{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

At ungå svamp mellem trædepuder, og i ørene? {{forumTopicSubject}}

Ja Alba har fået en anelse svamp. Slet ikke meget!
Vi har været ved dyrlægen og få dråber til 10 dage, så tror nok det skal tage det :o)

Men som pylleret hundemor vil man jo gøre ALT for at undgå det, så er der nogle gode råd? smiley

Jeg havde tænkt atamon bade nogle gange ugenligt men er det noget der skader? hvis ikke hvor tit må man så gøre det?

Alle råd er velkommen. Vi har selvfølgelig også talt med dyrlægen om allergi, men det tror vi ikke da hun i forvejen er på allergifoder, vi skal dog have tjekket godbidder igennem, men tror nu ikke det er allergi smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ungå svamp mellem trædepuder, og i ørene?
  • #1   2. dec 2011 Hvad er det for noget allergifoder?

Og ja, det kan sagtens være godbidderne, hun reagerer på.

Svamp tyder jo på, at der er noget galt i kroppen

• #2   2. dec 2011 Klorhexidin shampoo kan tage noget af det smiley Silas døjer også med svamp mellem tæerne

• #3   2. dec 2011 Jeanette - Specific CDD-HY. Skal snakke med dyrlægen på mandag og hun evt. skal over på noget andet.. Hun har aldrig døjet med allergi før så tror virkelig ikke der er noget... Men hun har jo været virkelig syg..

men tænkte om det evt. kom pga. fugt?

• #4   2. dec 2011 Tinna - så har de jo alligevel lidt til fælles de to :p. hehe... kan man købe det på apoteket? smiley

Hun virker ikke generet af det i poterne.. den eneste grund til vi fandt ud af det var fordi hun begyndte at ryste på hovedet.. Men det var meget minimalt det i ørene..

• #6   2. dec 2011 Ulla M - Ja det var måske også lige formuleret forkert af mig hen på de sene aftentimer - men jeg vil selvfølgelig gøre som du skriver! havde ikke tænkt mig at bade hele hendes krop når det kun er poterne!!

• #7   2. dec 2011 Tja jeg ved faktisk ikke hvordan du skal undgå det udover at sørge for at holde poter tørre osv efter en tur, det virker på hestene der for mug om vinteren.

Mine hunde har aldrig haft svamp heller ikke Fluffy der har allergi.

• #8   2. dec 2011 Nadja - kan godt huske det med at holde dem tørre fra jeg havde hest :o), Men mine døjede aldrig om de var tørre eller ej smiley Men jeg håber virkelig kun det er denne ene gang hun får det :)..

• #9   3. dec 2011 Da der er masser af ris i det produkt, så ville jeg vælge at finde et foder der ikke indeholder majs, ris eller andre melsorter, evt Kingsmoore pure eller barf.

Det er min erfaring, at svamp i poter, øre m.m. skyldes ligenetop at der er melprodukter i foderet.

• #10   3. dec 2011 Hun D - jeg skal snakke med dyrlægen om foder på mandag. Så alt det der overlader jeg til ham ;-)!

Tænkte mere om der var noget JEG kunne gøre, altså fx. Ligesom der bliver skrevet at jeg skulle holde tørt osv. smiley

• #11   3. dec 2011 Desuden kommer min hund ALDRIG på bart smiley

• #12   3. dec 2011 Kingsmoore pure er ikke barf, men af nysgerrighed, hvorfor ikke barf?

• #13   3. dec 2011 Niksen.. Men jeg tror jeg har fundet vores nye foder smiley

Jeg har set og hørt så meget dårligt om barf.. + at min opdrætter ikke anbefalede barf.
    Fostoppelse, formeget protein osv. altså hun får da rå kød i ny og næ. men kunne ALDRIG drømme om at gøre det 100% smiley

• #14   3. dec 2011 Super at du har det smiley

Mht barf, syntes at det er ærgeligt at folk ikke sætter sig lidt ind i det, fordi det er faktisk super nemt, bare man ved det grundlæggende.

Desværre findes der en del vejleder derude som ikke ved hvad de snakker om, og så er det klart at man kan få en dårlig oplevelse.

F.eks. så kan griseben give forstoppelse, Hvis man fodre med råt, kan det ganske enkelt ikke lade sig gøre at give "for meget Protein" da der er 70 - 80 % væske i kød, resten er protein m.m.

• #15   3. dec 2011 shampooen kan købes hos dyrlægen, men sikkert også på nettet

• #16   3. dec 2011 Brug klorhexidinshampoo, som Tinna skriver. Atamon er der også nogen der anbefaler til mennesker, men hvis man spørger lægen, så siger han/hun "no go", vil mene, at det samme gælder hundene. Så gem atamonen til du skal sylte:-)
    Du kan evt. også bare bruge klorhexidin, det samme, som vi bruger til små sår o.lign.

• #17   3. dec 2011 Hun - Muligvis med barf skal jeg ikke ud i ;-)...

Tinna - okay smiley

Lise-Lotte - Okay smiley Har skam heller ikke givet mig i kast med noget for er jo som sagt stadig igang med dråberne smiley
    Men kan klorhexidin så forebygge eller hvordan? smiley

Kommentér på:
At ungå svamp mellem trædepuder, og i ørene?

Annonce