1.137 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Hjælp-Min hund vil ikke gå ture med andre. Hjælp-Min hund vil ikke gå ture med andre.

Jeg har nogle ting som jeg meget gerne vil have gode råd omkring. Nala er en 5 år gammel tæve. Hun lider af en form for "separationsangst", dvs, ikke som den klassiske separationsangst. Der er ikke andre end jeg og Nalas far der kan gå med hende når vi er tilstede. Dvs. hvis vi er på besøg hos min mor som vi er meget hos, så kan hun ikke gå med hende medmindre jeg er med. Hun sætter sig simpelthen ned og kigger op og siger det vil jeg ikke. Går jeg med er der slet ikke noget problem. Men hvis min mor passer hende alene er der ikke noget pråblem. Nogen der har gode råd eller ved hvad det er? derudover så vil jeg gerne have råd om hvad hendes reaktion kan skyldes når hun møder andre hunde. Vi har gået til hundetræning med hende de 3 første år i hendes liv, og været meget i hundeskov og generelt været meget sociale. men da hun blev ca 2 år, begyndte hun at reagere anderledes når hun så andre hunde. Hun rejser børster, snuser meget men er meget stiv i kroppen. Lige pludselig kan hun så "hoppe" på den. Altså hun gør ikke noget, men får den anden hund til at lægge sig. De leger derefter godt bagefter, men det jo ofte at den anden hundeejer bliver forskrækket og derfor ikke må lege. Det har gjort at jeg ikke går i hundeskoven da der jo render mange løse hunde rundt. Hun er den mest kærlige og selskabelige hund og ELSKER mennesker, men reagerer træls på andre hunde. Hun har dog ALDRIG gjort noget ved nogen hunde, men jeg synes det er træls. Det kan også have noget med mig at gøre, for jeg er lidt nervøs hvis man kan sige det sådan. Håber på noget hjælp til begge problematiker:) MVH Pernille

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp-Min hund vil ikke gå ture med andre.
  • #3   18. nov 2011 havde en puddelhund for nogle år siden som desværre blev kørt ned i 2008.
    Hún havde også seperations angst men det var når hun var alene... Var mange børn der hvor jeg boede der gerne ville gå ture med hende men den gik bare ikke hvis jeg altså ikke gik med hende først.
    Dvs når jeg kom hjem fra job skulle jeg gå den første tur med hende,derefter ingen problemer.
    Hjemme ved min mor som jeg var ved min 4 gange om ugen fulgte hun mig konstant i røven. Tiolet,køkken osv. Skabte sig som en besat hvis jeg lige var væk 5 min.
    Min søster kaldte hende for velcro hunden smiler
    En hel del træning skal der til. Kræver man ignorer hunden når den skaber sig og ikke ynker den.

• #4   19. nov 2011 hmm.. mange ting kan spille ind her.. men ofte handler det om at hunden ser ejer som "hvalp" og derfor ikke tror at ejer kan klare sig alene... det er håndteringen i hverdagen der kan spille ind her;-)

Det kan også være at hunden ikke har behov for at møde andre hunde.. faktisk er der mange hunde der har det sådan men de tvinges til det fordi VI synes de SKAL... det er faktisk unaturligt at to flokke mødes på en jagt som det jo er for hunden når vi går tur;-)

Og det er jo også OS der skal hjælpe hunden og opdrage på den.. for mig lyder det meget som din hund er usikker og bryder du ikke ind i det hun har gang i så er det jo altså "mobning" af den anden hund den møder.. men igen.. mange detaljer er vigtige for at kunne sige noget sikkert;-)

Men svært at sige ud fra så lidt info;-)

• #5   20. nov 2011 Kan høre der er andre end mig der kender til problemet. Men er der nogen der har forsøgt noget der virker? At ignorere hende, er det så for at hun skal blive mere selvstændig og hun efter noget tid skal "glemme" hendes "separationsangst", som man jo på en måde kan kalde det. Jeg har også gået og tænkt over om det kan være en episode der var da hun var hvalp. Da vi havde haft hende i et par måneder, sku vi hurtigt ind og købe noget i en butik og stillede hende udenfor i max 5 min. og da vi kom ud var hun væk. Vi gik helt i panik og fik alle folk omkring os til at kigge efter hende, HELDIGVIS!! fandt vi hende nede af en gade kort derfra hvor der var nogle alkoholikere/narkomaner eller hvad de nu var, der havde taget hende. De blev Self. meldt til politiet og taget med på stationen og vi fik Nala igen. Nala rystede af skræg og var noget tid efter stadig mærket af det, specielt hvis hun var steder med mange biler eller mange mennesker. Dog har vi aldrig siden stillede hende nogen steder uden at kunne se hende hele tiden. Jeg blev helt ødelagt over situationen og slippede hende aldrig fordi jeg var så ræd for at nogen tog hende fra mig, ihvertfald indtil hun blev voksen, nu er der ihvertfald ikke nogen der kan rende med hende:) Men den situation ligger stadig dybt i mig, mon det stadig kan påvirke hende? Har ikke lige tænkt over det før nu, om det kan spille nogen rolle..

• #6   20. nov 2011 tror godt det kan påvirke hende... hundene kan jo også mærke hvis man er nervøse

Kommentér på:
Hjælp-Min hund vil ikke gå ture med andre.

Annonce