5.448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Spiser pinde Spiser pinde

Ja nu må jeg simpelthen spørge.

Vega ELSKER pinde, og hun SKAL bare have en med hjem hver gang vi har været ude, dvs ret mange gange om dagen smiley

Nå men problemet er, at hun spiser pindene. Altså tager en bid, tygger lidt og sluger det. Hun har flere gange kastet stykker af pinde op, hvilket jeg virkelig ikke er tryg ved - det kan jo rive hul på noget?

Derfor får hun selvfølgelig ikke lov til at have pinde mere.

Mit spørgsmål er bare, om I kender til det, og om det evt. er fordi hun mangler noget?
Hun har masser af legetøj, også sådan noget til at klø tænder, og hun får masser af opmærksomhed og aktivering i løbet af dagen, så jeg tvivler på det er det.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af ca. 4 meter silikonefuge i brusekabine 1.400 kr.
  • Skifte greb i køkken 800 kr.
  • Enkeltsidet hækklipning (55 meter og 3 meter høj) samt beskæring af to æbletræer 2.500 kr.
  • Ophængning 1.000 kr.
  • Ophængning af vægspejl og justeting af vægbelag til TV 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser pinde
  • #1   18. nov 2011 Mine hunde tygger også i pindene, men spytter det ud.
    Jeg ville nok give hende nogle tyggepinde/ben i stedet.

• #2   18. nov 2011 Mine hunde er ligesådan, de vil apportere og har jeg ikek en bold med, så finder de selv en pind og kommer med.

Jeg vil ikek have at de løber efter pinde, da jeg har set eksempler på at hunde er blevet spiddet af dem under tungen og i halsen, og ja hvis de ligger og bidder i dem så får de splinter i maven.

Jeg synes du skal tage en bold med - det gør jeg - og så skal du tage pindene fra dem, hvis de kommer med en, det kan trænes væk.

• #3   18. nov 2011 Der er ingen problemer udenfor, det er først på vej ind hun finder en pind at tage med, som jeg så tager fra hende og giver hende sådan en tyggepind i stedet for, når vi kommer ind smiley

• #4   18. nov 2011 JAmen så synes jeg du gør det rigtige - nemlig tager pinden fra hende og belønner med en tyggepind - den bytteleg accepteres af de fleste hunde smiley

• #5   18. nov 2011 Dejligt at høre smiley hun accepterer det også fuldt ud, men er heller ikke sådan en der bliver sur hvis vi tager noget fra hende smiley

• #7   19. nov 2011 Åh, det lyder smertefuldt, stakkels hund smiley

Vega er heldigvis ikke så interesseret i pinde på selve gåturen, og hun kan heller ikke finde ud af at løbe efter dem, det er kun i det øjeblik vi når ind i gården, at hun helt desperat ser sig om efter en pind mens hun løber for at komme ind, det ser så sødt ud smiley

• #9   19. nov 2011 Godt det gik så hurtigt, og at hun tog det så pænt smiley

Jeg frygter også bare at de åndssvage pinde skal rive hul på vej ned eller op smiley

• #11   20. nov 2011 Hold da op smiley

Mine svigerforældres ene hund har også haft en lang tynd pind i næsen, der sad fast vildt længe. Det var så synd smiley

• #13   21. nov 2011 Ja, men den kunne ikke tages ud, så han nøs den ud efter et par uger, den stakkel.

Kommentér på:
Spiser pinde

Annonce