Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning og tilslutning af lamper 2.500 kr.
  • Lampe opsætning 2.000 kr.
  • Møbler 5.000 kr.
  • Kan i hænge de her op og fixe det her rod? 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Klargøring af væg til nyt køkken 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Badning af nyfødte hvalpe
  • #1   25. nov 2011 Hvorfor skulle man ikke også bade dem ?

• #2   25. nov 2011 Jep det er helt normalt. Mine hårløse hvalpe var i bad allerede som 3 ugers.
    De fleste bliver også trimmet i den alder og et bad er med til at fjerne løse hår. Ved ikke om alle opdrættere smider dem i bad, men mine tog ikke skade af det smiley

• #4   26. nov 2011 Men nu skal de fleste hvalpe heller ikke trimmes når de er få uger gamle smiley

• #5   26. nov 2011 Jeg har aldrig haft mine hunde i bad smiley medmindre de har rullet sig i noget ulækkert ....

Palle - jeg vil også mene det er bedst uden, men jeg kender ikke til den hårløse...

Tinna - hvor tit skal de i bad normalt

• #6   26. nov 2011 Det er en smagssag smiley Jeg smider Silas i bad ca en gang om ugen, mest fordi jeg er lidt sart mht lugt og den slags.
    Men de behøver ikke komme i bad så ofte.

Hvalpene synes jeg bare skulle vænnes til det før de flyttede. De skulle lære at blive ordnet, både vask og trim smiley
    De nåede at komme i bad 2 gange før de flyttede fra mit hjem som 8 ugers.

• #8   26. nov 2011 Palle: Jeg er meget sart på det område. Er sikker på at din hund også lugter smiley
    Og ja, nogle hunde lugter værre end andre. Min vens hund som er på besøg lige nu stinker af kostald, og det eneste jeg tænker på er at smide den i bad. Der går nok ikke mange minutter før det sker... smiley

• #10   26. nov 2011 Det har fungeret fint for mig de sidste 9 år smiley
    Og nu er min vens hund badet smiley

• #11   26. nov 2011 Hvorfor bade hvalpe på 3 uger??

Jeg bader kun hvis min ehvalpe er smurt ind i prut og så kun der hvor de er,,,ellers først når de skal hjemmefra

• #12   26. nov 2011 Det har jeg ligesom skrevet hvorfor smiley

• #13   26. nov 2011 lugten på hunden har tit og ofte også noget at gøre med hvilken foder man giver hunden. hvis det er godt foder holder pelsen sig lækker ren og lugter ikke. er det knap så godt foder bliver pelsen tit fedtet eller tør og lugter ikke så heldigt.

• #14   26. nov 2011 Det er jeg sikker på også er rigtig smiley

• #15   26. nov 2011 tinna måske jeg er dum men jeg kan godt se du skriver de kommer i bad som 3 ugers men kan ikke se grunden??

• #16   26. nov 2011 "De fleste bliver også trimmet i den alder og et bad er med til at fjerne løse hår"

"Hvalpene synes jeg bare skulle vænnes til det før de flyttede. De skulle lære at blive ordnet, både vask og trim :)"

Bare to citater om hvorfor jeg badede mine smiley

• #17   26. nov 2011 Ok mine hvalpe var 4 uger før de blev trimmet og badet kan jeg se på min hjemmeside smiley

• #18   26. nov 2011 Jeg bader min hund 1 gang om måneden, for at holde pelsen i top og så skal jeg ikke børste den ud over når den bliver vasket. Jeg vil ikke have at min hund begynder at lugte at tis, som den kan komme til når den har bukser, den ligger med i sengen ogs kal derfor altid være ren. Kan godt lide en nyvasket hund. Det er bare SÅ lækkert. Vil aldrig ud i den situation at når jeg rører min hund at jeg så skal vaske hænder bagefter fordi jeg synes det er ulækkert at stikke fingrene i munden.

I dag har vi rigtig lækre shampoo'er og hunde kan sagtens tåle at blive vasket ofte! I dag vasker man jo ikke hunde i brun sæbe som man gjorde førhen, derfor de ikke kunne tåle at blive vasket så ofte.. Der er lanolin (staves) i shampoo'erne så de påfører hundspels det..

• #19   26. nov 2011 tinna ok det var ikke for at fornærme dig,,,blev bare nysgerrig

• #20   26. nov 2011 Tinna> Det var da et lidt underligt tidspunkt at smide din vens hund i bad på? Så skulle den ligge og sove med våd pels eller??

• #21   26. nov 2011 Nopes, hvorfor skulle den det? Den sover aldrig - den er hyperaktiv og sover ikke før vi sover.

• #22   26. nov 2011 Tinna> Okay. Det var da imponerende!
    Altså at den aldrig sover:-P

• #23   26. nov 2011 Ja det synes jeg dælme også. Mine egne sover konstant, den her er altid vågen... seriøst smiley
    1000 gange i løbet af natten vågnede jeg af at den stod og gloede mig ind i ansigtet. Dumme hund smiley

Har også sagt til min ven at den hund må være blanding af Hvid Collie og Jordegern på speed *GG*

• #25   27. nov 2011 Palle; Ja jeg ville ikke vove at røre din hund..

• #26   27. nov 2011 Mine hunde kommer sjældent i bad. Faktisk kun hvis det er absolut nødvendigt, og de hverken lugter eller er beskidte i pelsen. smiley Kan ikke se grund ti at give dem bad, som ikke er nødvendigt. ;-))

• #27   27. nov 2011 De fleste hunde som bliver passet her, er sjældent i mit hjem mere end et par timer før de ryger i bad, fordi de stinker. Også selvom deres ejer siger at de er rene og ikke lugter. Det gør de altså og skal de være i mit hjem, skal de acceptere et bad smiley

Hvad de gør i deres eget hjem bestemmer de selv - men jeg kan ikke lide lugten af hund og jeg kan slet ikke lide at røre ved en hund der er fedtet i pelsen. Ellers tak.

• #29   28. nov 2011 Palle: Tænker ikke dårligt om nogen og folk der vælger at tage deres hund med ind i mit hjem, kender mig og ved hvor sart jeg er overfor lugt fra hunde. De synes heldigvis det er herligt at deres hund får et gratis bad, så er de fri for selv at gøre det.

Hvis de ikke vil have at jeg bader deres hund, må de finde et andet sted at lade den passe. Mit hjem - mine regler.

• #30   28. nov 2011 "Hvor der det dog trist at en hund ikke må være en hund."

Det var da en pænt latterlig kommentar faktisk. Mine hunde er da stadig hunde selvom de kommer ofte i bad. Begge må bade i søer, rulle sig i mudder, døde dyr og hvad en hund eller gør - uden de straks skal hjem i bad. Silas har sin faste bade dag om lørdagen, nogle gange springer vi en uge over. Lilly bliver vasket fast én gang om måneden.

De er ligeså meget hund som din hund - selvom din hund får lov at være beskidt og lugte. Nej, dine venner synes måske ikke din hund lugter - måske fordi de ikke tør sige det til dig eller fordi de ikke aner hvordan en ren hund lugter.

• #32   28. nov 2011 Det er også rigtig Maj-Britt. Nogle racer fungere fint med et bad eller 2 om året - men nogle - som fx Silas skal i bad hver uge.

Der er jo også knudehundene (puli) som helst slet ikke skal blive våde for ofte. Og man vælge vel den race som passer til ens liv og smag.

Jeg passede en Fransk Bulldog i et års tid - han var i bad første gang han var her og så kun én gang efterfølgende. Det bad jeg gav ham, var hans første i hele sit liv. Men da det ligesom var overstået var han til at være i nærheden af igen i flere måneder smiley

• #34   28. nov 2011 Karin: Nej jeg modsiger ikke mig selv. Mudder lugter ikke - det gør døde dyr ja - og er det slemt ryger de også i bad. Det har jeg nu kun oplevet engang hvor Lilly rullede sig i pingvin-møj i Zoo.
    Men det er sku meget nemmere at holde til end lugten af gammel beskidt hund. Den lugt kan jeg ikke have i mit system. Og jeg kan slet ikke kæle for sådan en hund.

Og ja jeg er fordømmende, ligesom hun siger at mine hunde ikke må være hunde fordi de kommer ofte i bad.
    Det kan godt være at du og andre synes lugten af selvrensende hund, er fin. Men det gør jeg ikke. Og så er jeg lidt ligeglad med hundenes isolerende lag. Vil folk ikke have at deres hunde bliver vasket, så skal de ikke lade dem passe hos mig. Hvad andre gør i deres hjem, er ikke mit problem - de smitter ikke af på mine møbler og gulve.

Har endnu ikke oplevet en hund tage skade af et bad. Heller ikke mine egne!

• #36   28. nov 2011 Isolerende lag, jaaaa min hund står også bundtet udenfor i regn og slud hver dag fra 8 til 16, NOT!

Har lige været til demonstration omkring en collie og collie opdrætteren sagde at mange i dag vaskede sine collier, for hele tiden at holde pelsen i tip top condition. Det gjorde man ikke førhen da man mente det ikke var nødvendigt sagde hun, men som hun sagde bagefter, man er jo blevet klogere i dag..
    Helt enig, mine kommer i bad hver månede fordi jeg kan lide det og jeg kan se at pelsen bliver lækker og flot af det.

• #37   28. nov 2011 Det tror jeg vi skal - for jeg vil blive ved at bade hundene smiley

• #40   28. nov 2011 Det er jo derfor at hundeshampoo er tilpasset hundens ph værdi.

• #42   29. nov 2011 Mine kommer i bad, når de har rullet sig i noget "lækkert" og indimellem før en udstilling også.

Alfa kommer i bad temmelig tit, hun er ekspert i at rulle sig, selv i snor lykkes det for hende. Hun står uskyldigt og snuser og pludselig kaster hun sig på ryggen.
    Favorit parfumen er svanelort, det er noget klistret stads, så er glad for, at hun er korthåret smiley

• #43   29. nov 2011 Palle: Du er i mine øjne ligeså langt ude. At tro en hund ikke må være hund fordi den kommer i bad er nonsens...

• #45   29. nov 2011 mine hunde kommer i bad når de har "behov" for det. da de ligger i seng og sofa, sys jeg ikke det er fedt de hopper op i sengen fyldt med mudder, sand, og diverse andre ting. desuden elsker de at være i bad og endnu bedre at blive føntørret bagefter. så kan ikk se problemet, og da Jasmin havde hvalpe, vaskede jeg og tørrede også dem nogle gange så de vendte sig til det, og det første jeg gør når jeg får ny hund er at proppe den i bad. da jeg ikk ved hvor "ren" den er og så lugter den ikk af andre. sådan er jeg bare smiley

• #46   29. nov 2011 Maj-Britt> Der er ingen der siger at en hund ikke skal i bad, hvis den har rullet sig i rævelort! Men jeg er helt enig i at det er helt hul i hovedet at bade en hund en gang om ugen. Hvis man er så sart, skulle man måske bare købe sig en legetøjshund;-/

Gad vide om hunden må skide, uden at få en tarmskyldning:-P

• #47   29. nov 2011 Anja: Nu har du ikke hårløs hund. Udtal dig når du får sådan en.

• #48   29. nov 2011 Tinna> Nej jeg vil da ej! Bestemmer selv hvad jeg vil udtale mig om, tak.

Selvfølgelig er der nogle racer, hvor det er nødvendigt at bade dem ofte. Men du skriver jo netop at du bader dine gæsters hunde.. De er vel ikke allesammen hårløse:-O

• #49   29. nov 2011 Nogle hårløse hunde får ekstrem uren hud - bumser og hudorme, som kan føre til kløe og irritation. Silas er sådan en.
    Han bliver vasket med en special shampoo til sart hud, for at holde urenheder nede. Han har aldrig haft så flot hud siden jeg begyndte med den shampoo, samt kornfrit foder.
    Før i tiden bed han sig selv i stykker, havde bumser over det hele. Det er meget begrænset i dag pga at han bliver vasket.

Lilly som er en normal hund - bliver vasket én gang om måneden. Ikke én gang om ugen.

• #50   29. nov 2011 Hvor skriver jeg at jeg bader mine gæsters hunde én gang om ugen? Mine gæsters hunde er ofte hunde som aldrig eller sjældent har været i bad.

• #51   29. nov 2011 Tinna> Nej, men det ændrer ikke på at du vasker dine gæsters hunde. Du ved jo ikke om de lige har været i bad. Jeg ville blive temmelig sur, hvir jeg fik min hund passet hos nogle venner og de så begyndte at bade den, uden at spørge mig.

* Nu har du ikke hårløs hund. Udtal dig når du får sådan en.*

Jeg får ALDRIG sådan en, om det så var den eneste race i verden:-) Gider i øvrigt heller ikke at have en hund der skal i bad en gang om ugen, og som får bumser og hudorme.. Adr..

• #52   29. nov 2011 Tinna> HVOR skriver JEG at du vasker dine gæsters hund en gang om ugen?? Det gør jeg ikke. Men bare det er du tillader dig at vaske dine venners hunde.. Godt at vi ikke er venner... Det ville vi ikke være ret længe:-/

• #53   29. nov 2011 Øh jo det ved jeg. Nu er det ikke fordi jeg passer total fremmede hunde. Taler da med ejeren til hunden først. De kender mig og ved hvordan jeg har det med beskidte hunde. De aflevere ikke bare hunden og farvel og tak...
    Min ven, vis hund blev badet i weekenden, sad lige her ved siden af mig. Grinede og sagde Held og lykke. Han var super glad for at jeg glad tage slæbet med hans hund.

Og kunne du ikke klare at din hund skulle vaskes, kunne du finde et andet sted at få din hund passet - GRATIS vel og mærke. Min famillie og venner synes det er fedt at få deres hund passet gratis, og endda med et gratis bad og pelspleje til når hunden skal hjem. Ingen har endnu klaget.

Og så er jeg ret ligeglad med din mening om hårløse hunde, for at sige det pænt. Kunne sige mindst ligeså grimme ting om din race, men det vælger jeg at holde for mig selv.

• #54   29. nov 2011 Tinna> Hvad er det du skriver ,,Øh jo det ved jeg'' til?

Min race?? Hvad er det da for en race?

• #55   29. nov 2011 Godnat Anja

• #56   29. nov 2011 Tinna> Ha ha! Ups.. Så vil man ikke stå ved sin kommentar.. Ha ha ha!

Ja ja, når man er løbet tør for argumenter, så er det nemmere at sige godnat...

• #57   29. nov 2011 Tinna så har jeg en rottweiler tæve der gerne vil passes hos dig for hun trænger til et bad, og jeg HADER at bade hunde ligesom min mor og søster gør (min mors hund) smiley så det er ikke lykke tjansen derhjemme .. hehe ... plus en gammel hankkat der bare skal i bad engang imellem fordi ellers er hans pels ikke fin... :D¨

• #58   29. nov 2011 Mine kommer i ba his de har rullet sig i noget klamt, eller hvis jeg syntes de lugter af sø, hav eller andet jeg ikke kan have =)

• #60   30. nov 2011 Mine tæver ruller sig heller ikke i noget ulækkert, de går uden om vandpytterne og de går aldrig i vandet, men alligevel kommer de i bad, for at holde deres pelse lækker og top kondition..

Kommentér på:
Badning af nyfødte hvalpe

Annonce