6.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Svamp ml. trædepuderne Svamp ml. trædepuderne

Håber nogen kan hjælpe med et godt råd, som virker!
Er snart desperat - og det er hunden oxo!
Han har svamp ml. trædepuderne - er meget rustrød - og det generer ham efterhånden meget!

Har prøvet ALT? gn. de sidste par mdr.: Atamonbade, Malaseb svampedræbende shampoo (koster 250 kr.!), Tea Tree Oil/creme (det svier meget, og han savler hel vildt, når jeg putter det på!) - desuden forsøgt med diverse midler mod svamp/eksem til mennesker - desværre alt sammen uden effekt :-(.

Har klippet hårene så langt ned som muligt ml. trædepuderne.

Så håber nogen herinde har det ultimative middel til min lille hund!?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svamp ml. trædepuderne
  • #1   30. nov 2011 Hej Anette R.

Min hund har også lidt af det. Fik Brentan af min dyrlæge til sidst. DET virker smiley Ellers så gør Fucidin også. Men du skal have det af dyrlægen.

Håber det virker smiley

• #2   30. nov 2011 Ekholms olie skulle også være rigtig god..

http://www.prob.dk/

• #3   30. nov 2011 Gå ind under #produkter# i top menuen

• #4   30. nov 2011 Vores dyrlæge siger lamisil i håndkøb fra apoteket. Det er til fodsvamp. Du skal fodre med noget uden hvede, da det er kendt for at give svamp. Vi har haft en hund der døjede meget med svamp. Efter vi har skiftet foder og jeg klipper imellem trædepuder og oven på foden hyppigt, så når det at tørre op og han er helt hvid igen. Den våde sommer har været gunstig for candida.
    Det skulle i øvrig være bedst med atamonpulver opløst i vand og ikke den brune eller hvide flydende. Håber din hund snart er det kvit - det er et helvede med gnaskende hunde.

• #5   1. dec 2011 Ih - tusind tak for alle de gode råd!

Har prøvet Lamisil og noget, der hedder Mildison - men ingen effekt. Problemet med cremerne er jo osse, at den lille hund gerne slikker det af :-(.

Har faktisk Ekholms olie stående i stalden til hestene ;-)! Og fucidinsalver har jeg i lange baner i køleskabet - puh ha skal vel osse passe på ikke at blande for meget sammen!

Men tror jeg fortsætter lidt med Atamonbadene - må se, hvor jeg kan få fat i det i pulverform. Og så måske smøre med fucidinsalve inden vi skal ud? Og klorhexidinpudder efter badene?

Frolic får han ikke - men skal da lige ha' tjekket Chi-foderet fra RC. Er det kun hvede, man skal undgå - eller ALLE kornprodukter?

• #6   1. dec 2011 Så vidt jeg kan se, er der ingen kornprodukter i RC's chi-foder - kun ris. Så det kan jeg vel godt fortsat fodre med.

• Pia m
    Pia m Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 104
    #7   1. dec 2011 hej anette. min er hund rex har haft det samme. fik noget salve af dyrlægen,og så skulle vi give ham en sok på,så han ikke kunne slikke sig i poten. og det hjalp. god bedring med oxo

Kommentér på:
Svamp ml. trædepuderne

Annonce