{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

HJÆLP {{forumTopicSubject}}

min lille zita er lidt trals engang i mellem... det er når vi fx er her hjemme eller et andet sted henne, og der så kommer en person.. zita løber gøende hen mod personen og begynder så at knore (staves), også selv om jeg står og siger at hun skal holde på (med en sur stemme).. og det er lige gyldig hvor vi er henne så tror hun, at hun ejer stedet.men hun gør dem ikk noget, kun gø og knore. hvad kan jeg gøre for at hun skal holde op med det gøende og knoren (staves).? jeg har fået afvide at jeg skal snakke stille til zita når hun gør det. men det har ikk hjulpet. og så har jeg også fået afvide at jeg skal hele tiden have en vand flaske på mig så jeg kan sprøjte hende lige i hovedet... har i nogle forslag jeg kan prøve.. for det er mega trals at hun gør det. for der er mange der bliver bange for hende, som også er forståligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP
  • #1   28. jun 2006 har een der gør det samme----molly....hun gør' også af folk hun ikke kender...og knurrer....men kun til hun har snuset dem igennem...

men er mega træls....og ville da også gerne ha gode råd...det med vandet hjælper kun kort...og ville hellere ha et andet trick...er jo ik sårn man har et bælte med en vandpistol i sårn hele tiden.....shyyyyysh og nej hjælper heller ik rigtig....først når hun har snuset dem igennem er det ok

• #2   28. jun 2006 ja det er også først når zita har snust dem igennem også... mega trals... vi råber om hjælp mig og anni a

• #3   28. jun 2006 når du råber af hunden i den givende situation forstærker du bare dens opfattelse af at her skal der virkelig råbes og skræmmes , og at du bestemt også synes at det er nogle grimme mennesker ,det du skal gøre er at bede hunden i en bestemt men ikke råbende tone om at være stille , brug samme ord hver gang feks øhh,bed den om at sit , og ignorer den så når den er i ro først når du er færdig med at tale med dine venner " og de er gået og du går videre siger du dygtiiiig,og går videre som var det det mest naturlige i verden (altså hundens forhåbentlige gode opførsel ) der skal selvfølgelilg siges øhh hver gang den så meget som løfter overlæben ,og den skal blive i sin sit posion , til du giver besked om at den skal gå videre .

• #4   28. jun 2006 jeg råber heller ikk af den mere, for det fik jeg også afvide at man ikk måtte... men jeg vil prøve det der øhh lyd smiley tusind tak gitte

• #5   28. jun 2006 råber heller ikke af den....ved det er dårligt signal.....siger bare bestemt NEJ...men hjælper ik ret møj.......først når hun har snust dem igennem.....og der kan godt gå lidt tid....hun går sårn og skuler efter dem....gør lidt.....kommer hen og snuser....går lidt væk igen....og knurrer og gør lidt.....kommer og snuser igen....sådan foregår det til hun syns hun har snuset nok

• #6   28. jun 2006 undskyld anni sidder og griner af din beskrivelse af din hund, hun lyder til at have humor.

• #7   28. jun 2006 Hvis du har set Hundeprogrammet på TV2 med Victoris Stilwell, kender det sikkert hendes ARRRRHHHHH metode.

Hvis ikke går den ud på ikke at bruge ordet nej, råben osv. til at irettesætte hunde. Men at bruge lyden Arrrrggg (svært at stave, tungen ska helt op i ganen, og din hals spændes, ret vigtig det siges rigtigt, og bestemt)

Dette ord er det eneste jeg siden har brugt på begge vores hunde, lige meget hvad det drejer sig om, om de slås, trækker i snoren, gør, eller hvad det kan være...

Og en ting er sikkert for os og alle jeg endnu har fortalt om metoden virker det. Efter en enkel dag, var det kun nødvendigt med et eneklt arrrgggg, og hold op hvor har vi bare 2 dejlige velopdragede hunde den ene en 14ugers hvalp smiley

Håber i kan bruge det....

• #8   28. jun 2006 Glemte lige at Aaaarrrgggg- lyden, skulle i hundens hoved lyder som det tætteste man kan komme på et bestemt nej i hundesprog.....

• #9   28. jun 2006 det er lige præcis den lyd jeg mener når jeg siger ahh men du har ret det er fame ik til at stave .

Kommentér på:
HJÆLP

Annonce