643 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Hjæp til labrador :-) Hjæp til labrador :-)
Hej.
Jeg har en labrador på 7 år, som pludselig er begyndt at klø sig ekstremt meget. Har har ingen lopper, eller noget som helst, og han har ikke skiftet fodder, eller andet.
Han fælder også VILDT meget. Vi har selvfølgelig prøvet at vaske ham, og børstet ham.
Er der nogen der har nogle tips til hvad der kan hjælpe ham?
Evt. nogle ideer til pelspleje, eller andet kløstillende.
0 synes godt om
aug 2011
Følger: 21 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 827
mar 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
Ja, vi skal helt sikkert til dyrlæge med ham. Vi valgte bare lige at sætte tiden an, for at se om det evt. var noget med vejret at gøre, at han så fældede og kløede sig.
Jeg kan ingen mider se, men det kan jo sagtens være.
Jeg vil straks tjekke hans mad, når jeg kommer hjem. Men kan han godt pludselig få allergi for korn?
aug 2011
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Men jeg ville nok lige tage et smut forbi dyrlægen, da det kan være så meget. Og så også for at få noget kløestillende til ham. Nu ved jeg ikke hvor meget han klør sig, men jeg ved fra personlig erfaring at allergi betinget kløe kan være ulideligt.
mar 2011
Jeg har bestilt tid til ham på mandag.
Er det noget med at man kan vaske dem i kamillethe, for at dæmpe kløen? Bare lige til weekenden.
aug 2011
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
Det kan faktisk også være lus. Det havde Alma for nogle måneder siden. Jeg røg helt op i det røde felt, men det kan altså forekomme,
hvis du færdes mange "underlige" steder med din hund. Tænker skov, mose, krat og buskads. De får det fra fugle, pindsvin osv. Behandlingen er heldigvis ikke som med lopper. 2 x Bayvantic og
så var de væk.
Pøj pøj med ham.
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 117
mar 2011
Jeg kan se der er korn i hans mad, så det kan være derfor. Men det kan jo være så mange ting, så nu må vi se, hvad dyrelægen siger
Jeg vender lige tilbage med en update, når han har været til dyrlæge.
God weekend!
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
PINDSVIN OG DERES LOPPER
"Vores" dejlige lille nyttedyr med det latinske navn Erinaceus Europaeus bliver beklageligvis ofte omtalt som et utøjsbefængt dyr. De får tit skylden for at hunde og katte er så plaget af lopper.
Der kan være lopper på pindsvin, men det er pindsvinets helt egen loppeart, Archeaopsylla Erinacei, som ikke kan leve på andre dyr. Skulle en pindsvineloppe uheldigvis få forvildet sig over på et andet dyr, skal den nok komme væk i en fart, uden at have smagt på den fremmede vært.
Hvis pindsvinet har lopper, klarer en enkelt dråbe! ”Frontline” på ryggen problemet, men er pindsvinet meget lille og svagt, så er det bedre at bruge andre metoder (ring og få at vide hvordan). Lus har de aldrig. Skovflåt kan de få, såvel som andre dyr og mennesker.
At pindsvin har meget ”utøj” er en gammel skrøne.
Hjæp til labrador :-)