1.959 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

100% blind hund..andre der står i samme situation 100% blind hund..andre der står i samme situation

En af mine to dejlige hund fik konstateret grøn stær for 1 år siden. vi behandlede det med diverse
øjendråber indtil august, hvor vi tog beslutningen om at øjet skulle fjernes. Hans øje stod ikke til at redde og trykket blev ved med at være for højt.
Det gik rigtig godt og Pelle blev en helt anden hund efter dette. Han blev så glad og troede han var 2 år igen :o)
Desværre skete det mest frygtelig.. onsdag kommer jeg hjem fra arbejde og konstatere Pelle ingenting kan se på sit ellers raske øje. Torsdag morgen var vi ved dyrelægen og fik konstateret grøn stær i dette også. 1 time efter lå han på operationsbordet og fik fjernet øjet.

Er der nogle som har prøvet at stå sådan situation med en nu 100% blind hund fra den ene dag til den anden?

Puha jeg skal ihvert fald lige synke den og vente på hævelsen fra mine øjenlåg er faldet lidt ned igen

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  100% blind hund..andre der står i samme situation
  • #2   18. nov 2011 Jeg tror, jeg havde overvejet om det var et værdigt hundeliv ..

• #3   18. nov 2011 det ikke for at være led og det må du endelig ikke tro.. men sys du det et hundeliv at lade en hund leve der 100% blind? ...

taget i betragting af hvor meget funktion, følelse osv. der ligger i øjnene hos dyr generalt?

• #4   18. nov 2011 jeg kender flere der har haft hunde der var helt blinde og deres hunde har haft et godt liv.

i vil helt sikker opleve at ret hurtigt så begynder pelle at finde rundt i sin nye blinde verden ved hjælp af andre sanser.

i kan gøre han en stor tjeneste ved ikke at fjerne for mange ting i huset. andet end dem som åbenlyst vil være forhindringer. han kender huset. allerede. på dufte - lyde fra møbler og gulv. osv osv. så flyt endelig ikke for meget rundt.

han vil nok også bruge den anden hund som førehund så at sige.. sæt en klokke i has halsbånd så i altid kan høre hvor han er - brug jeres stemmer til at hjælpe ham...

• #5   18. nov 2011 jeg mener - giv jeres anden hund en klokke i halsbåndet så pelle altid ved hvor den er..

• #6   18. nov 2011 Kan virkelig ikke se hvorfor man skal aflive en sund og rask hund fordi den er blind, det gør vi jo heller ikke med vores medmennesker....(ja ved godt det slet ikke er sammenligneligt) men alligevel som hundemutter siger ville jeg da også prøve på det samme:O)

• #9   18. nov 2011 jean, hvis du godt ved det ikke ka sammenlignes hvorfor så skrive det??

det en hund! - ikke et menneske! , og det tror jeg der mange folk der glemmer, et er hvad VI ser dem til at være, noget andet er hvad de er

det vil vel være det samme som at fjerne 2 af benene på en topplaceret brugshund! ...

jah det bare min mening! men vi har jo alle forskellige meninger.

• #10   18. nov 2011 jeg har haft to helt binde hunde på mit træningshold og har desuden hjulpet med at træne en af dem ved siden af. desuden har vi paser en dene en hel del. den blev blind pga grøn stær.
    Det er en stor omvæltning for hunden, der er rigtig mange ting man kan gre for at hjælpe den. det først er indretnngen af huset, samtidig er der nogle siganer som er vigtige at lære hunden. Fx noget med at stoppe (istedet for indkald brugte vi signale stop så hunden bare stoppede og ikke skulle til at komme tilbage til føren). samtidig er et signal der viser for hunden at man kommer ind i rummet og et som viser man forlader rummet vigtige så hunden ved hvor man er.

det er rigtig vigtigt at støtte hunden og hjælpe den bl.a. ved hjælp af træning. For så kan hunden få et rigtig godt liv. Vi skal huske på at selv om vi synes syet et meget meget vigtigt (og det er da også vigtigt for hunden) er hundens primære sans altså lugtesansen. (mere eller mindre alt efter race).

Smtidig vil jeg sige at sportræning er noget jeg ville piotere meget højt så hunden har noget meningsfyldt at lave og samtidig bliver mere opmærksom på denne sans.

de hunde jeg har kendt har fungeret upåklageligt og har væete sunde glade og aktive hunde. Men ja det kræver selvfølgelig en del fra ejeren at støtte hunden :o)

• #11   18. nov 2011 jeg ville nok også kontakte en pro træner og få en ud og hjælpe mig med at lære hunden kommandoer den kan have glæde af og hjælp med..

• #12   18. nov 2011 Fotograf diana.......Fordi jeg syntes ikke man afliver sunde og raske hunde når det er noget man kan afhjælpe...... den skal jo ikke proppes med piller og lignende og den har ikke smerter så derfor!!!!!!

• #13   18. nov 2011 Jeg vil ikke lyde ondskabsfuld på nogen måde når jeg skriver dette:

Havde Molly fået grøn stær på øjnene og intet kunne se, ville jeg ikke få fjernet hendes øjne. Jeg ville ha' lagt hende til at sove.
    Det er ikke et hundeliv at gå fra at kunne se, til intet at kunne se. Du ved aldrig om hunden pludseligt styrter ned af trapperne, og brækker hoften. Den kan ikke forsvare sig selv mod andre hunde. Du vil ikke kunne flytte en stol, uden at hunden kunne gå ind i den. Det er ikke noget jeg personligt ville kunne acceptere at skulle udsætte en hund for.

• #16   18. nov 2011
    Jeg har desværre ikke anden erfaring end at de blinde hunde jeg har kendt ejerne på begge har fået fred. Min forælde havde en labradorhvalp da jeg var lille, der blev blind i en tidlig alder (om det var stær eller PRA ved jeg ikke), og den gik samme vej.. Men jeg håber det bedste for jer.

• #17   18. nov 2011 linda R - Hvis nu hunden får løbet sig selv ud af huset, til friheden og bliver angrebet af en anden hund, så er din hund - pardon my french - på røven. Der kan ske en del ting, du ikke helt forventer.

• #18   18. nov 2011 I vores kvarter er der en helt blind Golden.
    Den ser ud til at have det rigtig godt.
    Den går ofte løs og orientere sig ved hjælp af næsen/knurhår og kommandoer fra ejerne. Den er flad og imødekommende og vil også gerne hilse på andre hunde hvis de er rolige og forsigtige.

Man er selvfølgelig nød til at tage nogle forholdsregler og være OBS på at beskytte sin hund, men tror nu nok det kan lade sig gøre.
    Hvis hunden bliver meget passiv og virker trist er det rigtige nok at aflive den, men hvis hunden er glad og kan orientere sig uproblematisk er det vel fint.

• #20   18. nov 2011 Mona M
    ja det ville så også ske hvis en af mine hunde stak af - kan ikke se hvad det har med at hunden ikke kan se at gøre??

• #22   21. nov 2011 Gudskelov for vi er mennesker med forskellige menninger!
    For det første vil jeg sige... man behøver ikke at aflive en hund pga den mister synet. Det kan overhovedet ikke sammenlignes med et mennske! Folk af den mening er måske mennsker der ikke selv magter det der føler med en blind hund.
    Allerede 4 dage efter operationen går det allerede over alt forventning. Han kan storset finde rundt nu uden at gå ind i tingene, kan uden problemer finde sin mad og drikke og det går ok med gå turerne... og har overhovedet ikke mistet modet. Er stadigvæk en meget glad hund.
    Så jeg har overhovedet ikke dårlig samvittighed over Pelle stadig lever!
    Tak til Jer alle for jeres meninger... og tak til Jer som støtter og jeres foreslag :o)

Kommentér på:
100% blind hund..andre der står i samme situation

Annonce