{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

"Hundeloven er noget makværk" {{forumTopicSubject}}

citat fra SF’s Ida Rosendal Damborg, der kunne fortælle, at hun efter planen vil tage hundeloven op sammen med de øvrige regeringspartier i løbet af ugen.

”Der er ingen dokumentation for, at hundeloven rent faktisk virker, og imens har rigtig mange hunde og hvalpe måtte betale med deres liv”.

Ifølge Ida Rosendal Damborg tager mange af de grelle eksempler med børn og voksne, der er blevet bidt af hunde, afsæt i ejere, der ikke formår at styre deres hunde, snarere end det er hundene, der udgør problemet. Der bør derfor arbejdes på at finde en løsning, der rent faktisk fungerer, udtaler Ida Rosendal Damborg, der fungerer som bl.a. dyrevelfærdsordfører for SF,

Fra Radikale Venstres retsordfører, Jeppe Mikkelsen ”Vi har aldrig været positivt stemt over for Hundeloven. I mine øjne var Hundeloven på mange områder symbolpolitik. Hundes adfærd er mest af alt et resultat af ejerens opdragelse af den enkelte hund. Derfor tror jeg ikke, forbudslister har den store effekt.


http://hundenyheder.dk/er-der-haab-forude-i-forhold-til-hundeloven/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Hundeloven er noget makværk"
  • #1   14. nov 2011 Go ida, Go Ida, Go Ida

  • #3   14. nov 2011 Ann-Christina N

    Ja, det er bl.a. derfor vi har Fair Dog, så deres jurister og statsadvokat kan arbejde på at få sagen/sagerne fremlagt, og at politikkerne holdes ved ilden for deres løfter og indikationer...

    Ja, selvom hundeloven virkelig ikke matcher hændelser og behov, kan jeg da godt forstå at der er presserende sager, og Verdens økonimen samt rettigheder skal naturligvis også opretholdes, MEN,

    ligesåvel som at man i det lys kan se hundeloven som en bagatel, så er det også facts at bagateller ikke behøver megen dyrebar tid for at blive udfriet/udredt.

    Så håbet/ønsket er da nok, at der lige kan snige sig en kaffepause ind, hvor man sætter sig med facta og videnskab, og tager forslagene til sig - det meste ressaerch og ground-work er efterhånden taget, erfaringer viser nu, og løsningsændringer er allerede igangsat andre steder -
    så ærlig talt, så kræves der jo ikke voldsomt meget forstyrrelse i dagsprogrammet, denne 'bagatel-lov' taget i betragtning smiley


  • #4   14. nov 2011 Ann Christina . Hvorfor svare du ikke på de spørgsmål ang.din hund. Den du blanding af lab. og amstaff , som du overtog efter loven trådte i kraft . Den du lufter uden snor og mundkurv. Tror du skulle holde lav profil .Det er sådan nogle som dig som ødelægger det for andre. Skam dig .....

  • #5   14. nov 2011 hvor har du det fra ? smiley


  • #6   14. nov 2011 Kender en som kender dig smiley

  • #7   14. nov 2011 så det godt nok ikke en der kender mig godt smiley !!
    Hun er to år gammel, ergo lovlig.
    Og vi har altid mundkurv på smiley og snor for den sags skyld.

    det kun i haven vi ikke har det smiley


  • #8   14. nov 2011 Pladder med dig . Du overtog hende kort efter ,at loven var trådt i kraft. Fej lige for egen dør først. Føj siger jeg bare.... Er det ikke Misha hun hedder ...

  • #9   14. nov 2011 jaja anne smiley det har du sikkert hørt fra tøserne her på hg smiley hav du ondt i numsen. Jeg har midt på det rene. smiley

  • #10   14. nov 2011 Neh det har jeg faktisk ikke . Men de vil meget gerne høre hvornår du har anskaffet hende. Men du svare jo ikke. Tsk tsk....

  • #11   15. nov 2011 Anne P - hvad har det med denne tråd at gøre hvor gammel Ann-Christinas hund er ? Skriv en privat PB - muddekastning og påstande om at Ann-Christina's hund er ulovlig er lige i overkanten du vandre på kanten Anne P, og går langt over stregen her.

  • #12   15. nov 2011 ACN - da jeg jo også er en af de heldige der røget på din filterliste - må jeg jo også spørge her - du råber meget højt om at muligt, men du svarer aldrig på direkte spørgsmål.
    TS - undskyld at jeg skriver dette i din tråd.


  • #13   15. nov 2011 anne p - jeg skal ikke svare dig på noget som helst. smiley dit evige brok og hunt er slut smiley jeg har mit på det rene. Kan da ikke gøre for du tror på alt hvad du hører her inde smiley Mine venner og min familie VED jeg går med snor og mundkurv. du velkommen til at kigge samtlige af mine billeder igennem. smiley linen er præcis 2 meter. og mundkurven er på smiley bom bom, lad så være med at hunt mig i flere debatter her inde.

  • #14   15. nov 2011 britta - gider ikke jeres evige brok. gider i lade mig være ? smiley find en anden og gener.

  • #15   15. nov 2011 Anne p: skam dig

  • #16   15. nov 2011 Ann Christina. Du sætter alle som ikke lige giver dig ret på filterliste , er selv en af de heldige smiley Derfor skriver jeg her . Ja ja men hvis du mener du gør det rigtige med din kamphund så er alt jo godt . Det samme siger alle de andre kamphundeejere jo også . Men nogle må jo lave lort i den , siden loven ikke bliver overholdt ikke smiley Men ikke dig smiley

  • #17   15. nov 2011 JC.Sorry men skammer mig ikke smiley

  • #18   15. nov 2011 stopper du aldrig anne. Lad mig nu være. Tag og gener en anden

  • #19   15. nov 2011 Man får svar somman skriver .Man må tage konsekvenser af det lort man fyre af .....

  • #20   15. nov 2011 Anne P nu holder du - DU GÅR LANGT OVER STREGEN HER - ikke alene beskylder du ann-christina for at hendes hund er anskaffet EFTER loven trådte i kraft, men nu beskylder du hende også for at eje en kamphund som er en overtrædelse af en helt anden lovgivning - du er ikke så lidt ked af det må jeg sige og Jo du burde helt klart skamme dig som de andre siger Fy for søren en opførsel

  • #21   15. nov 2011 hold da kæft en omgang mundlort der ryger ud anne p. husk lige at holde dig for munden når du snakker.... -.-

    Sjovt at man altid skal se dig i de indlæg der omhandler MH, tag nu og hold dig til din hyrdehund ik? smiley


  • #22   15. nov 2011 TAK !!! smiley Bliver head huntet fordi jeg i min logment har skrevet noget med vi trænede med mundkurv smiley haha .. ja , man skal da også kunne triks med kurven på, og for at blive ved med at være glad for den skal man vel også træne med den på når der er andre hunde i haven smiley
    bliver huntet fordi jeg i 2009 var med til en demonstration hvor jeg har udtalt mig om at jeg IKKE ejede en muskelhund , ja undskyld mig . smiley men er der nogen der siger hunt !! det satme da personligt anbreg at sidde og goggle efter ALT hvad jeg nogensinde har lavet........ hvorfor er admin ikke på når man skal bruge dem ??? synes det er grovt... smiley


  • #23   15. nov 2011 Ann-Christina - Der er bare nogle mennesker der ikke har andet at lave end at forfølge andre og komme med grimme ting.

    Nogen har det med at glemme at den lov første gælder fra 17 Marts 2010 dvs hunde fra FØR den dato er fuldt ud lovlige.

    Og så er der også dem som ikke helt forstår hvad en "kamphund" er for noget og at der har været en lov i Danmark siden 2005 hvor der klart og tydeligt står at det er forbudt at eje/besidde en kamphund og bruge hunde til hundekampe.

    Men det er jo så mennesker med meget lille forståelse for andet end den fantasi der foregår i deres lille verden og istedet for at bruge deres tid på at forfølge andre burde de sætte sig ind i tingene istedet for, men det er så bare min mening - uvidenhed har aldrig ført noget godt med sig.


  • #24   15. nov 2011 det er vanvittigt, de har rottet sig sammen og hunter mig i alle debatter, i privaten, og ja sågar nogle der påstår de kender mig og kender nogle der kender mig smiley slap nu af ! de jo helt vilde. Hvis de gjorde deres research godt nok, kunne de se demonstrationen var fra 2009 , og enhver med muskelbasse VED mundkurven er en man skal træne med for at opretholde lysten til at have den på smiley
    og der står også hvornår vi hentede hende, har jeg skrevet til flere her inde, det står i mine kommentare smiley så mine logmenter, ud fra "den lille sorte" gad vide hvem det er smiley ? det da slet ikke min bette schipperke hvalp som vi fik i sommers..n eeeeeeeej da smiley det da min dybt ulovlige muskelhund.. dvs hun skulle være hvad 5 mneder gammel nu smiley mystisk hun er fulvoksen , hehe


  • #25   15. nov 2011 vagthunden - det er nemlig rigtigt. De glemmer alt om det. Og glemmer at lave deres "arbejde ordenligt" .. Uhyggeligt som man kan blive hængt ud.... det er da skræmmende.. hoppede ud af tråden længe før de skrev der inde. "demonstration MOD hundeloven" , har først set det her nu ..... hold da op så grove de er .....

  • #26   15. nov 2011 er okay, og admin er kontaktet, for det er udhængning og straf skal være straf. smiley det ikke iorden..
    de søde beskeder jeg også fik i privaten hjalp meget, der er så mange søde her inde, og har så mange venner på min venneliste, som kan stå inde for det jeg siger, og åååååh smiley jeg ved om jeg overholder loven eller ej .. smiley samtlige billeder jeg har er der mundkurv og line på . kan slet ikke forstå deres hetz.. smiley
    tak til jer der støtter smiley !


  • #27   15. nov 2011 Nu kender jeg så Ann Christina og har fulgt hendes lækre hund længe! -så luk da røven..
    Ved hun holder mundkurv på hunden når hun er på offenlige steder - og hun husker snoren..

    Så heeeelt ærligt.. den der med "jeg kender en som kender en, som siger at en han kender, gør sådan og sådan"..


  • #28   15. nov 2011 tak pia !! smiley en der faktisk kender mig som kan sige sandheden smiley !!! tusind tusind tak !!!

  • #29   15. nov 2011 Er så træt af at se så mange herinde fra flyve i flæsket på andre pga deres valg af hunde!!

    Og træt af at se folk siger alt muligt crap - fordi de har en ven som har en ven som har en ven osv osv osv.. For så kunne jeg også opdigte en masse lort..

    Dette skulle være et godt sted at være - et sted hvor vi deler vores store interresse - deler gode og dårlige oplevelser og gider støtte hinanden!
    -Jeg er så sjællendt herinde fordi uanset hvad man gør får man lort i fjæset!!
    Og ja jeg har fået mange høvl - pga mit valg af hund - I ved de der blandningshund som er spækket med sygdomme, kommer fra dårlige steder og nærmest aldrig er opdraget..

    -----
    Og jeg kom kun herind fordi jeg IGEN læste Ann Christina havde fået høvl - pga hendes valg af en af de skønneste hunde jeg længe har set!
    -Ja jeg er rasende.. Fordi Ann Christina går sq meget op i de hunde hun har..

    Og det kan jeg sige selvom mig og Ann Christina ikke altid har været på tale fod..

    -----

    Ej okay.. Fik gentaget mig selv der - en del gange!

    Men ja.. Jeg synes hundegalleri er noget skidt - fordi der altid nogen der er bedre end andre og som liiiige skal stikke kniven ind det ømme sted, når de ser en mulighed.. Fuck at vi har samme interresse. Men dit valg af hund er dårligt efter mit hoved -.-.. omg.. børnehave om og om og om igen.. Troede kun vi holdte det til boyserne på bilgalleri eller børnene på gnavergalleri..


  • #30   15. nov 2011 Og når vi er ved det - så kender jeg faktisk en del som kender Ann Christina ;).. Og de siger altså det samme som mig - hun overholder loven - næsten så det er til at brække sig over :b.. (ment på en sød måde!)

  • #31   15. nov 2011 hvor er du bare fantastisk pia!!! smiley tak !! Hvis der er noget jeg går op i så er det de hunde her, og sørger for alt til mischa , hun er så skøn. Kan ikke forstå jeg skal huntes af den flok damer og den ene herre der ALTID skal være efter mig. Har du været inde ogg læse i " demonstration MOD hundeloven " ?
    de er virkelig grove, jeg er en dårlig hunde ejer , jeg har en ulovlig hund, jeg tør ikke svarer, jeg går uden mundkurv, jeg bruger ikke snor, omg ... alt det har de dømt ud fra mine billeder og mine logmenter ? og jeg kan ærligtalt ikke se et eneste billed udenfor vores grund UDEN kurv eller snor smiley ? så ved ikke hvor de har det fra.. smiley mystiske folk..
    er glad for der er en der faktisk kender mig der kan steppe op og sige noget smiley !!! er dig evig taknemmlig


  • #32   15. nov 2011 mia - arrrrmen hvor er de stride !! Det da vanvittigt her inde... det skulle være som på facebok, at når man satte på filter kunne man heller ikke se dem , og de kunne ikke se en.... for søren en omgang hønse jagt de laver.. hvad blev du huntet for ?
    er ked af at høre de har været lige så stride ved dig, hvis ikke værre. Det uhyggeligt de kan være så lede bag en skærm. hold da op det jeg godt nok overrasket over, voksne mennesker...... de skræmmer sgu folk væk fra siden. jeg har smidt en pæn udstemme til de slemmeste ....


  • #33   15. nov 2011 Folk glemmer at tænke før de skriver.. Man kan være så forbandet sej bag en skærm..

    Mia D - synes det var perfekt du hjalp din hunds bror og han fik et god hjem <3! Det viser du er et kærligt, elskende menneske.. Et åbent hjerte er altså ofte vejen frem *kram*.

    Jeg selv har fået høvl for jeg har en blandnings hund - og da jeg nævnte jeg ville have en tavle hund, fik jeg også høvl.
    -Og så den der med min alder.. *suk*.. Folk der nogenlunde kender mig ved jeg er "gammel før tid" agtig..

    Men gid folk kunne være glade for at dele deres interresser i stedet for alt det andet her..
    Jeg er ikke herinde så tit.. Faktisk tæt på aldrig.. For jeg gider ikke folk skal jage mig rundt pga mit valg af hund.. Jeg genere ikke deres valg af hund - selvom jeg da sikkert godt kunne.
    De har ramt mig hårdt ang min elskede Buddha dreng. Og det synes jeg ikke er fair.


  • #34   15. nov 2011 Mia d. smiley man skulle da gå ud fra hvalpe kunne huske hinanden smiley men du prøvede at gøre ne god gerning ! de har dælme så travlt her inde...
    godt der i det mindste var en dame der hjalp dig med at finde et godt hjem. !! det var da skønt at se der findes gode menneker her inde... man er godt nok lige ved at tabe modet engang imellem... for søren det ser sort ud på dage som de her .... smiley
    udhængning udhæning og mere udhænging....
    se bare på den 11 årige der fik høvl idag.. den fik heller ikke for lidt... stakkels pige.. jeg har skrevet til hendes hund og i privaten til hende , at hun ikke måtte være ked af det. sølle pige barn.. smiley håber de kommer i frys for det de har skrevet mod den pige....
    det kun et barn.. siden her er for alle....


  • #35   15. nov 2011 min søster er 11 og er også her inde, hun elsker det, skriver flittigt i forum , laver udfordringer, får venner her inde. hvorfor skulle 11 årige ikke måtte være der ? smiley uhyggeligt at fordommene får lov til at smides sådan med .... der skulle være en "synes ikke god om" knap.... og en "slet nu det l*rt" knap smiley og en "synes meget godt om" haah .. så har vi været hele vejen rundt.. smiley


  • #36   15. nov 2011 Ann-Christina N - Fin hund du har smiley Thumps up til dig. Vil skide på om du går med din hund løs og med mundkurv. Den hundelov er latterlig.... Den ser fin ud og godt arbejde du gør for os som er ved at ende på listen.

  • #37   15. nov 2011 Pia Lyng - Hvad skulle der være galt i at være 20 år og få en tavlehund...? Nu har jeg selv haft rottweiler siden jeg var 18 år og alle med tavle. Fik min første tavlehund som 14 årig af min mor. Så go for it smiley

  • #38   15. nov 2011 vicky - jeg gør alt for at prøve at modbevise folks evige had til muskelhunde. og racer der kunnne minde om .. Rotweileren f.eks. er en skøn hund. ham vi har i legegruppe er SÅ sød smiley arrrmen..
    tusind tusind tak for din søde besked, det varmer oven på sådan en nat her. hvor det hele bare gik af sporet... blev godt nok skuffet over folk kan synke så lavt og danne sig meninger ud af noget de intet ved om ..


  • #39   15. nov 2011 Ann-Christina - Det er squ dejligt at der er nogen som gider bruge tid på at få ændret den hundelov. Jeg stemmer for at der skal kørekort til alle racer lille som stor. For som min dyrlæge siger er det squ ikke listehundene de bliver bidt af, men de små.... Så kæmp vider med den gode sag. Masser af støtte herfra smiley

  • #40   15. nov 2011 tusind tusind tak smiley !! skønt med folk der har øjnene åbne !!

  • #41   15. nov 2011 så kan jeg så starte ud med at skrive, jeg synes Ida fra sf er den sejeste politiker eftersom hun rent faktisk undersøger tingene før hun siger noget. smiley fantastisk med en politiker med lidt hjerne smiley !
    ja thumbs up til Ida. hun er sgu fantastisk hvis hun kan få de andre hoveder til at læse og forstå. det vist et større arbejde.
    jeg har op til flere gange haft harpsøe over mail , og det er som at snakke til en dør.. smiley alt vendes og drjees , men harpsøe er der vist ikk mere, røg hun ikke til valget ? synes jeg jeg hørte.... det var også på tide hun blev skiftet ud smiley ! ..

    Christian h hansen som engang var medlem af df, prøvet nu at starte fokus op, han er også rigtig god til dyr i det hele taget, og hunde. Han lytter , hjælper, og undersøger smiley fantastisk !!


  • #42   15. nov 2011 Og så brokker folk sig over at tråden kører af sporet..
    Wonder why når man blir ved og ved og ved og ved og........................


  • #43   15. nov 2011 Vær venlige at holde jer til trådens oprindelige emne....allesammen ! ! ! !

  • #44   18. nov 2011 Hold da op.

    Ja, der blev vidst kørt over for rødt der.

    Personligt begriber jeg mig ikke på folk der tror at man kan vinde sine argumenter ved at slå under bæltestedet, og i det hele taget være fløjtende ligeglade med andre menneskers privatliv, og følelser...

    Synes det her er et godt eksempel på, hvornår nogle vælger at benytte deres filterknap.

    Og hvis brugeren gentagne gange ikke kan modererer sit debatsprog og sin argumentations-retorik, kan man måske overveje om bruger bør have adgang til at dele i dette debatforum...

    Kan godt være andre synes det er helt fint at gå over stregen på den måde, men jeg forbeholder mig retten til i de tråde jeg opretter, at sætte sådanne folk på filter, hvis de ikke forstår hvor grænsen går!


Kommentér på:
"Hundeloven er noget makværk"

Annonce