{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

sko {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogen der bruger sko til jeres hunde?
jeg Har en lille hund som fryser meget. Han har fået frakke på, men han fryser hans poter når vi er ude.
Jeg har overvejet og prøve og give ham sko på, men ved sku ikke om det ikke er synd.
så håber der er nogen med erfaring med det, der kan give nogen gode råd... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sko
  • #1   5. dec 2011 Lia gik med sko en uge tids forrige vinter, dengang der havde dannet sig en tynd sne/is skorpe ovenpå sneen, som simpelhen skar ind i hendes poter. Ikke på selve trædepuderne men lige over, så det hjalp ikke med potevoks. Jeg prøvede at give hende sokker på, men de røg hurtigt af, så til sidst var det valget mellem sko, kun at gå op og ned ad vejen, eller en hund der fik blødende rifter i poterne hver gang vi var ude.

Jeg ved der er nogle hunde, som bliver meget deprimerede af sko, men Lia syntes faktisk kun det var underligt de første 5-10 minutter, og derefter morede hun sig helt vildt fordi skoene var lidt glattere end trædepuderne, så det var fuld fart på og så gliiiide. Fuld fart på og gliiide! Vuush! Og ellers var der ingen problemer med at gå og løbe normalt når hun lige havde fået brændt det værste krudt af. smiley

• #2   5. dec 2011 Jeg har brugt paws hundesko til Zena de sidste 2 vintre. Potevoks har simpelthen ikke været nok til at beskytte mod salt og kulde. Paws fungere utrolig godt til små hunde, men større hunde skulle vist have problemer med at de slider dem for hurtigt.
    Det ligner i princippet en kort ballon, og det er en af de få løsninger jeg har prøvet der bliver siddende på Zena.
    Når jeg har været på gåtur skyller jeg dem lige engang (evt. med sæbe), tørre dem i håndklædet og giver dem en gang talkum…
    Det var heller ikke særligt svært at lære Zena at få dem på og gå i dem. Det tog mig kun en halv time… Men jeg ved at der er andre der har haft lidt svære ved det smiley

• #3   5. dec 2011 mig og min mor bruger også sko, da hendes mops og min bella har super sarte poter. Paws er vildt gode, men rigtig svære at sætte ordentligt, man skal passe meget på at man ikke får vredet en klo, eller at de strammer for meget. Ellers kan du få nogen ved dyrlægen som er en sok/støvle, med velcro foroven, de er vildt gode og nemme og meget mere behagelige for hunden, de koster 35 kr stykket.

• #4   5. dec 2011 Jeg har prøvet dem fra dyrlægen. Og de fungerer slet ikke på Zena – de falder af efter 2 skridt…

• #5   5. dec 2011
    Anja F: Hvordan har du lært hende at få den på?
    Jeg har købt nogle til Elli i år og det er en kamp at få dem på og det er jo ikke meningen.

• #6   5. dec 2011 Jamen jeg bad Zena lægge sig i sofaen. Så fik hun lov til at snuse til skoen, og fik godbidder og nus mens hun opdagede at den ikke var farlig. Så satte kæresten sig og stopfodrede hende mens jeg gav hende den første sko på forpoten. Og så fik hun kæmpe meget ros og massere af godbidder. Så fik jeg hende til at gå lidt rundt med den på. I starten gik hun lidt sjovt, men det glemte hun hurtigt. Så bad jeg hende lægge sig i sofaen igen, så fodrede kæresten hende igen mens jeg gav sko nr. 2 på. Igen en lille gå tur og massere af ros+godbidder. Da alle sko var på satte jeg bare selen på og gik med hende smiley
    Jeg tror tricket til at give skoene lettest på er at jeg ligesom en ballon lige hiver i kanten et par gange. Så sætter jeg pege- og lange- fingeren fra begge hænder ind i ”halsen” af skoen negl mod negl mens jeg holder med tommelfingeren uden på. Så kan jeg hive hænderne ud fra hinanden og smutte poten i skoen. På den måde undgår jeg også det der bøvl med ulvekloen fordi mine fingre jo er mellem sko og posten… Gav det mening? Det er sådan lidt svært at forklare smiley

• #7   5. dec 2011 Hov jeg glemte at skrive at jeg også syntes det er lettere hvis hunden ligger på siden... smiley

• #8   5. dec 2011 Lia er vant til at der bliver pillet ved hendes poter, så det kan måske også have noget at sige. Jeg gav hende skoene på et ad gange med masser af amå stykker kyllingepølse efter hver gang - og så ellers kyllingepølse til at distrahere hende med hvis hun så ud til at være ved at blive lidt betænkelig ved det hele, og ellers lynhurtigt ud. Glæden ved at komme ud og løbe rundt var også helt klar en distrahering, indtil hun fandt ud af det var sjov. smiley

• #9   5. dec 2011 Audi bruger sko - men KUN når der er sne, for det er ikke fordi hun fryser fødderne, men fordi sneen sætter sig til isklumper, og potevoks ikke virker.
    Hun er ligeglad med skoene, og fiser rundt som hun plejer - faktisk er hun glad ved at få dem på, for det betyder jo vi skal noget smiley

• #10   5. dec 2011 Tak for alle svarene

Tror jeg vil prøve nogen billige sko. så jeg kan se hvordan det går
    Kan ikke holde ud hvis han bliver flov og bange for dem. Så må jeg håber potenvoksen virker godt nok, når der kommer sne og is.

• #11   6. dec 2011 Jeg kan også godt nuller hendes poter, men hun er ikke glad for sine sko, men vi må bare træne det. Det er jo heller ikke sjovt at hun skal halte hele vinteren. Og når man så vil hjælpe, så piver hun og så får man lige et nap i hånden.

Kommentér på:
sko

Annonce