Jeg undre mig. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg er blevet noget forvirret og håber i kan hjælpe mig.
Vi har en schæfer hvalp på 11 mdr, og han er normal MEGET tryghedssøgende derhjemme, og har svært ved at finde ro sommetider. Vi har trægulv i hele huset. Han bliver stimuleret og trænet med, plus vi går 3 ture med ham om dagen.
Nu har vi så skulle passe huset for mine svigerforældre denne weekend, og har været her i deres hus hele weekenden, min kæreste, vores søn, hund og mig, og Cody (hunden) har bare været HELT anderledes. Han har været rigtig afslappet, har lagt og sovet i den anden ende at huset, og bare virket så nede på jorden og rigtig tilfreds og rolig.
Jeg er helt i vildrede. Hvorfor er han mere tryg her? (Sådan virker det) end han er hvor han plejer at bo? De har guldtæppe i det mindste i huset her, og det virker også som om dette er et hit hos ham.
Mit spørgsmål er om de kan ha noget med det at gøre? Har hørt at de godt kan stresse når man har trægulv, fordi de altid kan høre sig selv, når de går? Kan det være det eller?
Det skal ikke lyde som om han slet ikke har det godt derhjemme, for det har han, og er også rolig osv, men efter vi har prøvet at være her, så virker han slet ikke rolig, når vi er derhjemme.
Det har virkelig været en fornøjelse for os, men helt sikkert også for ham denne weekend.
Så er der nogen der sidder derude og har nogle goder råd, så kom endelig med dem!
Mvh den forvirrede ejer ;o)
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 332
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.653
Det giver rigtig mange hunde en dejlig tryg følelse
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
der kan være mange årsager, når han piver, giver i ham så opmærksomhed? hvis i gør skal i stoppe med det, da det ellers giver positiv forstærkning, det kan være en i husstanden er utryg i jeres hus, som han så opfanger, eller at han bare keder sig og ikke er blevet brugt nok til at kunne slappe af.
hvor længe træner i hverdag, og hvilke udfordringer får han i dagligdagen.. hvor længe er ude og gå på de 3 ture?
jan 2010
Tror ikke nogen her i huset er utrygge
Jeg træner ca 3 gange dagligt, 5-7 min ad gangen, da dette virker super godt for ham. Plus jeg træner 2 gange i ugen i schæferklub, den ene dag ringtræning, den anden lydighed og Gr. C.
Hans morgen gåtur er 15 min på vores normale rute, og ellers svinger de 2 andre 30 min til 60 min,. Hans morgenmad, får han spredt i haven, og aftensmad får han under viskestykker og plastik bakker rundt omkring i huset, som han selv bruger tid på at finde.
nov 2007
Jeg ville klart sætte træningen op, gerne en fordobling af den tid du bruger nu, og gerne mere hvis han gidder at arbejde længere ;), som du jo ved er schæferen en hund der skal bruges og elsker at arbejde.
nov 2007
jan 2010
Og det med at sætte træning op kan jeg ikke lige nu, da han går igennem hans kritiske hormonfase og er ved at blive kønsmoden, så jeg får intet ud af at træne så længe med ham. Små intervaller er bedre, så han ikke mister fokus, også hellere sætte den op, når han igen er klar til indlæring.
Jeg undre mig. Hjælp!