{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund i bus?
  • #1   18. dec 2011 Ja det må man og det plejer at koste en børnebillet men tror det kommer an på chauføren for har oplevet at nogen får hunden gratis med

  • #3   18. dec 2011 Det ville være pænt væsentlig at skrive hvor henne i landet du vil have din hund med i bussen, da det er forskellige busselskaber alt efter hvor i landet du er....

    Og ja, i Københavnsområdet, som styres af Movia, der har været snakke om at forbyde store hunde i busserne og det var faktisk også vedtaget fra 1/1 2012, men Movia indså efter flere klager, at det ikke nyttede noget da der var mange i landzoner, som ikke havde bil og hvor der netop ikke var/er andre transportmuligheder end bussen, som ville blive meget påvirket af det.

    Men ud fra TS profil at dømme, menes der vist Nordjylland og der ved jeg ikke hvem der står for busserne eller hvad reglerne er.


  • #5   18. dec 2011 Hvor jeg bor må man ikke have hund med i bus ...

  • #7   18. dec 2011 Cathrine: Også det jeg prøvede med min bjæfer dengang vi ikke havde bil. Hun var syg og skulle til dyrlæge men både bus og taxa nægtede at tage hende med og der gik ikke tog.

    Så derfor går jeg ind for at man har falckabbonnement sammen med sin sygeforsikring i dag hvis ikke man har bil ..



  • #9   18. dec 2011 Du bor i Nordjylland, kan jeg se. Så må du have hunden med i en taske gratis i alle busser. Og hunden må være uden for tasken i regionalbusserne og så koster det børnebillet

  • #10   18. dec 2011 Cathrine: Bor desværre midt mellem 3 taxaselskaber så ingen ville tage turen. I dag har jeg et direkte nummer til en taxachauffør som er dyreelsker og som jeg kan regne med hvis jeg af een eller anden grund ikke selv kan køre.

    Vidste ikke det var sådan inden jeg flyttede herud ...


  • #11   18. dec 2011 Jeg vil sige det er afhængig af chaufføren. Er (eller var) selv buschauffør, har kørt bybus i Aalborg for mange år siden, og dengang skulle hunde være i tasken. Det sidste sted jeg kørte, var regionalbus, og der var vi alle ligeglade med, om hunden var i taske eller ej, jeg tog heller ikke billet for hunden, men havde eet eneste krav. Hunden måtte ikke være på sædet. Det var okay at ejer sad med den på skødet, men vi bliver nødt til at tage hensyn til de passagerer, der ikke kan tåle hund, så derfor kravet om ingen hund på sædet. Gulvet er nemmere at gøre rent.

  • #12   18. dec 2011 super og ja jeg bor i Nordjylland, det var lige en detalje jeg glemte :))

  • #13   18. dec 2011 I alle busser uden for hovedstadsområdet over 80 n må der være hunde med, det koster en børnebillet
    Maange amter og jydske amter har klaget fordi der skulle træde en lov i kraft 1 jan om at hunde der ikke kunne være i en taske, ikke måtte være med bussen.
    Der kommer efter jul og nytår en dialog med DKK og de forskelige busselskaber hvor man viltage forbudet op igen, men indtil videre gælder de gamle regler , hund i taske gratis, hund uden børnebillet


  • #14   18. dec 2011 Venstre menuVenstre menu
    Pressemeddelelser
    Publikationer
    Årsberetning
    Download logo

    BRUGERNAVN ADGANGSKODE HUSK MIGHUSK MIG LOG IND
    Opret ny bruger
    Glemt adgangskode
    FAQ



    FRA:

    TIL:
    ENKELT TUR/RETUR

    DATO:
    AFGANG
    KL:
    ANKOMST FIND REJSE
    Movia vil vurdere hunde igen
    Trafikselskabet Movias bestyrelse traf torsdag beslutning om, at de nuværende regler for at medbringe hunde i busserne fastholdes indtil videre.

    Beslutningen er truffet efter et stort antal henvendelser fra blandt andre Lolland Kommune, Guldborgsund Kommune og Dansk Kennelklub, som kritiserede at Movia fra nytår ville indføre en regelændring, så alle hunde i busserne skulle transporteres i taske eller bur.

    ”De henvendelser, som Movia har modtaget, har naturligvis gjort indtryk. Derfor vil vi nu vurdere henvendelserne og tage imod invitationen til dialog med bl.a. Dansk Kennelklub, så vi får det bedst mulige beslutningsgrundlag og de bedste rejseregler for passagererne – både med og uden hunde”, siger administrerende direktør Dorthe Nøhr Pedersen, Trafikselskabet Movia.

    Indtil videre fastholdes de nuværende regler altså. Store hunde, der ikke transporteres i bur eller taske, kan således fortsat medbringes til børnetakst i Syd- og Vestsjælland samt i Hovedstadsområdet i busser med linjenummer 80N og derover og på et antal buslinjer på det sydlige Amager. Mindre hunde må medbringes gratis i bur eller taske i alle tre takstområde


  • #15   18. dec 2011 Så hvis jeg putter Kia i et bur og smider buret på en sækkevogn så kan jeg have hende med? Cool ... Eller noget ...

  • #16   19. dec 2011 *Så hvis jeg putter Kia i et bur og smider buret på en sækkevogn så kan jeg have hende med? Cool ... Eller noget ...*

    Eller også finder du en stor sportstaske, klipper hul til benene (og evt halen) og lærer Kia at være i taske ;o)
    Er set før (med en GD) - og chaufføren kunne ikke brokke sig, da hunden jo VAR i taske.


Kommentér på:
hund i bus?

Annonce