{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
479 visninger | Oprettet:

Altanhund {{forumTopicSubject}}

I en lille gade ved siden af hvor vi bor sidder der ofte en lille, langhåret og meget hidsig hund på en altan og 'skælder ud' på alt og alle...

Som lille var Knud skræmt fra vid og sans over den; han krøb langs muren og forsøgte rystende at komme ind i alle opgange. Han er sådan set stadig bange, men nu kommer det til udtryk som en voldsom gøen og forsøg på at få fat på altanhunden (hvilket jo i sagens natur ikke lader sig gøre - den sidder jo på altanen) - altså en temmelig aggressiv adfærd.

I det hele taget er han bange/nervøs når vi går på mindre gader med altaner, hvilket er ret svært at undgå lige her hvor vi bor.

Jeg har tænkt meget på om jeg kan tillade mig at bede ejeren om ikke at lade hunden være på altanen? Det er som sagt alle hunde og indimellem også mennesker der får en tur med på vejen, og det MÅ være belastende for andre end mig! Men kan jeg tillade mig det? Hvad synes I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Altanhund
  • #1   27. jun 2006 Tja.. Hvis din hund har reageret på den måde kan det vel ligeledes ske for alle.. Du kan jo sagtens prøve at snakke med dem og sige at din hund altså er blevet meget bange efter at have "mødt" ders hund og om der er nogen mulighed for at de evt. kan holde den indendør, da den er meget aggressiv og truende.. Bare du spørger pænt skulle der ikke være noget i vejen for det..

• #2   27. jun 2006 Hej..
    Jeg vil sige at jeg kender til dit problem!!
    Der er ikke noget i vejen for at du siger det til ejeren! det kan jo være han/hun ikke selv er klar over det, og du kunne jo sige at det ikke kun var dig der havde den tanke. og når hun/han nu selv har en hun, må han/hun kunne sætte sig ind i at det ikke er ratrt for din hund når i er ude at gå en tur..

knus..
    jeg havde brokket mig, eller bare sagt det ihvertfald..

• #3   27. jun 2006 Åh jo, ejeren kender skam til problemet! Hunden opholder sig vist kun på altanen når hun er hjemme; den nyder sikkert at sidde derude og 'holde øje' med verden, og det er selvfølgelig også fint, hvis ikke den var så pokkers hidsig!

Jeg har selv meget lyst til at ringe på hendes dør en dag, eller evt. smide en seddel ind, i en god tone... Mit dilemma går egentlig mest på, om jeg kan "tillade" mig det, når jeg ikke engang selv bor i gaden, men 'bare' er en tilfældig forbipasserende... I princippet kan jeg jo bare vælge en anden rute; det lader sig bare ikke altid gøre!

• #4   27. jun 2006 Iben/Martin... Jeg ville ønske at jeg kunne kalde det tålmodighed, men her er nu nok mere tale om konfliktskyhed smiley

Min kæreste og jeg har begge mødt hende og hunden på gaden, hvor Knud jo selvfølgelig har skældt den ud (han er så pisse bange for den lille hund) og hun (altså ejeren) klart har givet udtryk for at hun mener Knud er en stor, farlig aggressiv kamphund, der bare er ude efter hendes lille pus... og det virker han nok også som i sådan en situation.
    Pointen er, at jeg næsten ikke orker en konfrontation med hende, medmindre jeg har en fornemmelse af at det ikke kun er mig der synes at det er i orden at sige noget til hende. Derfor ville jeg gerne høre jeres meninger - tak for dem!

• #5   27. jun 2006 Hej
    Jeg tror ikke du kan gøre så meget ved det når du ikke bor i ejendommen, jeg ville da personlig synes det var lidt mærkeligt hvis en forbipasserende kom ind til mig og bad mig om at holde Ozzy inde fordi han sagde noget når man går forbi, så skulle alle de hunde der står i haverne og gør heller ikke være ude. tror desværre ikke det er muligt at gøre noget ved, vores naboer har fået hund og den gør hver gang der kommer nogle gående forbi deres have og det har desværre smittet af på Ozzy for når den anden gør så gør Ozzy også, og jeg er ved at blive sindsyg af det for nu er han 2 år og har aldrig gøet før de fik hund for 5 måneder siden, prøver da også at får Ozzy stopppet, men det er ikke så nemt.
    Jeg vælger personligt at går en anden vej hvis jeg går med Ozzy og ved der er en have hvor der er en sur hund, for gider det ikke, men jeg tror aldrig jeg kunne finde på at bede dem holde dem inde pga det. smiley

• #6   27. jun 2006 Linda L: Det er netop den slags tanker jeg selv har gjort mig, men jeg tænker at det måske er lidt noget andet når det er på en altan og ikke i en have? Og et eller andet sted kan man vel også som nabo til en gøende havehund godt tillade sig at klage, hvis det er for meget?

Hmm, jeg tror måske jeg vælger at se tiden lidt an... er sørme i tvivl om jeg er i min gode ret til at sige noget eller ej!

Kommentér på:
Altanhund

Annonce