overfaldt på aftenturen overfaldt på aftenturen
Så blev det min tur til at blive overfaldet af en hund.
Dvs mine 3 hunde... Var ude og gå den sidst tur lige inden håndboldkampen og gik den sædvanlige tur af å stien. De 2 store er næsten altid fri,så de kan tonse af sted og tisse og lave i fred... Altid lygte med nu der ikke er lys der men månen lyste godt op så ikke helt nødvendigt.
På tilbage vejen ser jeg så en mand og kalder de 2 store til mig da jeg ved de kan finde på at løbe efter ham. Får snor på og går forbi,men når ikke at se han så har en løs hund med. Den ryger lige i flæsket på Buller og Bamse og så står jeg der med alle de talenter jeg ikke har.
Forsøger så vidt så muligt at holde lille Bobo væk samtidig med jeg prøver at holde Bamse og Buller i ave.. Men lidt svært eller rettere umuligt da den angribende hund er overalt.
Manden undskylder selvfølgelig mange gange og lige da jeg tror han har styr på den, slipper den ud af hans hænder og den ryger på igen.
Endelig får han fat i den og undskylder endnu engang. Han regnede ikke med der var andre ude på dette tidspunkt og nu det var mørkt....
Selvfølgelig blev jeg sur men desværre selv prøvet det samme med mine egne hvor der heldigvis ikke skete noget... gjorde der vidst heller ikke her men puhadada hvor blev jeg forskrækket... Havde jeg haft plads til at losse køteren en´havde jeg gjort det...
Mødte manden engang i sommers hvor han også havde den fri. Tænkte den ville hilse på mine som var i snor for en sikkerheds skyld. men alt i mens jeg begik mig hen i mod den,lagde den sig ned og viste tænder og begyndte at knurre.. Så vendte om igen
Ikke sikker på racen men tor det er en aussie
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.041
Bliver simpelthen så tosset, man går ikke uden snor på sin hund hvis man ikke har 120% styr på den.. SLET ikke hvis den er aggresiv ... Hold dog op!
Håber ikke dine hunde psykisk har taget skade!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
sep 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 148 Svar: 1.041
Men håber virkelig i alle er ok
apr 2008
så længe jeg kan kalde dem til mig når der kommer nogen er det vel ligegyldigt...
Men jo desværre ikke alle hunde der kan med hinanden og det ved vi også, os der bruger å stien og respekterer. ...Så derfor kun hundene løs når der ikke er andre end dem vi kender hundene kan sammen med.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 541
apr 2008
Fatter hende ikke for Buller og Bamse er jo en del større end hendes,men så længe jeg har snor på mine er jeg jo fredet
apr 2008
Har en gang blandet mig mellem 2 hanhunde der sloges ... engelsk stafford terrier og dobermann... Blev desværre bidt og måtte på skade stuen... Nu var der 3 dvs 3,5 med lille bobo gg... Så ville ikke lige blande mig der
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 25
dec 2011
Følger: 1 Svar: 3
- Der er kommet en ny hundelov.
- Hvis en hund angriber en anden hund. skal hundes aflives med det samme.
- Jagtforbundet er meget imod denne regl. pga jagt og frie hunde. hvor det hænder hunde kommer op og slås. og jægerne laver indbyrdes aftaler om at betale dyrelæge. ( Den går ikke længere, tager du til dyrlyge og dyrlægen kan se det en anden hund der har bidt din, vil den hund der angreb, blive aflivet " .
dec 2011
dec 2011
- Virker ikke som om du læser indlægget.
- Laver de 2 jægere en indbyrdes aftale. bliver dyrlægen nød til at rapportere det til politiet. Hvis ikke dyrlægen gør det, vil dyrlæge risikere en klækkelig bøde og lukning af praksis.
dec 2011
Men hvis man laver en indbyrdes aftale, så er det jo fordi at man er enige om at ordne det uden at nogen hund skal aflives, og så er den jo ikke længere end at hunden der angreb pludselig stak af igen, eller hvad man nu en gang kan finde på. Altså sværere er det jo heller ikke
Vil gerne se hvad politiet ville sige og gøre ved det? Og tror egentlig osse dyrlægen er ligeglad i den givne situation, hvis ejerne indbyrdes har lavet en aftale..
apr 2008
dec 2011
- Jeg ville famne ikke miste min praksis på baggrund af at beskytte andres hunde
dec 2011
apr 2008
Forskel på rigtig slåskamp hvor blodet sprøjter eller bare et nap...
Har overværet sådan en slåskamp for mange år siden mellem min søsters 9 årige blanding af schæfer/lab og dobermann og den selvsamme dobermann på 3 år som jeg snakkede om længere oppe... Begge hanhunde. Blev holdt noget fest og en havde glemt at lukke døren og så gik det galt. Flere store mænd om at skille hundene fra hinanden. Med slag og spark. Den ynsgte hund havde vundet hvis ikke de var blev skilt fra hinanden. Holdt min søsters hund fast i struben.
Mener selv den burde være aflivet,for den slås til døden,hvis den fik lov... sjovt nok hed den også Devil
dec 2011
apr 2008
Håber aldrig jeg kommer til at overvære det igen.
Fatter ikke folk gider bruge penge og synes det er sjov at se hunde kæmper mod hinanden
dec 2011
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 637
dec 2011
Men jeg vil ikke være klog og påståelig, vi bliver nok alligevel ikke enige
dec 2011
Ja det er noget grimt noget når det går så galt, har selv overværet det for et par år siden. I sådan en situation kan det selvfølgelig være nødvendigt med slag og spark for at skille dem, men da jeg svarede på et indlæg længere oppe i tråden, fik jeg bestemt ikke indtryk af at situationen var SÅ gal.. Men ja det er jo svært da man ikke selv var der og overværede det
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 807
Charlie blev engang bidt af 3 gravhunde på EN gang. Og der var han altså kun 1 år gammel. Der skyndte jeg mig at tage ham op på armen for at stoppe det
Men anede godt nok ikke at man afliver hunden efter et angreb. Er det uanset størrelsen på skaden?
Mener at min mor snakkede med en politibetjent kort efter Charlie blev bidt i forbindelse med noget arbejde, som sagde at hvis det blev anmeldt så ville politiet besøge dem og se hundene an. Men det lyder også lidt mærkeligt, for politiet kender vel næppe alle hunderacer og deres sind?
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
OG jeg er 100% sikker på, at jeg til hver en tid kan kalde ham til mig.....
hvis en hund ryger hen til ham når han er i line og de ryger op at toppes, vil jeg helt hundrede sparke til den..... også for dens egen skyld..... hellere et spark fra mig end at blive pelset af Athos....
og HVIS han angreb voldsomt, ville jeg heller ikke betænke mig for at bruge grove midler for at stoppe ham..... tvivler dog på at det bliver nødvendigt, da en kommando altid har været nok...
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.052
Jeg har ingen skrupler ved at have ham fri.... netop fordi jeg har den kontrol der skal til...
Hvis en fri hund kommer løbende, er det dybest set ikke mit ansvar.... men jeg vil gøre alt i min magt for, at han ikke skader den tilløbende hund....
og så vil ejeren få en svada uden lige.....
Og nej... ved et regulært slagsmål, er det IKKE nok at hive i et ben eller stikke en finger i måsen eller hvad folk nu kan finde på af smarte ideer for, at skåne deres hunde...... der må man gå hårdt, hurtigt og konsekvent til værks......!
overfaldt på aftenturen