Hundepsykolog & mops. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har dejlige Peanut på 1 år & 3 måneder. Vi elsker hende over alt. Desværre har vi et problem med hende, hvor hun lige pludselig fare rundt og snuser hele lejligheden. Det virker som om hun er stresset. men 5 minutter efter kan hun ligger og slappe af. Vi har prøvet at rose hende, skælde hende ud, lukke hende ind på badeværelset indtil hun er faldet til ro, tage hende op og nusse hende, men det har ikke fjernet problemet.
Vi har fået hende testet for græsallergi og ja det har hun, i svær grad men på denne årstid bør det ikke være problemet. (fortalt af vores dytige dyrelæge)
Vi vil så gerne have styr på dette problem og føler selv vi har prøver alt hvad vi kan komme i tanke om.
Nu skal vi være forældre til april og vi vil gerne have styr på problemet inden, så mangel på søvn ikke går ud over vores først "baby".
Nogle der har nogle gode råd? Gode erfaringer med hundepsykologer?
Alt er velkommen.
På forhånd tak.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
Synes det lyder som om hun er understimuleret.
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 14
Hun bliver gået med 3 gange om dagen, hvor den om eftermiddagen med en anden mops på ca 1 time, ud over det leger vi med hende om aften, fx træning. så ja det føler vi, men igen jeg er meget åben for råd. så hvis vores rutine skal ændres gør vi det.
Fx lige pt ligger hun og sover fint på sofaen med min mand. så det er heller ikke hver dag. Men hvis vi fx har gæster, får hun et af hendes flip.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
nov 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 14
Et eksempel kan være at jeg ligger på sofaen med hende. (hvor hun sover)
Hvis jeg så trækker vejret dybt eller sukker. Fare hun op og snuser hele lejligheden igennem.
Et andet eksempel kan være hvis vi har gæster og sidder og spiser, fare hun rundt og snuser.
Disse flips varer kun 5 minutter og vi havde aldrig det problem med vores anden mops.
Dyrelægen tror Græsallergien spiller en lille rolle.
På mig virker det som om hun er lidt nervøs eller stesset men hvad gør vi for at hjælpe hende?
Tak for input.
Hundepsykolog & mops.