3.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Eksem/betændelse på hundesnuden Eksem/betændelse på hundesnuden

Hejsa,
Jeg har en snart 5 årig Samojede hanhund, som har fået en slags eksem/betændelse på snuden/næseryggen (pelsen forsvinder og der kommer gullige skorper). Vi har nu været 2 gange hos dyrlægen og første gang fik han medicin til infektionen/betændelse på 10 dage og det forsvandt også efter nogle dage, men så kom det igen da behandlingen var slut. Da det så kom igen fik han en behandling på 20 dage - for medicinen hjalp jo, men som jeg sagde til dyrlægen så varede behandlingen måske ikke længe nok og derefter fik han en behandling på 20 dage og et nyt foder (mod allergi) - for at se om det måske var det der var årsagen. Men ak - nu er det kommet igen og vi må endnu engang afsted imorgen. Jeg har også prøvet at google emnet, men fandt intet - dog fandt jeg emnet: forhudsbetændelse, så tænkte jeg om det mon kunne være det der gav bakterier på snuden?? Jeg har ikke lagt mærke til om han slikker sig mere end før, men er der en/nogle der kender til det??

På forhånd tak :o)

Mvh

Britta

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eksem/betændelse på hundesnuden
  • #1   18. dec 2011 Jeg kom til at tænke på denne.. http://dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/NasalParakeratosis.doc

• #2   18. dec 2011 Er det kun på snuden?
    Kan det være kontakteksem?

Hvis der kommer sår ved øjne og mund også, så læs lidt om ZRD. Din race er i risikozonen for zinkmangel,

• #3   21. dec 2011 Ja det er indtil videre rundt omkring den sort snude (jeg lægger lige nogle billeder ind senere i aften) - men det spræder sig hurtigt - jeg har i går været hos en dyrbutik og ejeren er uddannet veterinær sygplejerkse og hun nævnte at det tit også ses hos schæfer - hun siger at vi ihvertfald skulle fortsætte med at han skal ha det allergifoder selvom det er der igen - og komme lakseolie i foderet igen - hun nævnte at der kan gå op 6 -8 uger før foderet rigtig virker. Hun nævnte også at vi kan smørre stederne med alovera - men må nok sige at jeg tror der ligger mere i hans mave en på snuden :o) Jeg har ikke været hos dyrlægen endnu, fordi jeg føler lidt han gætter og at jeg må komme med ideer til, hvad vi kan prøve - men mon man kan se den evt. zink mangel i en blodprøve ?

mvh

Britta

• #4   21. dec 2011 Hej igen,

Forresten jeg kom i tanke om, at jeg havde læst på nettet om forhudsbetændelse. Her i starten havde jeg overhovedet ikke lagt mærke til at han slikker sig meget tit, men hold da op det gør han nu - vi har tjekket dilleren men den ser normalt ud og der er ikke noget slim eller lignende når man klemmer rundt om dilleren :o) og pelsen omkring den er kun svagt gul og ikke klistret. Men mon det kan være en bakterie derfra ??? Men det kan nok kun en blodprøve eller et skrab afgøre ???

Mvh

Britta

• #5   22. dec 2011 Hej,

Umiddelbart kan jeg ikke lige se om og hvordan jeg kan lægge et billed herind så i kan se det.

mvh

Britta

• #6   22. dec 2011 Ses det tit hos schæfer?
    Det er ikke noget jeg oplever må jeg indrømme....

Er der taget prøver fra huden så demodex ihvertfald er udelukket?

• #7   22. dec 2011 Det var det hun sagde - men der er ikke taget prøver endnu - Desmond har 2 gange været i behandling med Cefaseptin Vet og Medrol tabl og fået et nyt foder hos dyrlægen som hedder: Canine Ultra som skulle være et allergi foder. Medicinen virker også og det på Desmonds snude forsvinder, men såsnart han er færdig med pillerne går der kun et par dage og så er det tilbage igen.

• #8   22. dec 2011 Britta, forsvinder det HELT og pels kommer tilbage? Eller er det betændelsen, der forsvinder?

• #9   22. dec 2011 Og har hunden andre symptomer på at der skulle være allergi? Kløe på poter, i ører, numsen, lysken?

• #10   22. dec 2011 Umiddelbart syntes vi ikke - men har lagt mærke til at han slikker sig meget og for nogle mdr siden slikkede/bed han sig i poterne - men dengang troede vi bare at han gjorde det *bare fordi* :o) Det blødte ikke - det eneste der var lyserød var pelsen ovenpå poten, men der tænkte vi at det var fra hans gummer - at han bed for hårdt - men som sagt er det længe siden.

Kommentér på:
Eksem/betændelse på hundesnuden

Annonce