HJÆLP {{forumTopicSubject}}
min lille zita er lidt trals engang i mellem... det er når vi fx er her hjemme eller et andet sted henne, og der så kommer en person.. zita løber gøende hen mod personen og begynder så at knore (staves), også selv om jeg står og siger at hun skal holde på (med en sur stemme).. og det er lige gyldig hvor vi er henne så tror hun, at hun ejer stedet.men hun gør dem ikk noget, kun gø og knore. hvad kan jeg gøre for at hun skal holde op med det gøende og knoren (staves).? jeg har fået afvide at jeg skal snakke stille til zita når hun gør det. men det har ikk hjulpet. og så har jeg også fået afvide at jeg skal hele tiden have en vand flaske på mig så jeg kan sprøjte hende lige i hovedet... har i nogle forslag jeg kan prøve.. for det er mega trals at hun gør det. for der er mange der bliver bange for hende, som også er forståligt.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
men er mega træls....og ville da også gerne ha gode råd...det med vandet hjælper kun kort...og ville hellere ha et andet trick...er jo ik sårn man har et bælte med en vandpistol i sårn hele tiden.....shyyyyysh og nej hjælper heller ik rigtig....først når hun har snuset dem igennem er det ok
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 22
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 203
apr 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 22
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
sep 2005
Følger: 52 Følgere: 50 Hunde: 7 Emner: 63 Svar: 1.467
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Hvis ikke går den ud på ikke at bruge ordet nej, råben osv. til at irettesætte hunde. Men at bruge lyden Arrrrggg (svært at stave, tungen ska helt op i ganen, og din hals spændes, ret vigtig det siges rigtigt, og bestemt)
Dette ord er det eneste jeg siden har brugt på begge vores hunde, lige meget hvad det drejer sig om, om de slås, trækker i snoren, gør, eller hvad det kan være...
Og en ting er sikkert for os og alle jeg endnu har fortalt om metoden virker det. Efter en enkel dag, var det kun nødvendigt med et eneklt arrrgggg, og hold op hvor har vi bare 2 dejlige velopdragede hunde den ene en 14ugers hvalp
Håber i kan bruge det....
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 203
HJÆLP