{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Tilde vil ikke tisse når min mand lufter hende. {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger, vil Tilde ikke tisse eller noget når min mand har hende ude, de er kun på græsplænen og kaster bold (hun løber stort set ikke efter den, hun står bare og glor på ham) Jeg har sagt flere gange, gå da en tur i stedet for, men tror ikke rigtig han gider efter han har arbejdet ( han er på nathold og er hjemme kl 6 )
Han virker i det hele taget ikke ret interesseret i hende... Hun er morhund med meget stort M. Men han gør det jo ikke nemmere for sig selv ved ikke at deltage i noget...

Hvad tror i? kan det være fordi han er for inaktiv over for hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilde vil ikke tisse når min mand lufter hende.
  • #1   24. nov 2011 Det er det helt sikkert, han skal begynde at gå rigtige ture med hende i stedet for bare at stå passiv og kaste en bold hun ikke er interesseret i. Min hund gider heller ikke at hente bold eller noget hun vil gå tur og snuse

• #2   24. nov 2011 Hvis ikke hun har tillid til ham så kan det sagtens være derfor.

Min gamle hund ville ikke gå tur eller besørge når den var sammen med fremmede.

• #3   24. nov 2011 Har lige skimtet hendes profil kort og kan se at hun er nervøs og stresser let så er det ikke hensigtsmæssigt at kaste bold med hende. Hvis du ønsker at jeres hund får et godt forhold til jeres hund er det vigtig at han begynder at tage sktiv del i hende og ønsker at være sammen med hende.
    En god start ville være gåture, ydermere tror jeg også at det vil gøre jeres hund godt hvis i startede til træning med hende, men der er det nok det som skal tage hende.

• #4   24. nov 2011 Hvis du ønsker at jeres hund får et godt forhold til din mand........

• #5   24. nov 2011 Ydermere er det vigtig at når hun er nervøs at du ikke pyller om hende, hvilket forstærker hendes nervøsistet

• #6   24. nov 2011 Nete G--- hun er 100% renlig inde. Og har altid været det hos os, Har kun haft hende i 6 måneder, hun bliver 3 til januar.
    Er de hjemme selv og han har hende ude på græsset et par gange i løbet af 5 timer laver hun intet, før jeg kommer hjem og går ud på græsset med hende, eller går en tur, vi har en rute der tager ca 30 min, den passer fint.

Jeg kaster meget lidt bold med hende i løbet af en dag, jeg går kun ture med hende og har hende med i stalden når jeg er der, bor hvor min hest står, så det er jo super nemt. smiley

• #7   24. nov 2011 AboutMyDogs- M
    Ang træning vil hun intet få ud af det, eller os. Hun vil rende omkring sig selv med halen mellem benene, det gør hun hvis der er andre hunde og fremmede inden for synsvinkel.
    Det er virkelig svært at finde ud af hvordan vi skal træne med hende, for holdtræning duer bare ikke. og har ikke råd til at give 4-500 pr gang for privatundervisning

• #8   24. nov 2011 Var det kun dig der ville have hund, eller din mand også ? for ja, hvis I endda har en rute der tager 30 min som hun er vant til, kan din mand da bare gå den istedet for at stå ude med hende et kvarter, er helt sikker på det vil gøre meget for deres forhold smiley og altså, en halv time, når man alligevel går burde det være til at holde ud,så kan han jo gå i seng med god samvittighed smiley

Mht træning.. har du prøvet at være til træning med hende? ellers ville jeg nok starte ud med at tage ud på træningspladsen hvor der ikke er andre end jer indtil hun er helt tryg ved arealerne, og gør det når det er lyst, og ja ved godt det er stort set umuligt i disse tider :S men nogle hunde bliver mere nervøse og utrygge i mørke, gør din også det ?

Men start med at vænne hende til træningsområdet stille og roligt, og at det AlTiD er positivt at komme der, så kan du lave en aftale med en anden hundeejer om at i mødes derude så hun vænner sig til at der er en anden hund, og derefter øge tallet, til sidst kan du tage derud når der er træning, uden at være med, sådan så alt foregår på hendes præmisser og du ikke skal tænke på træning men bare at vænne hende til det og så du kan gå nogle ture frem og tilbage ...

jeg ville hvertfald give det et forsøg for det er SÅ sundt for hundene og de elsker det ..

ps. er hun både nervøs for hunde og mennesker ?

• #9   25. nov 2011 Vi var enige om at skulle adoptere hende, men hun tog hurtig afstand til min mand, og har haft det lige siden, han kan ikke kalde hende til sig inde, selvom han har mad til hende.

Dit forslag med at besøge træningspladsen er en god ide, det må vi prøve, så kunne det jo være vi kunne starte til foråret.

Og ja, fremmede mennesker kan hun heller ikke med.

• #10   25. nov 2011 Du kunne måske prøve at lade dem være alene en weekend.Selvfølgekig kun hvis han overhovedet interesserer sig for hunden.Det kunne jo være hun ændrede sig hvis han lagde sig lidt i selen .-).Min hund er 100 % fars og det helt sikkert fordi det er mig der aaaaltid lufter ham osv.held og lykke herfra.

• #11   25. nov 2011 Okay..

Kan være din mand er lidt såret over at hun er sådan overfor ham, kunne jeg forestille mig, ved hvertald at min kæreste er sådan lidt, for når jeg er der lytter hun overhovedet ikke efter ham men kun mig, det skal så lige siges han kun ser hende omkring to weekender i mdr smiley men tror da at han er lidt ked af han ikke også er nummer et smiley selvom der jo er en naturlig grund til det ...

Hvis din mand vil have et bedre forhold til hende synes jeg han skal lave en masse øvelser med hende, gå nogle ture, I kan evt vænne jer til at gå en tur sammen begge to med hende en gang på dagen, det er også hyggelgt smiley

Men lad ham lave nogle øvelser med hende, til at starte med i omgivelser hun er tryg i, og så skal han bruge nogle godbidder som hun er fuldstændig vild med. En god leder for hende er ham/hende der går ture, sætter hende til ting så hun kan arbejde for føden, lægger spor osv, tror at det for din mand vil være en god øvelse hvis han lærer hende en øvelse som HAN kun har lært hende smiley

Et lille udpluk af øvelser de lan lave:
    - Indkald
    -spor
    -sit, dæk, stå
    -Sjove ting, som gi' pote
    -alm dressur
    -forbudskommndoer
    -kontaktøvelser

Ja kun fantasien der sætter grænser smiley men HUSK aldrig skæld hende ud, gør hun det ikke rigtigt så ignorer det og prøv forfra eller tag en lille pause.

Hvis han er hjemme om dagen og bare er indenfor kan han også sætte sig ned på gulvet til hende med en håndfuld godbidder og bare sidde og snakke med hende og give hende dem, når hun er tryg ved ham kan han begynde at forlange hun sitter, dækker, giver pote osv. det er nemt lige at tage ti min foran fjernsynet en gang om dagen. (det var to aftner af ca ti min der skulle til før min forstod dækkommandoen uden hjælp af min hånd men kun på stemme, så der skal virkelig ikke meget til, men det giver SÅ meget i den anden ende)

Havde I boet i nærheden af Esbjerg ville jeg hjertens gerne hjælpe smiley har selv en hvalp på knap 5 mdr

Det blev lidt langt men håber I kan bruge noget af det smiley

Forresten i DCH kan du få hjælp af en adfærdsterapeut gratis ..

• #12   25. nov 2011 Ja, tror også det har lidt at gøre med hun viger fra ham og klæber så meget på mig...

Det er der heller ikke noget at sige til, ville nok også selv være lidt ked af det hvis det var mig hun ikke ville kendes ved.

• #13   25. nov 2011 Ja nemlig ...

• #14   26. nov 2011 Med hensyn til træning som du siger hun intet vil få ud af, er jeg meget uenig i. Jo hvis hun kom på en hold med 10 eller flere hunde. Min egen hund var 1½ år da jeg fik hende(mishandlet) og hun var også panisk angst for alt og alle(både hunde, mennesker, cykler mv). Jeg fandt en træningshold hos en hololistisk hundeadfærdsteraput som havde en masse små hold med kun 5-7 hunde på. Her blev der lagt meget vægt på hundenes kropssprog. Det forgik inde i en hal(da det var vinter) hvilket også passede min hund fint da hun er ekstra på mærkerne og usikker når det er mørkt. Her lærte jeg at læse min hund og hjælpe hende, plus hun begynde at blive lidt mere sikker. Herefter startede jeg på et almindeligt hold i en dch klub, men hun havde stadigvæk ikke meget selvtillid så efter at have undersøgt forskellig ting startede jeg til agility med hende istedet og jeg skal lige love for at hun fik selvtillid. Selvfølgelig var hun usikker og nervøs i starten men med den rette opmundring og ros, udviklede hun sig og nøj hvor var hun stolt når hun klarede en forhændring. Det endte faktisk med at hun blev helt god til det. Nu har jeg en hund som tror på sig selv og er blevet meget gladere, hun tør en masse og er faktisk ikke skud ræd(tidligere var en hævet stemme nok til at hun krøp samme i et hjørne selvom den ikke var minded på hende.
    Hun er nu kommet så langt at hun kan deltage i lydighedskonkurrencer mv. Men selvfølgelig ligger der også rigtig mange timers træning og tilvændig bag og man skal ville det. Og være super tålmodig. Kan da lige tilføje at det tog et halvt år at få hende til at dække på komando ligeledes tog det langtid at lære hende at lege hvilket hun ikke ville, med det har hun også fået lært og det var med til at give hende selvtillid.

• #15   26. nov 2011 Det skal lige siges at hun selvføgelig stadig kan få korte tilbage fald hvor hun ser "spøgelser" over alt, men hvis jeg fanger hende i det kan jeg sagten få hende ud af det igen

Kommentér på:
Tilde vil ikke tisse når min mand lufter hende.

Annonce