{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

Han overlevede! Laaaaaangt. {{forumTopicSubject}}

Ja min lille søde pøllehund gav os alle en KÆMPE forskrækkelse onsdag i sidste uge.

Jeg vågner flere gange natten til onsdag, ved han hoster og laver kaste op lyde. Men dyrlægen havde dagen i forvejen konstateret at han havde kennelhoste. Har aldrig haft det før, så troede bare det var det. Vågner så kl 0500 ved han ligger i sengen, brandvarm og vil ikke have morgenmad.

Ringer så til dyrlæge som beder os komme om en time.
Jeg åbner døren ud til haven og får noget tøj på. Og så er bassen bare væk!
Han havde gemt sig ude i haven. Ledte i 5 min før jeg fandt ham. Han kunne ingenting. høj feber og kuglerund. Så måtte bære/slæbe ham hen til bilen.

Ringer til dyrlæge som beder mig skynde mig. 1 min efter ringer hun og beder mig køre direkte til kbh Dyrehospital fordi hun mistænker mavedrejning.

Laaaaaang køretur hvor jeg tuder hele vejen med en næsten bevidstløs hund i bilen.

Han bliver hentet af en flok dyrlæger ude i bilen og så tager de ham direkte til røngten. der går næsten 30min før jeg får bekræftet af den venlige dyrlæge at han har en mavedrejning. Men at det nok var for sent at gøre noget. Han havde 41.2 i feber og de kunne ikke få den ned.

Kommer ind for at sige farvel til ham mens dyrlæge sidder derinde. Aer, møsser og fortæller ham hvor højt jeg elsker ham. Da han pludselig løfter hovedet, kigger på mig, rejser sig og går hen til døren. hmmmmm.
Igen til røngten og scanning. Maven er nu normal og hans temperatur er 39. Han er ør men vil gerne hjem. Så efter en masse undersøgelser får jeg en "rask" buller med hjem.

Desværre skulle jeg nok have forlangt de beholdte ham natten over. For det var en nat med konstant feber, ingen dyrlægevagter der kunne tage deres telefon, opkast af blod og betændelse og så væskemangel.
HELDIGVIS får jeg fat i min egen dyrlæge, som åbner klinikken og jeg kommer ind med ham. Der sidder vi hele natten og han er nogenlunde frisk om morgenen.

Får ham hjem, han sover næsten 10 timer i et stræk.
Men han har igen høj feber og kaster stadig slim og blod op da han vågner. Afsted igen. Han får nu taget prøver for ALT. han har ikke spist i 4 døgn og han kan ikke drikke selv.
Igen en lang eftermiddag ved dyrlægen.

Han kommer med hjem ved 16 tiden. kl 1800 ca åbner jeg køleskabet og min stakkels (sultne) hund kommer vaklende ud i køkkenet. Tigger, får ganske lidt mad. Sover til næste morgen
hvor han vågner kl 0500 som han altid gør for at tigge morgenmad. Frisk, ingen feber, SULTEN og meget kælen.

Nu en uge efter, har jeg igen min søøøøøde glade (møg irriterende) buller smiley Han skal dog til røngten to gange om ugen, får ganske lidt mad af gangen og skal holdes fuldstændig i ro. Indtil sidste kontrol på fredag i næste uge.

Men gudskelov for han ikke følte sig klar til at forlade denne verden smiley
Mors lille guldklump.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han overlevede! Laaaaaangt.
  • #3   22. nov 2011 Årh hvor er det godt at den historie endte lykkeligt..
    Fik en kæmpe klump i halsen ved at læse det..
    God bedring til banditten smiley


  • #4   22. nov 2011 Holdda op en oplevelse, du må da osgå være fuldstændig smadret nu. Med så mange rutsjeture.
    God bering og potedask herfra..


  • #5   22. nov 2011 Puha sikke en omgang ja.. men godt han klarede det, og PUHA alt kan ske så hurtigt, jeg ved slet ikke hvordan jeg ville regere, hvis jeg fik af vide, du skal gå ind og sige farvel til din hund :s

    Men godt den endte godt :D! og god bedring med bassen smiley


  • #6   22. nov 2011 Sikke en tur I har været igennem.
    Fantastisk at det endte så lykkeligt.
    Tænk på hvor tæt du var på at miste ham, det kan jeg få kuldegysninger af at tænke på.
    Kan dyrlægerne give nogen forklaring på, hvad der er sket?


  • #7   22. nov 2011 Jamen jeg har vel tudet uafbrudt i en uge. smiley

    Har selv en ordentlig omgang lungebetændelse. Så det har ikke gjort noget nemmere.

    Men er SÅ lykkelig for at han er her endnu. Han fylder 2 år på søndag smiley
    Vi har næsten lige sagt farvel til en anden elsket bullmastiff. Så jeg så lige det hele også skulle ske for mig. Men gudskelov. smiley

    Tusind tak alle sammen! Er meget lettet smiley
    Han kommer tit til skade fordi han er så stor og frygtløs. Men har aldrig set ham være syg. Så puuuuha smiley

    Han har den sidste måned haft hotspot, trådt et rustent søm gennem poten. En uge efter træder han på en knust flaske (SAMME POTE!!!) og da han endelig må gå uden sko, bliver han møg syg. Vi holder virkelig vores dyrlæge beskæftiget og han sørger også for jeg ikke bruger mine penge på unødvendigt pjat smiley

    Men nu går det kun fremad smiley


  • #8   22. nov 2011 Puhaaa...
    Rigtig god bedring


  • #9   22. nov 2011 inge R: Nej der findes desværre ikke en forklaring. Har på fornemmelsen at der er ret stor mystik omkring mavevending, tarmslyng osv. Desværre smiley Men det der har reddet ham har været at maven var tom og derfor kun vendte. Ikke snurrede rundt som de normalt gør. Det havde krævet operation. Som han nok ikke havde klaret fordi vi ikke kunne komme hurtigt nok til dyrlægen. Fra det sker til operation må der vidst ikke gå mere end 30 min. Bor 65km fra kbh Dyrehospital. Som var det nærmeste dyrehospital. Så skal love for den lille bil fik nogle tæsk smiley

  • #10   22. nov 2011 Der har nok været "en eller anden" der har passet på jer.

  • #12   22. nov 2011 åh hvor godt han er i forbedring, sikke en oplevelse..

Kommentér på:
Han overlevede! Laaaaaangt.

Annonce