfor 15min, men ville altså gerne have han holdt op nogen gode råd?
Vi går vores 4km tur om morgen hvor han nogen gange får leget med andre hunde.... Så går der 30-60min når vi er kommet hjem før jeg går fra ham... Har lavet om på mine rutiner inden jeg går.... Og så ellers er han stille resten af dagen...
Har hørt om noget der hedder Rescue Remedy Pet er der nogen der har prøvet det og virker det?
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Aktivering skal foregå sammen med dig. Efter en 4km lang tur hvor han er blevet frisk og energisk især efter leg med andre hunde, er det godt sådan som du gør nu, med at du venter med at gå så han kan falde ned, men tror du bliver nødt til at gøre ham godt træt i hovedet inden du går, for du skriver jo at han kommer ud at gå og så sker der ikke noget resten af dagen.
Hvor gammel er han og hvad race? Det kan være du bliver nødt til at gå nogle skridt tilbage i forhold til alenehjemmetræningen.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Jeg fandt nemlig ud af at Mickey slet ikke kunne håndterer at have hele hytten, så han har faktisk kun gang og badeværelse, når han er alene hjemme og det fungerer ret godt.
Grunden til at han også har badeværelse, er at vandskålen står derude
aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
Han har stuen og gangen og bevæge sig i.... Jeg vil jo meget gerne have at han ik hyler de der 5-6 gange indenfor 15min selvom han så er stille resten af tiden han er alene hjemme... Jeg er begyndt og øve med at gå ned af trapperne og ud af døren i et min flere gange om dagen og så komme ind igen og lade som ingen ting altså ikke give ham opmærksomhed... Hvad han har brug for er ikke og være så knyttet til mig men det er altså svært, hvad kan jeg gøre anderledes end jeg gør nu... Der er jo kun ham og mig....
Jeg forsøger at træne ham til at hente han frisbee og komme med den, at han skal søge efter godbidder i græsset, gå lange ture med ham, løbe og gå intervalter på nogle af vores ture, han leger nogle gange med andre hunde når vi møder nogen...
Jeg er ved at ændre på mine rutiner for når jeg går fra ham.... Plejer jo at gå tur med ham, sidder så når vi er kommet hjem og spiser morgenmad imens jeg ser lidt fjernsyn og han slapper af..... Så plejede jeg og gøre alle hans legeting og foderbold klar og tænde for radioen og så gå ned af trapperne og tage tøj på og gå.... Men det har jeg lavet helt om på.....
aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
2: Så når jeg kommer hjem går vi en tur ned på den grønne mark så han rigtig kan løbe frit og lege med andre hunde hvis der er nogen...
Nogen gange tager vi i hundeskoven, men det er normalt kun hver weekend..
3: Om aften får han en dejlig lang tur på ca.3,5km igen men hvor han kan løbe frit som det passer ham...
4: Lige inden sengetid bliver han lige luftet hurtig for at tisse af...
Nogle gange forgår turen også rundt i skoven så han rigtig kan få nogle gode sanseindtryk...
Jeg har prøvet flere forskellige hjernemotion typer, men han forstår dem bare ikke.....
Men ved at det er seperationsangst fordi når han nogen gange lige hurtig skal være ude i forhaven hos mine forældre imens jeg hurtigt går hen og handler et par ting så hopper han op ad lågen for at kigge efter mig og står der stadig når jeg kommer tilbage... Er jeg blevet nød til imens jeg træner ham da jeg jo ikke synes om at lade ham være alene hjemme nu da han hyler lidt..... Min nabo nedeunder har sagt han kan høre ham nogen gange men er ligeglad, men vil bare ikke have andre måske kunne finde på at klage....
Min hund lider af seperationsangst