643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hjæp til labrador :-) Hjæp til labrador :-)

Hej.
Jeg har en labrador på 7 år, som pludselig er begyndt at klø sig ekstremt meget. Har har ingen lopper, eller noget som helst, og han har ikke skiftet fodder, eller andet.
Han fælder også VILDT meget. Vi har selvfølgelig prøvet at vaske ham, og børstet ham.
Er der nogen der har nogle tips til hvad der kan hjælpe ham?
Evt. nogle ideer til pelspleje, eller andet kløstillende.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjæp til labrador :-)
  • #1   9. dec 2011 Er der evt korn i hans foder? Det kan godt give allergi..Han har heller ikke hårsækmider eller noget? Jeg ville nok tage en smut forbi dyrlægen med ham smiley

• #2   9. dec 2011 Tusinde tak for dit svar! smiley
    Ja, vi skal helt sikkert til dyrlæge med ham. Vi valgte bare lige at sætte tiden an, for at se om det evt. var noget med vejret at gøre, at han så fældede og kløede sig.
    Jeg kan ingen mider se, men det kan jo sagtens være.
    Jeg vil straks tjekke hans mad, når jeg kommer hjem. Men kan han godt pludselig få allergi for korn?

• #3   9. dec 2011 Der kan vel også være en eller anden hudinfektion man ikke kan se, tænker jeg, dyrlægen kan tage en prøve og finde ud af det smiley Vejret burde ikke give kløe, ikke hvad jeg ved..?Jeg mener godt de kan få pludselig allergi af korn, så sørg altid for der ikke er korn i noget af det han får smiley Man kan sige at hunde er rovdyr, og har ikke noget at bruge korn til, de kan ikke optage noget fra det smiley Håber I finder ud af hvad der er med ham

• #4   9. dec 2011 Hårsæk mider kan du ikke se med det blotte øje, det kræver et skrab, og så ind under mikroskop.

• #5   9. dec 2011 Det er muligt pludselig at blive allergisk for noget man ellers har kunne tåle. Det skete for mig for nogle år siden.

Men jeg ville nok lige tage et smut forbi dyrlægen, da det kan være så meget. Og så også for at få noget kløestillende til ham. Nu ved jeg ikke hvor meget han klør sig, men jeg ved fra personlig erfaring at allergi betinget kløe kan være ulideligt.

• #6   9. dec 2011 Tusinde tak for jeres hjælp!
    Jeg har bestilt tid til ham på mandag.
    Er det noget med at man kan vaske dem i kamillethe, for at dæmpe kløen? Bare lige til weekenden.

• #7   9. dec 2011 Det ved jeg faktisk ikke, men prøv, det kan vel ikke skade? smiley

• #8   9. dec 2011 Som de andre nævner så kan det være mange ting. Men KAN det ikke også "bare" være pga. fældning at det klør?

• #9   9. dec 2011 Hej Sofia!

Det kan faktisk også være lus. Det havde Alma for nogle måneder siden. Jeg røg helt op i det røde felt, men det kan altså forekomme,
    hvis du færdes mange "underlige" steder med din hund. Tænker skov, mose, krat og buskads. De får det fra fugle, pindsvin osv. Behandlingen er heldigvis ikke som med lopper. 2 x Bayvantic og
    så var de væk.

Pøj pøj med ham.

• #10   9. dec 2011 Som de andre siger kan det være mange ting. F.eks kan det også være skab. Jeg synes dog det lyder usandsynligt at det er hans foder han pludselig reagerer så voldsomt på... Men hvem ved. Dog ville jeg ik begynde at skifte før du har snakket med dyrlægen. Du kan købe sådan noget anti-kløe shampoo til sart hud ved dyrlægerne. Muligvis også hos dyrehandlerne. Ellers lav en opløsning med klorhexidin.

• #11   10. dec 2011 Tusinde tak for jeres pæne svar! Det er dejligt at I vil hjælpe smiley
    Jeg kan se der er korn i hans mad, så det kan være derfor. Men det kan jo være så mange ting, så nu må vi se, hvad dyrelægen siger smiley
    Jeg vender lige tilbage med en update, når han har været til dyrlæge.

God weekend!

• #12   10. dec 2011 Lige en lille rettelse til det med pindsvin og lus/lopper:
    PINDSVIN OG DERES LOPPER

"Vores" dejlige lille nyttedyr med det latinske navn Erinaceus Europaeus bliver beklageligvis ofte omtalt som et utøjsbefængt dyr. De får tit skylden for at hunde og katte er så plaget af lopper.

Der kan være lopper på pindsvin, men det er pindsvinets helt egen loppeart, Archeaopsylla Erinacei, som ikke kan leve på andre dyr. Skulle en pindsvineloppe uheldigvis få forvildet sig over på et andet dyr, skal den nok komme væk i en fart, uden at have smagt på den fremmede vært.

Hvis pindsvinet har lopper, klarer en enkelt dråbe! ”Frontline” på ryggen problemet, men er pindsvinet meget lille og svagt, så er det bedre at bruge andre metoder (ring og få at vide hvordan). Lus har de aldrig. Skovflåt kan de få, såvel som andre dyr og mennesker.

At pindsvin har meget ”utøj” er en gammel skrøne.

Kommentér på:
Hjæp til labrador :-)

Annonce