819 visninger
|
Oprettet:
Har fundet en knude på Nelly :( {{forumTopicSubject}}
Ja som overskrifter siger fandt jeg en lille knude på Nelly igår aftes i armhulen på størrelse med en lillefinger negl.
I morges skulle jeg lige tjekke til den, og der var den så vokset - ikke meget, men nok til at jeg slet ikke var i tvivl om at den var vokset.
Skal til dyrlægen kvart over 2, men åh jeg er nervøs :((
jan 2011
Følger: 14 Følgere: 14 Emner: 95 Svar: 1.140
hun virker slet ikke generet af det, men man ved jo aldrig! :s
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 58
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Det er ikke for at gøre dig nervøs, men jeg/ vi kender desværre alt for godt situationen.. Niño fik fjernet to knuder for et par måneder siden. Vi opdagede dem hurtigt, men alligevel nok desværre for sent. De var ondartede (mastocytomer), og desværre ser det ud til nåede at har sprede sig, hvilket vi opdagede i forrige uge. Desværre har Niño nok ikke så lang tid igen, da han sandsynligvis har knuder på indre organer..
jan 2011
Åh hvor skrækkeligt!! Hvornår får I mere at vide?
Vi har lige været deroppe, og det er heldigvis med stor sandsynlighed bare hendes lymfekirtler. Hun havde en tilsvarende knude (lidt mindre) på den anden side, som jeg bare havde overset.
Den må dog ikke vokse mere, og hvis den gør det, skal vi derop igen, og så skal den højst sandsynligt fjernes, for så er det nok ikke bare lymfekirtlerne.
nov 2005
Mht. vores Niño så er der desværre ikke det store håb. Med de meget hævede lymfekirtler Niño har/havde så er der to muligheder: enten en infektion eller mastocytomer der har spredt sig (de knuder Niño fik fjernet var på køsdelene). Desværre er det ikke infektion, da antibiotika ikke har haft nogen særlig effekt, og siden i sidste uge er endnu en knude dukket op længere fremme på Niños bryst, samt han havde i weekenden svag blødning fra penis. I føle dyrlægen så er dey 99% sikkert mastocytomerne der har spredt sig på baggrund af symptomer, så vi sparer ham for en CT-scanning. Det kan ikke helbredes, men Niño er nu på binyrebark hormon som har haft stor gavnlig effekt, alternativt kan han kemobehandles men dyrlægen frarådte det lidt, da det ikke vil være til Niños fordel men kun vores (mennesker). Egentlig havde jeg/vi indstillet os på at måtte tage afsked med ham inden ugens udgang, men binyrebark behandlingen (startede vi på mandag) har som sagt virket godt, så Niño ikke virker synderligt påvirket nu. Vi er dog helt afklarede med at give Niño fred når hans livskvalitet falder, men pt er han stadig glad, spiser og holder sin vægt. Vi vil løbende snakke med dyrlægen og har en aftale om at snakke sammen i starten af næste uge.
jan 2011
Hvordan kan I mærke det på ham? Altså hvad er hans symptomer?
Og hvor sidder knuderne på ham?
nov 2005
De to knuder han fik fjernet sad på penis, og den der er kommet nu sidder på siden mellem bryst og mave.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.300
jan 2011
Nej det gjorde hun ikke.
Hun mente at hun nok havde en lille infektion, men at det ikke var nødvendigt at behandle medmindre de voksede. Hun sagde at en penicillin kur højst sandsynligt hverken ville gøre fra eller til på hende, når hun er så frisk.
jan 2011
Skal I have fjernet den knude der er kommet på ham nu så? Eller er det for sent?
Krydser fingre for jer! XXX
nov 2005
Har fundet en knude på Nelly :(