3.964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Chokolade vs. Leverfarvet Shih Tzu Chokolade vs. Leverfarvet Shih Tzu

Er der nogen der kan fortælle mig den store forskel på disse 2 farver specielt måske nogle der har Shih tzu'er....jeg ved godt at snuden er mere lever ved en lever farvet......... Men de ligner hinanden i farverne til forveksling som hvalpe hvordan kan jeg være sikker på den er lever og ikke choko eller omvend når den er voksen????

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chokolade vs. Leverfarvet Shih Tzu
  • #1   9. dec 2011 Det kan da ikke passe ingen af alle de kloge mennesker her i de kan svare på det her!??:-)

• #2   9. dec 2011 Hmm,,næserne?+ næsen skal jo være chokolade farvet mener den lever farvet er rødlig

• #3   9. dec 2011 Er det ikke samme farve? Mener at det hos labben før blev kaldt leverfarvet. Men det solgte ikke rikgtigt. Så kaldte man den chokoladefarvede. Og nu lød det pludselig meget pænere. Men om det er sandt ved jeg ikke.

• #4   9. dec 2011 Hehe fedt ja chili sælger bedre end lever det kan jeg godt se;0)
    Ok det måske næsen der udgør farven?? Hmmm ja jeg er stadig forvirret ;0)

• #5   9. dec 2011 nej,,leverfarvet og chokolade er 2 fks farver.....Google nogle billeder så kan du se næserne:-))

• #6   9. dec 2011 Jamen det har jeg prøvet men jeg ser ikke forskellen og er bange for at købe en som ligner choko og så vupti vurderes som lever til udstilling det vil jeg være træt af og jeg tror somme tider heller ikke helt opdrætterene ved hvad de har;(

• #7   9. dec 2011 Choko har mørk brun næse og må ikke være hårløs omkring øjnene.
    lever er næsten altid med meget lysere næse, mangler hår om øjnene og begge farver opnår aldrig en særdeles god pelslængde.

• #8   9. dec 2011 Hov det var kringlet, disse to farver skal man ikke satse så meget på hvad angår pels og længden på den, de har det med at blive tyndpelset, desuden skal du være obs på parringer senere hen, lever mod lever, lever mod choko, choko mod lever og lever eller choko mod sort er ikke en god kombi

• #9   9. dec 2011 Leverfarven bruges ikke meget mere. De er ikke særligt kønne og mangler pigment.
    De hat lyse øjne og lys næse, og selvom det er en godkendt farve, så holder de fleste sig væk fra den.
    Der tales også om andre problemer med leverfarven, men det kender jeg ikke til personligt.

• #10   9. dec 2011 der er ikke så tit chokolade farvede men jeg ved der er nogle der har til salg herinde ligenu...de er super smukke
    jeg har selv haft en for nogle år siden men hun kunne desværre ikke lide min søn så jeg blev nødt at finde hende et nyt hjem

• #11   9. dec 2011 Ja det er sandt Peter, de får faktisk næsten gule øjne, vi har dog nogle få lever hos os, og nej de er meget lidt kønne som voksne
    Choko har lidt samme pelsskavank som lever og det kan være svært om end næsten umuligt at se forskel når de er helt små, og hvis Mor er lever og de små ligner choko nu, kan du være ret sikker på de bliver lever da lever desværre slår stærkere igennem end choko.

Igen skal den bruges på udstilling vil jeg hverken foreslå Lever, choko, sort, blå eller sølv.

• #12   10. dec 2011 Kennel flindt hvorfor vil du ikke forslå de farver hvis der er tale om udstilling?
    (spører ikke for at lave ballade men af nysgerrig)9

• #13   10. dec 2011 Fordi de ofte ikke kan opnå en god pelslængde og samtidig har tendens til at få en meget tynd pels, selvfølgelig sker der undtagelser, men de er få, derfor ses de heller ikke så meget på den front i forhold til de andre.

Jeg har selv en Sort/Blå/Sølv som heller ikke kan opnå den ønskede pelslængde og når vi F.eks laver hvalpe på hende skal vi sørge for hun ikke parres med Blå, sort sølv, Choko eller helt Hvid, hvis vi ønsker en god pels i sidste ende, alt to farvet og party color er bedste blanding til hende.
    Tilgengæld giver hun så forrygende god pels videre til sit afkom hvis vi tager dette hensyn.

Nu fik du lige lidt avl med også:o)

• #14   10. dec 2011 Ok spændende.....

Den chokofarvet jeg havde var meget smuk men god pels...men hun havde et andet sind end de plejer,,,,hun angreb uden grund min dreng når han fks sad og så tv,,så kom hun bagfra og han var ikk så gammel ,,3 år ca...

• #15   10. dec 2011 Det lyder som en meget underlig addfærd for en Shih tzu, jeg har faktisk aldrig mødt en der var agressiv på nogen måde og da slet ikke overfor mennesker, må jeg spørge, var den ægte, altså ikke blandet med andet, for det virker helt uforståeligt

• #16   10. dec 2011 Jeg ved det

Ja hun var med VDH papir.....og meget racetypisk

• #17   11. dec 2011 Nogen må virkelig have misforstået hunden, det ligger slet ikke til racen at være agressiv, eller også har den været syg, jeg er af den overbevisning der skal endog meget til at ødelægge en Shih Tzus glade sind.

• #18   11. dec 2011 Amanda:
    der vil jeg give dig fuldstændig ret i...det er ikke en race der har et tungt og vanskeligt sind af natur...de er normalt det mest vidunderlig vor herre har skabt;O)

• #19   11. dec 2011 Ja præcis, derfor er det super underligt at høre om en der var modsat, jeg har mødt rigtig mange af denne race og aldrig oplevet de var agressive, de kan være tilbageholdende i starten, men knurre og overfalde børn, aldrig.

• #20   11. dec 2011 Amanda:
    kender en deres har lige købt en ægte!! den er super underlig og vildt bange....fatter det ikke har aldrig set noget som dette
    den har allerede bidt af bare angst?? dette er bestemt ikke typisk for racen:(

• #21   11. dec 2011 ÅHH jamen altså, ja kan jo ikke spørge hvor de har købt, men igen der skal meget til at ødelægge dem, det er for mig en vild tanke med en Shih der bider.. Er den hvalp?

OG hvad er så lige det spændende der skal ske Dooooo

• #22   11. dec 2011 ja den er hvalp mener den er ca 16 uger nu...nej det virker helt forkert...kunne ikke få at vide hvor den er købt....aner ikke hvorfor ?!

ja ja ja du vil gerne vide det.....heheheh men det får du ikke at vide...........endnu:O) heheheheh

• #23   11. dec 2011 Åh hvis du har købt hvalp, så håber jeg virkelig du har tænkt dig godt om søde Mette.

• #24   11. dec 2011 det har jeg ikke ! vi er slet ikke i hunde-verdnen;O)....vi er et helt andet sted:O) skulle bare af med min glæde:O).....men hvorfor skriver du at du håber jeg har tænk mig godt om ??

• #25   11. dec 2011 skriv evt en pb til mig hvis det er :O)

• #26   11. dec 2011 Har jeg da gjort:o)

• #27   11. dec 2011 jeg overtog hende som 8 mdr,,,kender dte sted hun har været siden hun var 8 uger og der har hun haft detgodt...så ved ikke hvad der stak hende.....

• #28   11. dec 2011 nu har jeg jo haft rigtig meget at gøre med malteseren og de er jo også så venlige af sind og jeg har aldrig oplevet nogen der ikke var milde kælen osv,,indtil jeg fik freja,,det har taget hende 2 år nu at vi bare kan tage hende og kæle hende,,,,det sted hun var før der lå hun 3mdr under deres sofa uden de ku komme til hende,,så opdrætter sted kan ødelægge enhver hund

Hun er nu en skøn hund men kun overfor mig og ungerne,,min mand ka ikke røre hende,,vi må lukke hende væk når her kommer nogen for hun bider folk i haserne.....
    Vil så sige vi elsker hende,,,vi ved jo der må være en grim grund til hendes mistro og hos os er hun forever!!

• #29   11. dec 2011 Malteser er også en lækker race, men er da ked af i har været lidt uheldige både med Shih og den, men ja man elsker dem jo uanset hvad og så må man bare læer at leve med de ting der nu engang følger med.

• #30   11. dec 2011 mht maltesren vidste jeg det jeg fik det afvide,,de ville aflive hende,,,,Jeg lovede at ku vi ikke tæmme hende skulle hun aflives,,men syntes det går fint selvom hun er lidt speciel

• #31   11. dec 2011 Ja men i gør jo også noget ved tingene , det er skønt når man kan redde en hund fra en grum skæbne, godt i tog hende og viste hvad i gik ind til.O)

• #32   11. dec 2011 hun har det med at hoppe over vores hegn når hun er ude,,min datter og mig skulle lige ud og køre idag og mand og søn er hjemme derfor bliver hundene ikke lukket ind

freja springer over og løber efter bilen,,jeg stopper og åbner døren og hun hopper ind
    At se hvordan hun så sidder på skødet af min datter og putter sig helt ind til hende er guld værd og jeg bliver helt rørt!!

• #33   11. dec 2011 Åhh hvor kært, hun vil da med mor og datter, til trods for hun måske har en lidt anden addfærd er hun jo kærlig:o)

• #34   11. dec 2011 ja det er hun og skal vi ind i butik eller lignede så skriger hun til vi er tilbage:-99
    Hun skal bare have tilid,,

• #35   11. dec 2011 Ja sandt nok, men hvor er det bare synd at et eller andet har ødelagt noget for hende på et tidligt tidspunkt.

• BGS
    BGS Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #36   12. mar 2022 Hvor udbredt er dette problem
    I avlen i dag, og hvordan sikre man sig at undgå at købe en hvalp med lever gen ?

Kommentér på:
Chokolade vs. Leverfarvet Shih Tzu

Annonce