{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Graver i sofa :( {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Vi har en hvalp på snart 6 måneder smiley Hun graver i vores sofa og da den er lavet i "stof" så ødelækker hun den så jeg skal trimme vores sofa hver dag så den ikke er grim. Stopper hende self ved at sige nej og ned hvis hun bliver ved. Hun har også haft en periode hvor hun ville tisse i den smiley

Nå men nu vil vi så gerne have en ny sofa, i læder.. Men er der nogen der har erfaringer med dette??

Og nogen der kan hjælpe med et godt råd til hvordan jeg kan træne hende i at sofaen ikke er hendes lege sted?? Hun løber nemlig ofte i den op ad ryglænen så den er også gået i stykker der


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graver i sofa :(
  • #1   9. dec 2011 Jeg går ud fra at hun godt må være i sofaen ???
    Vores Filuca må kun være i sofaen når vi er der, og kun hvis vi "inviterer" hende. Det vil sige at hun ALTID blev sat ned igen hvis hun selv hoppede op, derfor lærte hun hurtigt at sætte sig pænt ved vores fødder og kigge bedende op (det er hun meget god til...) og så vente til vi tog hende op eller sagde værsgo. Hun må heller ikke gå rundt i sofaen, hun ved godt at hun skal ligge sig hos os, hvis hun begynder at pjatte rundt bliver hun sat ned.
    Men hvis din må være der hele tiden duer den metode selvfølgelig ikke, tænker du måske kunne lægge et tæppe i sofaen og så lære hende at hun kun må lægge på det? Det er jo hundes natur at "grave" der hvor de gerne vil lægge, det gør Filuca også på hendes puder og i hendes kurv =)


  • #2   9. dec 2011 Athos ødelagde også vores sofa lidt da han var mindre da han gerne vil op og så sad klørerne fast og rev trådende op, men vi lagde et tæppe på og det hjalp...

  • #3   9. dec 2011 Ja hun må gerne være i sofaen smiley
    Hvis jeg ligger et tæppe på eller over sofaen graver hun den bare op smiley

    Hun graver ikke fordi hun vil ligge sig men for at grave kødben "ned". Ellers graver hun mellem hynderne, ved ikke hvorfor hun graver mellem dem men hun ligger sig aldrig der og hun graver heller ikke noget ned


  • #4   9. dec 2011 Lilly graver også. Hun gjorde det i min stofsofa - hun gør det i tæpper, i kurven - hvor hun kan komme til det.
    Men da jeg fik lædersofa stoppede det. Den er ikke indbydende. Hun graver dog stadig tæpperne.

    Har aldrig bedt hende stoppe, fordi det er helt naturligt for hende at gøre.


  • #5   9. dec 2011 Mine to hunde vil rigtig gerne lege vildt i sofaen men efter konsekvent at blive smidt ned hver de blev vilde i sofaen, har de lært at i sofaen putter man kun, slut færdig. Sørg for hun ikke har adgang til sofaen når hun er alene hjemme.

  • #6   9. dec 2011 indlær nej komandoen.. Har dog samme problem pt..
    Men virker at sige nej, og når de stopper distahere med et stykke legetøj smiley
    Sådan er det at have en hvalp, nu må du være dens søskende jo smiley

    Frem med en masse legetøj, og hvis du kan distahere uden et nej er det jo alletiders.


  • #7   9. dec 2011 Hun ved godt hvad nej betyder, men hun er ret så fræk smiley Vil prøve det med legetøjet smiley Tak smiley

    Vi bor i en stor lejlighed, men hvis hun ikke må være hvor sofaen er (stue/køkken) så skal hun være på et værelse og det syntes jeg er synd smiley


  • #8   9. dec 2011 Selfølgelig skal hun være i stuen ved jer.. Men evt en kurv hvis hun ikke må være i sofaen.. Men hvis i gerne vil ha hende i sofaen kan i sagtens lære hende det..

    - sig nej, når adfærden stopper ... finder du legetøj frem og distrahere i godt 2-3 minutter... Og forsæt sådan indtil den er forstået, og måske bare distrahere med legetøj uden et nej... det har virket her! smiley


  • #9   10. dec 2011 Håber det hjælper smiley

  • #10   10. dec 2011 Ja, held & lykke smiley

  • #11   12. dec 2011 Tak smiley

Kommentér på:
Graver i sofa :(

Annonce