{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Til jer med halve og hele Rotter {{forumTopicSubject}}

Hejsa kære hundeglade HG'er..

Lige et par spørgsmål om hvordan jeres hele/halve Rotter er var som teenager når I legede/leger med dem?
hvordan var/er deres adfærd, "bid", lyde, lyst, til forskellige lege, evnen til at stoppe, opførsel under leg og sådan smiley
forskellig adfærd fra person til person i familien.

Min egen har en ret hård og højlydt måde at lege på over for min mand og jeg, men er det blideste væsen over for vores datter, han forstår fint når legen er slut men prøver gerne flere gange at genoptage legen og er til tider ret stædig, men han er jo også i den "værste" alder.. smiley
han geares desværre ret hurtig op under fysisk leg selvom han sys det er mega sjovt har vi desværre ikke smertetærskel til det altid smiley

Men vil som sagt gerne høre lidt om jeres vapsers være måde da de var teenager smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med halve og hele Rotter
  • #1   19. dec 2011 Min den gamle, som er Rott/Lab, var en satan som teenager... Han var meget hård, nr vi legede med ham, og en tårn i r...., når der skete noget spændende, f.eks der kom gæster... Men han faldt til ro, da han var ca 1½ år..
    Min "bettemand" (Rottweiler) har alle dage, været det blideste, nemmeste væsen..
    Han har aldrig været teenager smiley


  • #2   19. dec 2011 nu har jeg ikke rotter mere, men har en dober dreng på 6 mdr som du beskriver og pokkers stædig og i den værste alder, så man er ved at få grå hår, er lydig med godbidder, men når ikke er mad med til følge når man siger noget til ham, så er han stok døv og tykpandet ;o)

  • #3   19. dec 2011 Hæ hæ, i har kampdrift hunde, både rotten & dober, lever på kampdrift, dvs. "tug of war" det er derfor man skal kunne sætte sig lidt igennem overfor dem. så derfor SKAL man lærer disse typer hunde fokus. Med rotten kan det som regel indlæres via godbidder, med doberen.......er det lidt svært, men en kærlig hånd hjælper smiley

  • #4   19. dec 2011 jep kærlig konsekvent og vedholdende hånd, nå ja en STOR portion tålmodighed, det glemte jeg, hi hi

  • #5   19. dec 2011 Tror aldrig Tayson sådan for alvor blev teenager med alt der følger med der, der har han nu været nem.
    Nu er han jo blevet voksen og følsom og der tager noget tid at gire ham op til rigtigt at ville lege, men når han så først kommer i gang så vil han dælme gerne slås smiley
    Han lyder som en der er ved at slå sit bytte ihjel når han virkelig kommer i gang og han kan sgu også komme til at bide liiiiidt for hårdt til, men sådan er det jo i kampens hede smiley


  • #6   19. dec 2011 MIn den gamle rotte havde både lyde og det hele når vi legede.
    Bedst af alt var ruskelegen.
    Hvis hun skulle løbe efter en bold gav hun hurtigt op det gad hun ikke rigtig.
    Hun var sød og venlig overfor børn og de kunne faktisk også godt gå tur med hende i snor uden hun væltede dem.

    Den hund jeg har nu min blanding har rotte si sig og hun er meget anderledes bl.a fordi hun havde fået tæsk da jeg fik hende.
    Det er ca 1 års tid siden hun er begyndt at lege men ruskeleg er igen klart hendes favorit, og der er lyd på og det hele.

    Når der kommer folk i huset kan hun til gengæld godt være lidt emsig, dvs hvis folk ikke gider hilse op hende så skubber hun lidt hårdt med snuden så folk bliver nød til at kigge på hende eller røre ved hende.
    Når folk først er kommet ind og har hilst så er de ikke interessant mere, med mindre man kan tigge mad eller godbidder fra dem :o)




  • #7   19. dec 2011 Bertil er nok ikke den slags rottehund du lige spørger på smiley

    Undskyld OT , men kunne ikke lade være , da der jo findes jo slags Rotter , nemlig din rotte og så min rotte smiley


  • #8   19. dec 2011 Min han som er rottweiler/berner sennen har altid leget med utrolig meget lyd på... Når han legede med andre hunde var deres ejere sikre på at han var ved at æde deres små hunde smiley han har altid været en voldsom dreng men lige så snart man siger "slut" så stopper han..

    Han er en super skøn hund som er meget stille og forsigtig omkring mennesker som er bange for ham og han er meget forsigtig omkring små dyr som kattekillinger og ildere.. Når der kommer gæster (som ikke er bange for hunde) så kører han helt op og kan godt være lidt svær at få ned igen.. Men det er blevet bedre på hans gamle dage (han er 7 nu).

    Min lille pige som kun er kvart rotte leger også utrolig voldsomt og med meget lyd.. Hun vil desværre rigtig gerne bide når hun leger men hun er jo også kun 9 mdr så hun lærer det nok


  • #9   20. dec 2011 Haha jeg misforstod fuldstændig overskriften - tog den meget bogstaveligt smiley

  • #10   20. dec 2011 Leger ikke som sådan brydekampe med mine og tænder på mig,er forbudt.. Stimulerer og fremmer deres Jagt/byttedrift fra de er helt små via genstande og lege med disse,med mig.. Trække lege hvor de vinder og vinder,men altid mig der slutter med genstanden.. De kan da godt brumme,men det er osse lige som det..

    En anden sag er når de leger sammen,der lyder det som løver der er sluppet fri.. Syntes ikke jeg har de store problemer,med teenager hunde.. Rotten kan være døv,om den er 18 mdr eller 4 år smiley


  • #11   20. dec 2011 Ej, hvor er det dog SKØNT at høre..
    Jeg måtte bare lige have bekræftet fra jer andre at der hverken er mig eller min hund der er noget galt med og at det bare er hans natur at være lidt af en stædig kraftkarl når der leges..
    Jeg blev enormt uvenner med en veninde igår fordi hun mente at jeg slet ikke havde styr på ham, på trods af at hun ikke gjorde som jeg sagde hun skulle gøre overfor ham mens de legede og da legen så var slut og Diego ville mere, er hans måde at få opmærksomhed på både ved lyd og fysisk kontakt ( skubberig, slik og lidt nappen i trøjen) og hvis det ikke hjælper, jamen så forvandles han til en kæmpe skødehund, også gik min veninde helt amok og råbte op om hvor ukontrolleret han var og at jeg havde valgt helt forkert ved at få en rotte blanding når jeg ikke kan styre ham.. OMG tænkte jeg bare, Han er 10 mdr. så lad ham dog være hvis du ikke kan klare mosten søster...!!
    Så jeg er super glad for at høre at jeres er fuldstændig som min.. smiley


  • #12   20. dec 2011 Rotten er en meget selvstændig hund, den er egenrådig, og vil gerne bestemme hvad den må og ikke må og så har den enormt stor retfærdighedssans.

    Min tæve kunne godt finde på at brumme af mig hvis hun fik skæld ud og "hun ikek var enig" hun vendte dog altid siden til når hun gjorde det som om hun vidste at det var forkert.

    Men ja stædig er et godt ord.. smiley


  • #13   20. dec 2011 Wendy Jean B - Haha.. ja, den diskution er hunden og jeg også næsten altid igennem, men i sidste ende er det jo mor der vinder, det er jo mig der har maden ikk' smiley smiley smiley Men ja helt sikkert når man går fra en golden/lab. blanding til en Rotte/lab. med den naive tro at det vil være lige så let at have ham som den anden.. HaHa, ja tak go' morgen søde ven.. der blev jeg klogere.. men han er som sagt 10 mdr. og har læst og hørt fra mange at han nok skal rende alle narrestregerne af sig med alderen.. smiley han må nu gerne blive ved med at lege som han gør, for især min mand og ham får sig nogle rigtig gode slåskampe en gang i mellem også sover Diego resten af aften smiley

  • #14   20. dec 2011 Orv forresten når nu jeg nu alligevel har fat i jer alle sammen, er det så normalt svære at lære en rottte at slippe/aflevere end andre racer??
    For han er jo igen lydig nok, men han er meget stædig med at ikke ville give slip på hvad end han nu har fat i, med mindre at han ABSOLUT godt ved at det han har fat i er fy fy.. altså jeg mener f.eks. en bold, pind, kødben ovs.
    Men lige et hurtigt spørgsmål.. smiley


  • #15   20. dec 2011 *Halv Rotten* *
    har du prøvet at lave bytteleg med ham, så han slipper det han har i munden, imens du tilbyder et andet lige så spændende legetøj?
    jeg har trænet det med min dreng, da han absolut ikke ville slippe eller komme i nærheden af en, men så fandt han ud af at jeg altid har noget spændende, så nu kommer han altid apporterende


  • #16   20. dec 2011 Mine larmer også helt vildt når de leger - både med hinanden og med os - så det er meget normalt - der er meget "snak" / brummeri fra rottweilere smiley
    Tror ikke de har specielt svært ved at lære at slippe - men du skal nok have noget at bytte med som "smølfe.." siger - det er svært at have noget i monden hvis men også skal sluge den godbid eller andet som du tilbyder :-)))


  • #17   20. dec 2011 monden = munden smiley

  • #18   20. dec 2011 Min ville bestemt ikke aflevere bolde da han var mindre.. Hvis man kastede en bold så stak han af med den og han kom først tilbage når den var ødelagt... Jeg gik så ud i haven med 3 bolde og kastede den ene. Når han havde fat i den så kastede jeg en anden... Når han løb efter nr 2 bold slap han altid nr 1.. Så vi havde altid begge to en bold.. Den dag i dag kommer han frivilligt og aflevere hans bold..

    Til det med retfærdighedssans..... Når min får skæld ud for noget som han ikke synes er fair har han haft den meget dårlige vane at gå hen og tisse op af et eller andet.... For det skulle jeg i hvert fald ikke bestemme smiley Skønt med hanhund


  • #19   21. dec 2011 Jeg ville også som lige nævnt lave bytte leg så du belønner at han slipper med et nyt stk legetøj.

    Du kan så ind i mellem giv godbidder for at slippe så du kan bestemme hvornår legetøj forsvinder og legen slutter.
    MEN altid give godbidder når du lægger legetøjet væk, så det ikke bliver er straf at "nu forsvinder legetøjet"

    jeg bruger legetøj i mine træningspas og skifter mellem godbid belønning og legetøj så hunden aldrig kan vide hvad som kommer næste gang.


  • #20   21. dec 2011 Okay, det virker til at det en bytte handle der skal til med de rotter dér, jeg har prøvet med godbidder men der er ligesom at han er for kåd når jeg prøver at bytte med mad, for tit at det mine fingre der ryger med i købet smiley smiley Så jeg må investerer i nogle flere bolde tror jeg smiley jeg vil helt sikkert afprøve det, for min stikker også af eller ligger sig ned og bider tingene i stykker og forventer så at der er mere der kan kastes og bide itu bagefter :S
    Anna D - Sjovt for det har han også gjort, det kostede en computer den ene gang, så ja, super skønt med hanhunde smiley

    Jeg er virkelig glad for denne tråd, I har faktisk givet mig/os en meget bedre forståelse af vores teenager knægt, så tusind mange tak. jeg vil lade tråden stå hvis jeg skulle få flere rotte spørgsmål, håber i vil være der til art guide mig hvis det bliver nødvendigt smiley



  • #21   21. dec 2011 hvis han skal lære at apportere dvs komme med tingen og slippe, så er det vigtigt at det ikke er bolde og legetøj, som han kan ødelægge, det giver ham succes at splitte tingene ad (som er sjovt i hans verden)istedet for at apportere, som er at hente tingen uden at tygge, så køb endelig noget legetøj og bolde som ikke kan ødelægges, bare et godt råd fra mig og så ville jeg måske prøve at bytte med legetøj, hvis han er alt for kåd med godbidder, men prøv dig frem og pøj pøj med det ;o)

  • #22   21. dec 2011 Smølfen - Okay, helt sikkert tak, det vil jeg se efter smiley Ja, det var også det jeg selv mente med at ville prøve legetøj for det er jo ingen succes med godbidder smiley

    Men tak for de gode råd smiley


Kommentér på:
Til jer med halve og hele Rotter

Annonce